Downloaden onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort kabel (YEAH!) en nu ook een linux "servertje" er op staan. Deze staat 24/7 aan en mijn "client" pc niet. Nou zou ik het prettig vinden om die op die linux bak (zonder X omgeving) een soort GetRight/DAP/Gozilla achtig programmaatje te hebben...

Wie biedt ?? ;)

Alvast bedankt!
Mark

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38

Pierik

I'll be back!!!

wget is wel goed. En die kun je dan met bijvoorbeeld cron schedulen op een bepaalde tijd.

Er is er ook nog zoeen voor ftp sites maar daar is de naam mij ff van ontschoten.

En met lynx kun je ook downloaden. :)

Iracing Profiel

Verwijderd

je kan ook een text file maken met daarin de te downloaden proggies van de ftp server..alleen ik weet niet hou |:

Verwijderd

wget
daarnaast zijn'r zat utils die ook met een schedule werken...
(www.freshmeat.net)

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
manda
kan multithreaded downen

Verwijderd

Freshmeat.net zoeken naar download manager

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Petuhr

FreeBSD

FTP client nemen, en naar de achtergrond schoppen...

werkt perfect :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

wget -c -q: stelt wget in om in de achtergrond een file te downloaden (zowel ftp als http).
Je kunt via samba een WINPopup (of Linpopup) berichtje sturen naar de Linux-server. Als je de instellingen in SWAT op een hele slinkse manier weet in te stellen kun je als inhoud van het bericht de te downloaden URL gebruiken en hij download je file. Als wget klaar is stuurt hij je een berichtje terug. Zo had ik het een maandje of wat terug. Met een uurtje kutten kom je d'r wel. :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Als je via ftp wil downen kan je een screen openen. Dan start je daarin je download met bijvoorbeeld ncftp. ctrl-a-d. en je screen is detached.

screen -r en je zit er weer in.

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Probeer Downloader for X eens, dit is zover ik weet het programma dat het dichtst bij Getright in de buurt komt.

http://www.krasu.ru/soft/chuchelo/

Ik gebruik het al 2 jaar naar tevredenheid!

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Oeps, ik had niet goed gelezen. Geen X programma. Downloader for X schijn je trouwens wel zonder X te kunnen gebruiken. Ik heb het alleen niet geprobeerd.

Verwijderd

Downloaden van ftp kan heel makkelijk in console.

ftp ftp.nl.uu.net bijvoorbeeld.
Na een paar keer 'ls' en cd <dir>
Dan kun je gewoon cp filenaam /home/user oid doen.

Verwijderd

http://www.hell.ukgateway.net/darxite

Da's een download-manager. Ik geloof dat je zoiets zoekt. Als je debian draait kun je het ook gewoon effe apt-getten.
Pagina: 1