Modem verbinding met een net2 systeem.

Pagina: 1
Acties:

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:22
Hallo allemaal,
Ik zit hier met een probleem waar ik niet echt uit kom. Momenteel ben ik op mijn stage bezig met het opzetten van een verbinding op afstand naar een net2 deursysteem mbv een 56k v.92 modem ( dit is een automatisch deur systeem voor mensen met magneetstrip pasjes). Dit is om updates te plaatsen op het appaat. Nu heb ik hier dezelfde opzet nagebouwd om te controleren of alles goed werkt voordat we besluiten om het toe te gaan passen bij onze klant.
Zal even kort zeggen hoe de aansluiting werkt. >interne modem pc> modem op net 2 systeem> rs485/232 convertor> naar net 2.
Met de bijgeleverde software lukt het me niet om in te bellen op de modem en als ik via hyperterminal inbel dan lukt dat wel degelijk.
Heb alle settings van modem en net 2 systeem al nagelopen en contact gehad met de levernacier maar die kunnen mij niet veel verder helpen.
Als ik de modem laat testen met een ander progje krijg ik bij het inbellen wel de volgende error:"004E000+193.0"
Nou is mijn vraag dus kennen jullie deze error en hebben jullie nog ideetjes om dit probleem te verhelpen???

[ Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 25-05-2004 09:54 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
als hyperterminal wel werkt is het duidelijk een applicatieprobleem.
is het een winmodem? (motorola chipset?) Dat verklaart problemen met programma's die niet via windows api's het modem benaderen, maar direct de hardware.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

welk OS gebruik je en is het een standaard programma voor dat net 2 ding ?

probeer het eens bv met win9x ?
is dat net2 systeem instaat om zelf de telefoon opte pakken ? meer info svp

Tja vanalles

• sjekneck
paulhekje schreef op 25 mei 2004 @ 09:58:
als hyperterminal wel werkt is het duidelijk een applicatieprobleem.
is het een winmodem? (motorola chipset?) Dat verklaart problemen met programma's die niet via windows api's het modem benaderen, maar direct de hardware.
Het is een smartlink onboard modem met een ICH5 cipset op een intel bord. De modem waar hij aan wordt aangesloten is een u.s.robotics ook 56k v.92.

• sjekneck
vso schreef op 25 mei 2004 @ 10:08:
welk OS gebruik je en is het een standaard programma voor dat net 2 ding ?

probeer het eens bv met win9x ?
is dat net2 systeem instaat om zelf de telefoon opte pakken ? meer info svp
Gebruik hier nu win Xp maar had het tevergeefs al op win 98 geprobeerd.
Nee dat net2 systeem is enkel een voeding en heeft een zogehete ACU om kaarten te lezen en dan deuren te openen. De ACU bevat flash geheugen om updates te plaatsen en op deze ACU zit de paslezer en netwerkaansluiting op. Deze updates houden in info van mensen die wel of geen toegang hebben tot bepaalde ruimtes.

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 25-05-2004 10:19 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sjek schreef op 25 mei 2004 @ 10:17:
[...]

Gebruik hier nu win Xp maar had het tevergeefs al op win 98 geprobeerd.
Nee dat net2 systeem is enkel een voeding en heeft een zogehete ACU om kaarten te lezen en dan deuren te openen. De ACU bevat flash geheugen om updates te plaatsen en op deze ACU zit de paslezer en netwerkaansluiting op. Deze updates houden in info van mensen die wel of geen toegang hebben tot bepaalde ruimtes.
Waarom dan geen netwerk aansluiting ? als je op dhcp een IP adress kan toewijzen (zoals bv bij printers gedaan word in bedrijven) dan kan je de updates daar makkelijker naar toe zetten dan via een modem.

Dit afschermen d.m.v een vlan en het is nog secure ook.

Met een modem moet je natuurlijk wel vraag+antwoord hebben dus 2 weg communicatie systeem als die ACU dat niet heeft dan heeft het geen nut,

Daarnaast met een modem vs ethernet is geen eerlijke compititie gezien de snelheid en het gemak.

:X mijn idee hoor.

als je perse per modem wil zou ik eerst eens beide modems in 2 aparte pc's proppen en dan proberen een lijn op te zetten

dan steeds verder elementen van de verbinding vervangen naar de situatie wat jij wilt

dus eerst makkelijk dan moeilijker maken .. werkt beter IMHO.

Tja vanalles

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, maar inbellen naar een klant is makkelijker dan een ethernet kabeltje leggen.

Praat dat paslees apparaat wel v92 :?
Probeer eens met een gewone 14k4 / 28k8 / 33k6 modem misschie snapt hij dat beter...

• sjekneck
CyberJ schreef op 25 mei 2004 @ 12:00:
Ja, maar inbellen naar een klant is makkelijker dan een ethernet kabeltje leggen.

Praat dat paslees apparaat wel v92 :?
Probeer eens met een gewone 14k4 / 28k8 / 33k6 modem misschie snapt hij dat beter...
Ja had al een oude 2400bps geprobeerd maar probleem bleef hetzelfde, die v.92 is trouwens door de leverancier van het systeem zelf erbij geleverd dus zou goed moeten zijn zou je denken.
Heb ze net een mailtje gestuurd en het probleem bij hun gelegd (laat ze zelf er maar eens achteraan gaan krijg onderhand koppijn van het klieren).>:)
Pagina: 1