Toon posts:

is de AMD 2600+ al geunlocked?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey jongens!
ik heb al 1,5 uur gezocht maar kan niet veel nuttigs vinden over wat ik graag zou willen weten.. namelijk... is mijn proc. al geunlocked??
zoals in het FAQ is beschreven zou je m kunnen unlocken met potloodstreepjes... dit wou ik dus gaan doen... maar al de "streepjes" zijn nog intakt (niet door gelaserd zoals ze het mooi noemen)... nu zou ik dus (als noob 8)7 ) denken dat ik dan de multieplier hoger kan zetten in de bios (hij staat nu standaard op 11,5) op mn moederbord (asrock K7S8X) maar die functie kan ik egt nergens vinden! :? :| ....
iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of die mij zo kan vertellen hoe of wat ik moet gaan doen??? ik weet dat dit mobo niet super geschikt is voor oc... maar zeg nou zelf.. als een AMD 2600+ op 1,9ghz draaid... dan klopt dr tg ook iets niet?? de fsb staat nu trouwens op 166mhz...

Verwijderd

Topicstarter
owjah, ik heb m trouwens vorige week gekocht.. maar dat zegt niet dat hij ook van dit jaartal is he... ik weet nie of dat uitmaakt, ma kdenk ik zegt ng ff.... O-)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Dat asrock plankje is een budget plankje waar dus ook een aantal functies gewoon niet in de bios zitten.

Die proc unlocken kun je verder wel vergeten. AMD heeft z'n werk goed gedaan met die lock.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Gebruik de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif als je iets wil toevoegen aan je post ;)

Verder is het een Barton van na week 40 2003, en dus is hij gelocked..
AFAIK is het nog niemand gelukt om zo'n CPU te unlocken, dus dat zal jou ook wel niet lukken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 25-05-2004 00:15 ]

Leave only footprints, take only memories

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 21:53
Op de asrock K7S8X moet je de multiplier instellen met jumpers. Kijk maar eens in je manual. Pagina 11 in je manual. De jumpers bevinden zich aan de linkerzijde van je northbridge.

Waarschijnlijk is je proc gelocked en dan kun je het wel vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
ow dus eigenlijk is de enige optie ng een btje aanklote met de FSB dus ;( .... hij schijnt maar tot 333mhz te kunne... maar mocht ik m bijv. van die 1,9 ghz waar hij nu op draaid, naar 2,2 ghz willen zetten, zou dat wel mogelijk zijn... dr komt ng een zalman cooler op, en die staat dr tg om bekent dat ze aardig flink kunnen coolen? khad net ff mn FSB op 176mhz staan.. en toen viel ie (bij 98% cpu gebruik door zo n proggie) uit bij de 52 grade...
maar met zo n zalman cooler moet hij dan toch aanblijven??

srry voor de vage uitleg |:(

en bedanktvoor de tip over die edit.. die wist ik idd ng nie B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 00:12 ]

• AttiX
Ik heb hetzelfde bord en heb onlangs ook gespeeld met de FSB. Hoger dan 175 kwam ik niet. Daarna word je PC gewoon instabiel. Dit ligt niet zozeer aan je proc denk ik, meer aan je PCI/AGP-bus, die gaan flippen bij 36/71Mhz.

Weet niet hoeveel PCI-kaarten je hebt. En kan je geheugen meer hebben?

De Vcore kun je verhogen met een paar % doormiddel van:
Advanced-)Chipset configuration-)Over Vcore voltage op "enabled" te zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door AttiX op 25-05-2004 00:21 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:09:
ow dus eigenlijk is de enige optie ng een btje aanklote met de FSB dus ;( .... hij schijnt maar tot 333mhz te kunne... maar mocht ik m bijv. van die 1,9 ghz waar hij nu op draaid, naar 2,2 ghz willen zetten, zou dat wel mogelijk zijn... dr komt ng een zalman cooler op, en die staat dr tg om bekent dat ze aardig flink kunnen coolen? khad net ff mn FSB op 176mhz staan.. en toen viel ie (bij 98% cpu gebruik door zo n proggie) uit bij de 52 grade...
maar met zo n zalman cooler moet hij dan toch aanblijven??

srry voor de vage uitleg |:(
Wie weet kan je de vCore nog verhogen, mocht je mobo die functie aan boord hebben..
Maar hoe je het beste kan overclocken kan je allemaal lezen in de FAQ van dit subforum:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op 25 mei 2004 @ 00:12:
Ik heb hetzelfde bord en heb onlangs ook gespeeld met de FSB. Hoger dan 175 kwam ik niet. Daarna word je PC gewoon instabiel. Dit ligt niet zozeer aan je proc denk ik, meer aan je PCI/AGP-bus, die gaan flippen bij 36/71Mhz.

Weet niet hoeveel PCI-kaarten je hebt. En kan je geheugen meer hebben?
kheb dr 2 PCI kaarten in zitte... mn geheugen kan gwoon die 400ddr hebbe als je dat bedoelt? dus als zou ik een andere cooler kope, dan heeft t ng nie veel nut dus...

• AttiX
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:18:
[...]

kheb dr 2 PCI kaarten in zitte... mn geheugen kan gwoon die 400ddr hebbe als je dat bedoelt? dus als zou ik een andere cooler kope, dan heeft t ng nie veel nut dus...
Neej, dat heeft niet veel nut, want 52 graden is niet echt veel.

Ow, lees mijn andere post ook nog even, die heb ik ge-editted.

[ Voor 9% gewijzigd door AttiX op 25-05-2004 00:22 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:18:
[...]

Er zijn een aantal factoren belangrijk bij het overclocken. Als er nu een warmte probleem is, helpt een betere HSF wel degelijk (en misschien sowieso wel nettter). Als het probleem komt omdat jouw cpu of mobo niet de kwaliteit heeft voor een grote overclock, dan blijft dat ook onveranderd bij een betere HSF.

Wel is het voorzichtig spelen met VCore iets wat je moet doen als je wil kijken hoever je kan komen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
waar staat die Vcore dan psies voor? en wat maakt ie snller?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:31:
waar staat die Vcore dan psies voor? en wat maakt ie snller?
VCore == de spanning op de core, dit helpt op het moment dat je CPU verder te pushen.
Maar je zou toch eerst de FAQ in DOC moeten lezen, want eerlijk gezegd is dit basiskennis, iets dat je moet weten, voordat je er mee speelt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 25 mei 2004 @ 00:36:
[...]

VCore == de spanning op de core, dit helpt op het moment dat je CPU verder te pushen.
Maar je zou toch eerst de FAQ in DOC moeten lezen, want eerlijk gezegd is dit basiskennis, iets dat je moet weten, voordat je er mee speelt.
jah dit heb ik allemaal al doorgelezen... ma mijn vraag was eigenlijk, tot hoever je de Vcore kan opschroeve.. ma ik kijk tg ng maar een keer voor de ckerheid...

• AttiX
Je kunt de Vcore niet opschroeven op een Asrock K7S8X plankje. Je kunt alleen die Over VCore Voltage enablen. Meer kun je niet doen qua voltage.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dat is sowieso niet waar, bv de vcore maar ook de multiplier (wanneer hij niet ge-superlocked is) kan met wat koperdraadjes in de socket ingesteld worden.
zie: http://www.ocinside.de/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar ik snap het zoiezo niet... want normaal hoort mijn proc. al te draaien op 2,07ghz.... (heeft iemand in mijn omgeving psies t zelfde)...
maar ok, ik laat m wel ff zo origineel, want toen ik de FSB op 175 zette.. ging sis. Sandra klagen dat ie te hoog stond en dak zo mn pci slote ed op kon blaze :S..
tg bedankt allemaal :Y)

• AttiX
Wees blij dat jou pc op 1.92Ghz draait ipv 2.07. Dat betekent dat jij de Bartoncore hebt en die andere jongen heeft waarschijnlijk nog een oudere Thouroughbredcore.

Jou proc heeft meer l2-cache 512K t/o 256.

PMG FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door AttiX op 25-05-2004 11:18 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AttiX.SkategoaT schreef op 25 mei 2004 @ 11:16:
Wees blij dat jou pc op 1.92Ghz draait ipv 2.07. Dat betekent dat jij de Bartoncore hebt en die andere jongen heeft waarschijnlijk nog een oudere Thouroughbredcore.

PMG FAQ
Precies, je had wel een beetje kunnen zoeken op got. Barton heeft wat langzamere kloksnelheid maar de rating van 2600 zegt genoeg toch. Ik heb de mijne hier nu op 11,5 x 186 draaien. Verder ben ik nog niet gegaan, gaat mij op zich al snel genoeg. En temps rond de 40 graden C. 11,5 x 200 heb ik wel geprobeerd, maar dat trekt hij op de een of andere manier niet op m'n a7n8x dlx.

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op 25 mei 2004 @ 11:16:

PMG FAQ
Jup en het scheeld ook nogal wat in warmte :P

Verwijderd

Topicstarter
oww. oke!
ben ik toch nog een beettje beter uit eindelijk :7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:28 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja Jurry, jij 1337 overclock0r.

2,3 ghz is niets he ;)

Heeft ook een computer!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Phantom_Racer, even twee dingen:

1. Zou je alsjeblieft wat aan je taalgebruik willen doen. Even wat nettere zinsbouw kan zoveel schelen :)
ma mijn vraag was eigenlijk, tot hoever je de Vcore kan opschroeve.. ma ik kijk tg ng maar een keer voor de ckerheid
Is namelijk niet zo leesbaar voor iederen.

2. Je vragen zijn voor DOC wel erg basic, en zijn met wat moeite van proberen, lezen, en uitzoeken te vinden. Denk daar voortaan aan voordat je een topic opent ;)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.