Toon posts:

Unable to load dynamic library bij Printen via PHP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil me eens een beetje gaan bezighouden met printen via php. Geen id hoe het precies werkt, maar ik loop meteen al tegen het volgende probleem aan:

Fatal error: Call to undefined function: printer_open() in c:\inetpub\wwwroot\test.php on line 2

Dus ik denk, o jah, verrek...ff de ; in php.ini weghalen enzo, maar nu krijg ik het volgende erbij :

PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\PHP\extensions\php_printer.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0

Das nog niet zo erg, maar wel als je bedenkt dat ik die dll (van i-net geplukt ergens) gewoon in de map extensions heb staan. Iemand een helder idee ?

ps
ik weet dat er meerdere topics over zijn, maar er is er niet eentje met een oplossing...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien de extensiondir verkeerd ingesteld? En heb je die dll niet gewoon van PHP.net? Zo niet, download daar dan de zip distro van PHP, daar zit ie in.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het extension pad is goed, andere dll's werken wel namelijk (waaronder die van mssql). Ik heb de dll wel van php.net, maar niet uit die zip waar jij het over hebt. Die heb ik meen ik een tijdje terug al gedowload en erbij gezet, maar daar zat toen deze dll niet in hoor...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Introductie
These functions are only available under Windows 9.x, ME, NT4 and 2000. They have been added in PHP 4.0.4.

Installatie
Add the line extension=php_printer.dll to your php.ini file.
Het lijkt er toch wel op dat het in die zip zit. :P Probeer eens of de extensie in die zip wel gewoon werkt.

Verwijderd

Topicstarter
die introductie had ik ook gelezen jah, maar bij mij ontbrak al het spoor van die php_printer.dll in de map extensions...die heb ik dus appart gedownload en erin gezet...ik zal eens kijken of ik die .zip file opnieuw kan downloaden, misschien zit ie er nu wel in ofzow :?

edit:
Zip gedownload...volledige extension map verangen door extension map uit zip..nog niet werken 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 09:54 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:44:
die introductie had ik ook gelezen jah, maar bij mij ontbrak al het spoor van die php_printer.dll in de map extensions...die heb ik dus appart gedownload en erin gezet...ik zal eens kijken of ik die .zip file opnieuw kan downloaden, misschien zit ie er nu wel in ofzow :?

edit:
Zip gedownload...volledige extension map verangen door extension map uit zip..nog niet werken 8)7
In mijn zip zat ie erbij hoor, hij staat gewoon in mijn extensions map en ik heb niets extra geïnstalleerd. Hier heb ik de mijne ff geupload, die doet het bij mij gewoon...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er nu ook instaan, maar werken ho maar..... :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is niet mere echt een programmeer probleem, maar meer een probleem met de software. Programming & Webscripting ->Software Algemeen

[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 25-05-2004 10:29 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ah ook prima, als er maar een oplossing komt ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan pas ik even je topictitle aan; want zonder de topic te hebben bekeken wat het topic bijna weer terug naar PW gevlogen ;) Onder welk Operating Systeem draaien je webserver & PHP?

[php] afdrukken undefined function > Unable to load dynamic library bij Printen via PHP *

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 10:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Prima joh, wat jij wilt ;)

Ik draai onder Windows XP met IIS en PHP versie 4.3.6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb nooit geprint onder PHP (laat staan onder PHP in IIS) dus geen idee of je de juiste versie van de DLL hebt.
These functions are only available under Windows 9.x, ME, NT4 and 2000.
Oud? :+

Registreer de dll voor de zekerheid even met regsvr32

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Registreer de dll voor de zekerheid even met regsvr32
Geen grapjes nu he :o
Hoe the fuck doe je zoiets ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ga op de commandline ("DOS") naar de dir waar de dll staat. Type dan regsvr32 en zie dan wat de help geeft ;)

regsvr32 php_printer.dll dus.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg ik:

Het in het geheugen laden van de bibliotheek(php_printer.dll) is mislukt - Kan opgegeven module niet vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:36:
dan krijg ik:

Het in het geheugen laden van de bibliotheek(php_printer.dll) is mislukt - Kan opgegeven module niet vinden.
Ik neem aan dat je je bevindt in de directory waar de dll ook staat? Kun je via de verkenner wel de eingenschappen van die DLL opvragen om op die manier te controleren of de file niet corrupt is? Kun je het regsvr commando ook eens met het volledige pad van de DLL proberen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik zat in de juiste directory, en file lijkt me ook prima in order...wel viel me op dat er versie 5.0 boven stond :?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Werken andere extensions wel?

Als je een php file maakt met alleen phpinfo() wat is dan het path van de extension dir?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de phpinfo() ga kijken staat de extension dir op:
C:\PHP\extensions

en jah, andere dll's (waaronder die van mssql) werken wel gewoon...
Pagina: 1