Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan controller

Pagina: 1
Acties:

• Stefanic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 18:03
Ben nu al een tijdje aan het rondzoeken op internet naar een mooie fan controller.

Alleen zit ik met twee probleempjes:
- Ik heb zo'n chieftech maxi midi tower met klep, daarom zoek ik dus een fan controller die knoppen heeft die niet te ver uitsteken zodat die klep gewoon nog dicht kan.
- Ook zou ik graag mijn CPU cooler aansluiten, maar op bijvoorbeeld de site van Vantec zeggen ze dat een fan controlller daarvoor niet gebruikt kan worden...

Heeft iemand ervaring/ideeen welke fan controller geschikt kan zijn voor deze veeleisende :P gebruiker?

Verwijderd

kheb zo g1 id welke fancontroller je zou kunnen nemen, dr is wel een op de markt (€54,-) en die is gewoon helemaal digitaal dat is ideaal na jou omstandigheden ;)!

maar ik heb wel ervaring met je CPU cooler op je fancontroller aansluite _/-\o_ ...
Tip: Niet doen!
Ik heb het ook gehad (gelukkig met oude pc) en toen werd ik op een gegeven moment een btje flauw van die lampjes (ik heb dus zo een met uitsteeksel) dus ik draaide al die lampjes uit, en toen is dus mn proc. doorgebrand :+ ...
vrder ist wel een geinig ding moek zegge!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Zoek eens op Coolermaster Musketeer (bling :P) of Digidoc (minder bling, wel meer mogelijkheden.

Forza Mucca!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Zelf een maken?? Of is dat geen oplossing. Ik heb deze zelf gemaakt. Werkt als een trein

Verwijderd

als je de zalman ZM-MFC1 en maak hier dan je eigen afdekplaatje op is overigens heel makkelijk en dan heb je tenminste dezelfde kleur als je case, en hier zitten kabels bij waarmee je een fan kunt doorlussen zonder dat je mobo gaat fiepen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 10:06 ]

• Stefanic
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 08:08:
Zelf een maken?? Of is dat geen oplossing. Ik heb deze zelf gemaakt. Werkt als een trein
Nou ik ben niet zo handig, dus dat draait waarschijnlijk uit op een vreselijke fan-controller :7
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:05:
als je de zalman ZM-MFC1 en maak hier dan je eigen afdekplaatje op is overigens heel makkelijk en dan heb je tenminste dezelfde kleur als je case, en hier zitten kabels bij waarmee je een fan kunt doorlussen zonder dat je mobo gaat fiepen.
Op de site van zalmanusa staat idd dat deze ook voor CPU cooler is.
Laat ik ook toevallig de 7000Cu koeler van Zalman hebben :P

Die zalman was mij ook al opgevallen ja, maar ik ben dus bang dat die knopjes te ver uitsteken waardoor de klep van mijn kast niet meer dicht kan...

Zo'n digitale is misschien ook wel wat, alleen die zijn vrij duur in verhouding tot de analoge. En daar zullen waarschijnlijk ook geen CPU koelers op kunnen, en dat wil ik wel graag. Want dat 7000Cu ding komt al geleverd met een FanMate waarmee hetzelfde gedaan word als zo'n fan controller, alleen hangt dat helemaal binnenin en ben ik zelf ook nog eens behoorlijk lui..dus dat is niks...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

sapphire

Die-hard pruts0r

De Sunbeam rheobus vind ik ideaal, 4 kanalen á ruim 20 watt en hij past achter het deurtje van een chieftec :) en kost maar 17 euro bij tweakstore (geloof ik)
btw. de Vantec NXP 201 past niet achter een chieftec deurtje ;)

Gabriël AM5

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De noise-isolator PWM fancontroller past achte je deurtje (tenminste bij een Raidmax scorpio en dat is een afgeleide van de Chenming kasten).

Verwijderd

Hier nog 2 leuke en betaalbare fancontrolers... (omdat je niet aan zelfbouw wil doen) ;)

-COOLERMASTER AEROGATE II
-ENERMAX TECTROID THERMAL

*Ik weet alleen niet of ie achter je deurtje past omdat ik zo niet meer weet hoeveel ruimte je hebt. :)

Verwijderd

CPU koelers kunnen op alle baybussen voor zover ik weet, alleen raden ze het af. Ik raad het je trouwens ook af, want als je een keer vergeet dat hij op een lage stand staat ofzo heb je kans dat je je cpu sloopt. Toch zonde.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zelf heb ik de aerogate II gekocht. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar hij past waarschijnlijk wel. Het knopje steekt max een centimeter uit. Hij heeft 4 fan kanalen (cpu kan je ook aansluiten) en 4 temperatuur sensoren. Mooi blauw lcd'tje en netjes geleverd met verlengkabeltjes..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Stefanic
Tja, de ruimte die ik heb weet ik ook niet aangezien die klep bol is en er allerlei rigeltjes naar binnen steken...
sapphire schreef op 25 mei 2004 @ 14:57:
De Sunbeam rheobus vind ik ideaal, 4 kanalen á ruim 20 watt en hij past achter het deurtje van een chieftec :) en kost maar 17 euro bij tweakstore (geloof ik)
btw. de Vantec NXP 201 past niet achter een chieftec deurtje ;)
Als die sunbeam past is dat wel mooi...

In ieder geval allemaal bedankt voor de suggesties.
Ik zal nog naposten wat ik straks gekocht heb, voor degene die het willen weten...

• Stefanic
Nou, ik heb die sunbeam rheobus binnen en al ingebouwd.
Moet zeggen dat het een simpel en mooi ding is,
alleen de bijgeleverde kabeltjes vind ik matig.
Alleen maar molex naar 3 pins. Ik had er graag een paar verlengkabeltjes bij gezien.
Dit mede doordat het kabeltje van mijn CPU cooler te kort is...
Tevens ook geen kabels met aftakking om de RPM-etjes af te lezen.

Verder is een een fijn apparaat. Hij past achter het deurtje van mijn Chieftec case dus ik ben tevreden. Zeker voor deze prijs (17 Euro bij tweakstore).

Btw, de kast die ik heb is een Chieftec Matrix MX-01BD-U.

Verwijderd

Akasa Fan Control Pro AK-FC-03 (LCD, 4 channel) voor 50 euro.
Ding is heel mooi maar mischine dat de knopppen iets te ver uitsteken om je deur nog dicht te doen.
Alle kleuren kan je kiezen , 4 verleng kabels + 4 lange termo sensors :)

http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD02NTg=
Pagina: 1