Toon posts:

Panasonic DV -> AVI -> MPEG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een panasonic digitale videocamera. Als ik daarmee mijn film op mijn pc zet, via firewire, dan word het aan *.avi file. Dat is het probleem niet alleen de grootte is het probleem (+/- 13 Gb). Nu wil ik hem omzetten naar MPEG dat is een stuk kleiner, maar TMPEGEnc. geeft "File unsupported".

Iemand ervaring mee?

Iemand een oplossing?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
Misschien heb je hier wat aan: http://automovie.50free.org/AVI2SVCD/

dan de stappen volgen om de avi te coderen :)

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Zelf werk ik met Sony Vegas Video. Die kan encoden naar meerdere formaten.
Is alleen geen free- of shareware... :P

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Euh pinnacle studio ff zoeken???

kun je naar alle video formaten overzetten.

en je kan ook nog adobe premiere gebruiken :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:23

ThaHandy

Discovery Channel

dv -> avi zal het video geen probleem zijn maar de DV-audio stream kunnen "sommige" programma's niet decoden

Verwijderd

ThaHandy schreef op 25 mei 2004 @ 12:38:
dv -> avi zal het video geen probleem zijn maar de DV-audio stream kunnen "sommige" programma's niet decoden
daarom heb je ook firewire die stream is sneller...

in combinatie met pinnacle studio 9 draait het hier PERFECT!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met Ulead Video Studio, Cyberlink Power Director en 1 van Magix. Maar als ik rechtstreeks overzet naar MPEG is niet goed. Strepen in beeld. Het enige probleem is dat van AVI naar MPG omzetten.
Ik heb nu de PanaDV codec geinstaleerd. TMPEGEnc. opent hem nu wel, maar mijn beeld is grijs.
De AVI file rechtstreeks van DV afhalen werkt perfect.
Vanavond ga ik het proberen met Adobe Premiere 7.0.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:34:
Ik heb een panasonic digitale videocamera. Als ik daarmee mijn film op mijn pc zet, via firewire, dan word het aan *.avi file. Dat is het probleem niet alleen de grootte is het probleem (+/- 13 Gb). Nu wil ik hem omzetten naar MPEG dat is een stuk kleiner, maar TMPEGEnc. geeft "File unsupported".

Iemand ervaring mee?

Iemand een oplossing?
dan heb je een uncompressed avi en daar zal ie niet echt mee om kunnen gaan. Probeer rechtstreek vanaf je camera naar mpeg svcd-dvd om te zetten of compressed avi.

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op 25 mei 2004 @ 12:48:
[...]
dan heb je een uncompressed avi en daar zal ie niet echt mee om kunnen gaan. Probeer rechtstreek vanaf je camera naar mpeg svcd-dvd om te zetten of compressed avi.
Ik kan de AVI file gewoon afspelen in Media player en openen en editen in Ulead Video Studio.
Hij is nu op gezet als DV type 2 PAL
En hoe kan ik die omzetten naar compressed AVI?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:20 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:23

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:46:

Ik heb nu de PanaDV codec geinstaleerd.
_/-\o_ die had ik nodig

maar nu ander probleem

als ik de film bekijk op de PC wat van de DV komt ziet het er piekfijn uit :)
maar al ik ga capturen is om de x tijd 1 frame gedeeltelijk courupt (gekleurde vierkante blokjes op een gedeelte van de film en is daar ook ff dat "sneeuw" geluid te horen :(

hoe kan dit?
firewire connectors zijn schoon

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 25 mei 2004 @ 17:14:
[...]

_/-\o_ die had ik nodig

maar nu ander probleem

als ik de film bekijk op de PC wat van de DV komt ziet het er piekfijn uit :)
maar al ik ga capturen is om de x tijd 1 frame gedeeltelijk courupt (gekleurde vierkante blokjes op een gedeelte van de film en is daar ook ff dat "sneeuw" geluid te horen :(

hoe kan dit?
firewire connectors zijn schoon
Hoe dat kan weet ik niet bij mij werkt het gewoon, maar welke programma gebruik je, misschien ligt het daaraan. O-)

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Als eerste, de DV AVI's zijn wel compressed. Voor 1 uur film wordt dan 13Gb gebruikt.
Uncompressed AVI is zeker zo'n 5 keer groter.

DV AVI's heb je in twee smaken, type 1 en type 2. Sommige programma's kunnen niet goed omgaan met bepaalde typen. Kijk of je capture software de mogelijkheid heeft om van type te wisselen om te zien of de AVI's dan wel gebruikt kunnen worden. Je kan ook zoeken naar freeware converters die de AVI's van type kunnen wisselen. Volgens mij heeft Ulead een gratis tooltje daarvoor te downloaden vanaf hun website.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1