Ik wil in MS Access een query uitvoeren en deze in MS Word gebruiken als datasource voor een mailmerge. Ik exporteer hiervoor de query naar een RTF-bestand dat als datasource voor de mailmerge-actie wordt gebruikt.
In de query zitten een onbekend aantal records, elk record bestaat minimaal uit een emailadres. Ik wil voor elk record een apart Word-document genereren en dit document opslaan onder het naam van het emailadres van het actieve record. Dit laatste krijg ik niet aan de gang.
Onderstaande is de code tot nu toe:
Op de plaats waar de vraagtekens staat moet dus het emailadres van het desbetreffende record komen. Wie weet of/hoe ik dit kan realiseren?
In de query zitten een onbekend aantal records, elk record bestaat minimaal uit een emailadres. Ik wil voor elk record een apart Word-document genereren en dit document opslaan onder het naam van het emailadres van het actieve record. Dit laatste krijg ik niet aan de gang.
Onderstaande is de code tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Dim i As Integer
i = 0
While (i < intAantalrecords)
Set objWord_Document = objWord_applicatie.Documents.Open(CurrentProject.Path & "\" & strBriefnaam)
With objWord_applicatie.ActiveDocument.MailMerge
.OpenDataSource (CurrentProject.Path & "\" & strDatasourcenaam)
.Destination = 0
.SuppressBlankLines = True
With .DataSource
.FirstRecord = i + 1
.LastRecord = i + 1
End With
.Execute Pause:=False
End With
Set objWord_Document = objWord_applicatie.Documents.Item(1)
MsgBox (objWord_Document.Mergefield("EMAIL"))
'Schrijf het bestand weg naar de directory
Dim fso As New FileSystemObject
If (fso.FolderExists(CurrentProject.Path & "\" & strDirectorynaam) = False) Then
fso.CreateFolder (CurrentProject.Path & "\" & strDirectorynaam)
ElseIf (fso.FileExists(CurrentProject.Path & "\" & strDirectorynaam & "\" & ?????????? & ".doc") = True) Then
fso.DeleteFile (CurrentProject.Path & "\" & strDirectorynaam & "\" & ?????????? & ".doc")
End If
objWord_Document.SaveAs (CurrentProject.Path & "\" & strDirectorynaam & "\" & ?????????? & ".doc")
objWord_applicatie.ActiveDocument.Close (wdDoNotSaveChanges)
i = i + 1
Wend |
Op de plaats waar de vraagtekens staat moet dus het emailadres van het desbetreffende record komen. Wie weet of/hoe ik dit kan realiseren?