Toon posts:

[XP/WIN2k] PC heel traag tijdens installen e.d.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat de juiste systeemconfig betreft heb ik geen idee, maar het gaat over een pentium 4 ; 256 mb ram.

het systeem (xp) is zo traag geworden dat het 15 - 30 minuten duurt alvorens de bak geboot is. Nu, ik wou snel effe win2k installeren maar tijdens de steup nog, begint ie net even traag te gaan. twee uur in windows setup gezeten (2000) en dan gewoon gestopt.

wel was er een virus aangetroffen op de client ( bobax.b) maar deze lijkt niets in die richting te veroorzaken.

Wat is jullieadvies ? 4 uur uittrekken en de boel opnieuw prberen installeren ? of zou er hardwarematig iets defect kunnen zijn ? Het rotte is dat ik en niet toe raak een memorytest ofzo uit te voeren.ik heb al overwogen er eens een andere schijf erin te steken ?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Duinkonijn

Huh?

voor een p4 is dit niet normaal..

ik zou het nodige uit je machine halen om te zien of het misschien daar
aan ligt

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - dit is wel heel karig ;)
Verder - een geheugen test kan je toch los van je OS uitvoeren? www.memtest86.com :)

Verder - controleer je harddisk eens met een diagnostics utility :)

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het kan best aan je harde schijf liggen, dat ie aan het kapot gaan is. Check het even met deze tool.

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

Topicstarter
wel ik had zonet even de hd afgekoppeld en vervangen door de mijne + 512 ram gestoken.
Kreeg ik wel errors, heb ik windows opnieuw moeten installeren, maar dit ging wel vlot op deze schijf. Derna het oud ram erin gestoken, de boel startte nog goed op.

daarnet de oude schijf bij aangekoppeld, traag.
Ik ga windows morgen eens porberen herinstalleren op mijn schijf.

alvast bedankt mannen.