Toon posts:

11b W-Lan kaart verbinden met 11g Asus router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Acer Travelmate 663 LMi met interne 11b W-Lan kaart.
Ook heb ik een Asus WL-500g 11g(+11b) router. Mijn laptop 'vind' de router niet,
terwijl de router WEL staat ingesteld om te kunnen verbinden met 11b W-Lan kaarten.
Ook netstumbler ziet mijn router niet. Connecten naar de 11b router van mijn buurman
gaat zonder problemen. Maar waarom ik nou niet kan connecten naar mijn 11g router, die
de 11b verbindingen WEL hoort te accepteren weet ik niet.
Zijn er misschien mensen die hetzelfde probleem weleens hebben gehad en die dit ondertussen
al werkend hebben gekregen?
Of kan ik beter maar een intern 11g kaartje aanschaffen of zo?

Molski

Verwijderd

Heb ik ook gehad, moet je een beetje spelen met het menu wireless van de router, zoveel mogelijk op auto zetten. En als je dat nog niet hebt gedaan even de nieuwste firmware erop zetten. Maar met mijn travelmate 433 kan ik gewoon connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik HAD de "channels" op Auto staan, deze heb ik van de week gewijzigd, anders had de laptop van mijn vriendin (met WL-100g kaartje) een instabiele verbinding. Nadat ik e.e.a. op een vast kanaal had gezet werkte het goed.
Maar ja...MIJN verbinding is belangrijker dan die van m'n vriendin. Ga vanmiddag meteen ff kloten ermee als ik uit m'n werk ben. Kijken of het gaat lukken.

Kan ik misschien het mini W-Lan kaartje niet vervangen door een mini 11g kaartje van bv. Asus ? Dan hebben alle laptops gewoon een 11g verbinding en dus maximale performance.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Heb je geen mac adres filtering aan staan op de router?

Verwijderd

Topicstarter
nee, nog niet. Daar wilde ik juist mee wachten tot ik het mac adress van mijn nieuwe laptop had :)
Maar ja, ook al stond dat wel aan, SSID broadcast staat aan, dus dan zou die tenminste WEL het netwerk moeten zien volgens mij

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 08:41:
Maar ja, ook al stond dat wel aan, SSID broadcast staat aan, dus dan zou die tenminste WEL het netwerk moeten zien volgens mij
Yup!

Verwijderd

Topicstarter
Nou gisteren ff alles op Auto gezet (Datarate & Channels), maar niks nada noppes. Op het moment dat ik alles auto doe, dan heeft mijn WL-100g kaartje een zwaar slechte, langzame verbinding....de Acer laptop met interne 11b W-Lan, vind de router dan ook niet (dus alles vast of op auto maakt niet uit). Word dus echt maar kijken voor een 11g mini PCI kaart en dan verkoop ik die 11b wel weer voor een leuke prijs.
Router heeft trouwens de nieuwste firmware die er beschikbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:55 ]

Pagina: 1