[Access] Opgeslagen plaatjes in access

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik heb er even over nagedacht of dit wel het juiste forum was, ik ben geen hardcore programmer, maar hier zitten wel waarschijnlijk de mensen die mij kunnen vertellen hoe ik het moet doen. (Zogenaamde experts van de IT afdeling op het werk konden het nl. niet, ;) )

Ok, ik heb een database (access2000, gecreeert door thumbs+) Thumbs+ maakt thumbs die in de db opslaat. In designview zegt ie dat het een OLE object is en in "table"view staat er in die kolom "binaire data". Ik wil dus graag die thumbs laten zien op een form. Met het control "image" kan ik alleen externe plaatjes aanroepen, en met het control "Bound Object Frame" wil die nix laten zien. Ik heb netjes de juiste tabel en de juiste control source eraan gehangen. Er moet kennelijk nog een stukje code erbij om de plaatjes te laten zien.

Ik heb in VB6 geprobeert of ik ze wel te voorschijn kon toveren en dat lukte met een "picturebox" en een "data"control. Kennelijk is de picturebox in VB6 iets anders dan de imagebox/Bound Object Frame in access. Waarom gebruik je VB6 niet dan zul je zeggen....mja in access ben ik iets beter thuis.

Ow nog even voor de duidelijkheid, de objecten opgeslagen in de db zijn JPG's

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Je zou een flat file kunnen maken van de data en die dan in een IPuctureDisp ladeni. Deze kun je dan toekennen aan een .Picture property van een willekeurig control.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Kijk eens op de volgende site voor goede oplossingen:

http://houdt.got.spamvrij.nl

Dit is een erg goede forum waar ik zelf ook vaak een surf voor vragen, uitleg enz.

suc6 verder

modbreak: vast en zeker je eigen site daar je 'm all over GoT zit te spammen. Kappen daarmee dus aub.

[ Voor 36% gewijzigd door curry684 op 25-05-2004 10:32 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
farlane schreef op 25 mei 2004 @ 09:39:
Je zou een flat file kunnen maken van de data en die dan in een IPuctureDisp ladeni. Deze kun je dan toekennen aan een .Picture property van een willekeurig control.
Ow, dit lijkt een goede oplossing, maare, flat file maken, hoe doe ik dat ?

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 25-05-2004 10:46 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

vast en zeker je eigen site daar je 'm all over GoT zit te spammen. Kappen daarmee dus aub.
Nee hoor! Dit is niet mijn eigen site! Dit is gewoon een goede forum waar soms meer antwoorden te vinden zijn over dit soort onderwerpen dan op GoT.

Modbreak:
Discussies over de geldigheid van modbreaks e.d. kan je via mail afhandelen. Curry684(at)tweakers(dot)nl
Graag weer ontopic nu :)

[ Voor 65% gewijzigd door gorgi_19 op 25-05-2004 16:19 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Cavie schreef op 25 mei 2004 @ 10:42:
Ow, dit lijkt een goede oplossing, maare, flat file maken, hoe doe ik dat ?
Visual Basic:
1
2
3
Open "blaat" For Binary Output As #FileNr
Print/Put of zoiets #FileNr, <Jouw Binaire Dataa>
Close #FileNr

Zie help bij Open/Print/Put/Get etc.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1