Draadloos Building-to-building bundle 2 Km probleem

Pagina: 1
Acties:

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
OK, situatie.

Bij buurman, analoog adsl (4mbit) bij xs4all via origenele speedtouch ethernetmodem.
Aangesloten op een Senao Multiclient bridge en die is weer verbonden met een Pacific Wireless 15 dBi Parabolische richtantenne.

Thuis ook weer zo'n Multiclient dinges en zo'n parasymbolische ;) richtantenne...

Ok, wat ik nu niet begrijp, ik kan deze senao dingen op verschillende manieren instellen.

AP of Bridge..
Welke moet ik hier van kiezen ?
En point 2 point of point 2 multipoint ?

Ik ben hier een redelijke noob in, maar zou het toch er tof vinden als ik morgen eindelijk hier in huis adsl heb, na al die jaren :-)

Dus wie heeft genoeg aan deze info en kan mij de informatie geven waardoor ik morgen lekker kan internetten..
Mijn dank is groot !

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een van de 2 (niet beide) moet als accesspoint dienen. AP mode dus.
De ander kan in bridgemode als client aanmelden op het Accesspoint.

• macmouse
little_soundman schreef op 25 mei 2004 @ 02:41:
Een van de 2 (niet beide) moet als accesspoint dienen. AP mode dus.
De ander kan in bridgemode als client aanmelden op het Accesspoint.
En welke moet dat zijn dan ?

De gene waarbij die zit aangesloten op de adsl modem, of bij de gene die zit aangelosten op de router hier in huis ?

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Lijkt me dat die aan het ADSL modem als access point gaat fungeren, en die bij je thuis als cliënt. Dit is ook zo bij een 'normaal' wireless configuratie.

E.P.M. Linsen

• macmouse
elinsen schreef op 25 mei 2004 @ 09:43:
Lijkt me dat die aan het ADSL modem als access point gaat fungeren, en die bij je thuis als cliënt. Dit is ook zo bij een 'normaal' wireless configuratie.
Ok, heb dus bij de adsl modem de senao op acces point staan (ip adres van adsl modem is 10.0.0.138) ip, van de acces point is 10.0.0141

Bij bij thuis heb ik de senoa als bridge staan, met als ip 10.0.0.142

Nu kan ik dus wel pingen naar elkaar, en ook op de webserver van de adsl modem komen, heb krijg geen internet verbinding...
Oftwel, ik heb nog iets niet gedaan, maar wat ???

Als ik dus bij me buurman met een laptop met wireless kaartje erin rond loop, dan krijg ik wel gewoon internet, maar bij mij thuis via de bridge dus niet ?
Hoe zit dit ?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Default route?

• InfoTracer
  • Laatst online: 19-05 20:52
volgens mij moet je ze allebij op bridge zettendan is het net of die twee senao dingen er niet tussen staan.
zo heb ik het begrepen bij de sveasoft firmware voor de wrt54g
Pagina: 1