[Winxp] Ntoskrnl.exe vermist og beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 19:52
Hoi allen,

op een of andere manier kan ik niet copy/paste doen vandaar dat ik de link hieronder even plaats. Dit is geen spam.

Maar kan iemand het verhaaltje lezen en wellicht een antwoord geven ?
Hai!

Ik heb een probleempje met XP.

Tijdens de boot geeft hij aan dat ntoskrnl.exe niet gevonden kan worden.
Ik heb er veel over opgezocht maar heb het toch opgegeven.

Ik ga windows herinstalleren. Maarrr...er staan nog steeds belangrijk documentjes onder Mijn Documenten. Geen probleem lijkt mij...ff booten met Win98 bootflop en klaar! Maar nee hoor, ik kom er achter dat het NTFS is.

*Zucht*

Daarom zoek ik hele goede proggies om onder dos, NTFS te kunnen benaderen en zo die docuus op diskette te kopieeren. Ik heb gezocht op google maar krijg telkens NTFS for Dos proggie. Maar die werkt niet goed.

Ik heb ook met de recovery console geprobeerd zodat je in C: komt, maar als ik wil kopieeren krijg ik de melding : Toegang geweigerd. Waarom weet ik niet... Heb tevens in Recovery Console het volgende commando uitgevoerd: Set allowallpaths = True (Zodat je dus rechten op de hele HD krijgt) maar dit hielp zelfs niet.

Dusss... weet iemand hele goeie proggies voor mijn probleem ?

Alvast bedankt!
ik kan wel copy en pasten; mocht FoK ooit verdwijnen is het wel handig als het probleem ook op GoT staat :)

[ Voor 72% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 09:42 ]

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:09
ok,misschien dat je dit eens kan proberen....
ga na iemand toe die windows xp heeft EN NTFS, daar kan je dan een bootdisk maken...daarmee zou je je schrijf moeten kunnen benaderen.
Waarom verplaats je de bestanden niet gewoon in een mapje die je hebt aangemaakt op C: , scheelt een hoop werk denk ik..... tenzij recovery cd's hebt, want die wist heel je schrijf, en zet hem zeg maar terug naar de fabrieksinstellingen..

btw...ik weet niet perse of het ook EN NTFS moet zijn, misschine dat het ook kan met een windows xp systeem met fat 32, kan nu helaas niet even uitproberen, want zit op mijn stage.

ik hoop dat het werkt!

[ Voor 15% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-05-2004 09:11 ]

Verwijderd

Boot disk zal niets worden onder NTFS wel heb je in WinXP een herstel console waar je heen en weer kunt kopieren. Maar ik geef je weinig kans dat je dit kunt fixen op die manier.

Je kunt ook starten met de laatste juiste configuratie. Misschien is dat iets.

[edit]
Had je verhaal nog niet helemaal gelezen maar als het alleen om de docs gaat kun je dus in de herstel console gaan werken. (Windows setup starten en dan Repair drukken).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 09:16 ]

• Signs
Ik heb die HD ook in een andere pc gedaan. Daar kan ik de mappen wel zien.

De documenten staan in Mijn Documenten.

Als ik dan naar C:\Documents and Settings\ ga en dan dubbelklik op de user krijg ik de melding dat de toegang geweigerd is. Waarschijnlijk kan ik nog wel proberen om eigenaar te worden van die map. Maar weet niet zeker of dat gaat lukken.

Als ik dubbelklik op de windows map, blijft de pc hangen.

In de recovery console kan ik de map wel openen. Tevens heb ik geprobeerd om de expand commando te gebruiken en zo de ntoskrnl.exe te kopieeren naar windows\system32 maar krijg de melding dat het bestand niet gekopieerd kan worden.

Met NTFS for Dos kan ik zoeken naar de docu's en vindt ze ook maar kan deze niet kopieeren. Daarom zoek ik een ander programma dat de docu's naar m'n andere partitie/HD kan kopieeren

• Signs
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:14:
Boot disk zal niets worden onder NTFS wel heb je in WinXP een herstel console waar je heen en weer kunt kopieren. Maar ik geef je weinig kans dat je dit kunt fixen op die manier.

Je kunt ook starten met de laatste juiste configuratie. Misschien is dat iets.

[edit]
Had je verhaal nog niet helemaal gelezen maar als het alleen om de docs gaat kun je dus in de herstel console gaan werken. (Windows setup starten en dan Repair drukken).
Jup, ik heb onder RC voor Repair gekozen. Dan kom je uit in C:\Windows
Door cd \ te doen kom je in C:\ uit.

Dan typ ik c:\documents and settings en krijg dan de melding dat het niet gevonden kan worden. Tja ik weet niet of het echt DOS want dan krijg je natuurlijk dat gezeik met c:\document~1 etc. Ik weet ook niet meer precies uit hoeveel tekens zo'n pad mag zijn.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
als jij winxp overnieuw installeert zie jij die bestanden nog steeds hoor.

Gewoon onder de username die je eerst had

Heeft ook een computer!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46

Haan

dotnetter

Dos mappen zijn max. 8 tekens lang. Dat zou dus worden cd docume~1 , maar volgens mij is de repair console niet geschikt hiervoor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Signs
Bertus schreef op 25 mei 2004 @ 09:26:
als jij winxp overnieuw installeert zie jij die bestanden nog steeds hoor.

Gewoon onder de username die je eerst had
Volgens mij kan dat niet echt. Dit ivm met de SID (Security ID)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik kan op mijn pc toch gewoon de map zien (en inkomen) die mijn vorige instalatie gebruikte

Heeft ook een computer!

• Signs
hantheman.tk schreef op 25 mei 2004 @ 09:30:
Dos mappen zijn max. 8 tekens lang. Dat zou dus worden cd docume~1 , maar volgens mij is de repair console niet geschikt hiervoor.
Al kan ik maar kopieeren :9

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Signs schreef op 25 mei 2004 @ 09:31:
[...]

Volgens mij kan dat niet echt. Dit ivm met de SID (Security ID)
Dat klopt (als je de bestanden hebt ge-encrypt) :) De problemen die je beschrijft worden vaak veroorzaakt door Spyware of Virussen. Ik zou zeggen; lees deze twee guides even door:

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

:) Mocht het nog steeds niet lukken geef dat dan even aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 09:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Signs
Spider.007 schreef op 25 mei 2004 @ 09:42:
[...]

Dat klopt (als je de bestanden hebt ge-encrypt) :) De problemen die je beschrijft worden vaak veroorzaakt door Spyware of Virussen. Ik zou zeggen; lees deze twee guides even door:

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

:) Mocht het nog steeds niet lukken geef dat dan even aan.
:? :? door spyware ? Virus ?

Is dan NTOSKRNL.exe verdwenen of beschadigd ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Signs schreef op 25 mei 2004 @ 09:55:
[...]
:? :? door spyware ? Virus ?

Is dan NTOSKRNL.exe verdwenen of beschadigd ?
offtopic:
het probleem dat je niet kunt copy en pasten komt vaak door spyware of virussen :) Maar ik zie dat dat niet je primaire probleem is

Kun je eens beginnen met vertellen hoe dit probleem is ontstaan? Verder zijn er op GoT heel wat topics te vinden over het benaderen van NTFS onder DOS, zie bijvoorbeeld deze link:

[search=ntfs dos xp] Heb je hiervan al wat dingen bekeken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Signs
Spider.007 schreef op 25 mei 2004 @ 10:06:
[...]

offtopic:
het probleem dat je niet kunt copy en pasten komt vaak door spyware of virussen :) Maar ik zie dat dat niet je primaire probleem is

Kun je eens beginnen met vertellen hoe dit probleem is ontstaan? Verder zijn er op GoT heel wat topics te vinden over het benaderen van NTFS onder DOS, zie bijvoorbeeld deze link:

[search=ntfs dos xp] Heb je hiervan al wat dingen bekeken?
Ik zit nu op een andere compu. Daar kan ik niet copy/paste doen :Y)

Ok. ik was lekker aan het eten en toen kwam de vriendin van m'n zwager. Die had probs met haar pc. WinXp start niet mee op zei ze. Ze kreeg een melding dat ntoskrnl.exe beschadigd/vermist wordt. Blablabla dus
Pagina: 1