Toon posts:

[XP] Monitor valt uit bij opstart XP.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ,sinds enkele weken doet er op onze pc iets raar voor,als je hem aanzet dan start hij normaal op,MAAR op een gegeven moment heb je in die Wind.Xp opstart een zwart venster met Wind.XP op waar enkele groene blokjes van links naar rechts schuiven,en nadien dan valt die monitor uit.Maar die pc start dan normaal door,want als je geluid aanstaat dan hoor je dat Wind.opstart geluid.Maar die monitor blijft uit,en dan kun je hem resetten,terug opstarten onder veilige modus,en dan voor ik een systeemherstel uit van enkele dagen terug,en dan start die pc terug normaal VOLLEDIG op.En dan heb ik dat fenomeen weer enkele dagen of soms werken niet meer.
Ik heb al die Nvidia vga-driver geherinstalleerd,maar dat helpt niet.
Weet er soms iemand wat hier fout kan zijn.
Alvast bedankt,en nog de beste groeten.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:23
-wat voor hardware heb je in je pc??
-welke monitor gebruik je??
-op welke resolutie+refreshrate stel je deze in??

Volgens mij stel jij een resolutie in die je monitor niet aankan.

Heb je ook wel de nieuwste driver van de nvidia site gedownload en niet die van de cd gebruikt??

[ Voor 22% gewijzigd door Dekaasboer op 25-05-2004 08:47 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gehad.
Mijn oplossing was:

Windows in VGA-modus opstarten
De videokaart drivers wissen (niet eerst resolutie wijzigen!)
Opnieuw opstarten en de nvidia drivers opnieuw installeren

Systeem hertel werkte niet voor mij omdat ik deze uit had staan dus misschien werkt voor jou gewoon opnieuw de drivers installeren.
Ik had een FX 5200

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik juist aangepast,afwachten nu.

Verwijderd

Waarschijnijk geeft je monitor ook wel aan dat de REFRESHRATE te hoog staat ?

afijn, die kun je in VGA-modus of evt. in veilige modus wel ff op 60Hz zetten, en weer gewoon inloggen. Je krijgt dan wat trillend beeld maar dat valt te herstellen door de refreshrate weer een beetje hoger te zetten.. windows keert na elke wijziging terug naar de vorige instelling als je scherm zwart wordt.

Succes!