AMD XP3200+ temeratuur te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
hey allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een nieuw systeempje, nu ben ik hier natuurlijk blij en trots op :+ . Maar ik zit me wel te ergeren aan de temperatuur van mijn processor. Dus ben ik een nieuwe CPU koeler gaan halen.

Ik heb deze geinstalleerd en was blij, maar dat was maar voor korte duur. Toen ik mijn temeraturen ging aflezen waren deze dus nix verandert tegenover de boxed koeler :'( .

Ik heb toen besloten om de koeler er maar een keertje af te halen en opnieuw te installeren. Ik dacht namelijk dat het aan te weining koelpasta lag. Maar heb de koeler weer terug geplaats en er is nog steeds niets verandert aan de temperatuur.

Ik dacht overigens dat het kwam door de temp van het koellichaam. Mijn processor was rond de 55 à 60 graden. Integen deel tot het koellichaam dat lauw was.
Is nu anders, koelichaam is redelijk warm. Maar het gekke is dat de temperatuur nog steeds hetzelfde is :? .

Hier zijn de specs:
AMD Athlon xp 3200+
Asus A7N8X-E deluxe
Takems 512 MB PC3200
Radeon 9800 Pro
400 watt Zalman, low noise
Coolmaster aero 7+
2 HDD western digital, 20 gieg en 40 gieg
CD-rom speler

Temps.

Idle 55 graden
stressed: 60 graden

Ik hoop dat ik vloldoende informatie heb gegeven. Zoniet, geef mij maar op mijn donder O-) , je kan natuurlijk ook gewoon naar aanvullende informatie vragen :+

PS. het gekke is dat als ik de processor OC naar 2400 MHZ de temps hetzelfde blijven |:(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je hebt grote kans dat je temperatuursensoren niet helemaal top zijn.
Met welk programma lees je de sensoren uit? Of kijk je na een snelle reboot in het BIOS?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

domme vraag maar heb je de socet zelf moeten asembleren ?? of zat die er al op (ik bedoel dus het klem gedeelte aan het mobo voor de cooler ?? )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ErikCornelissen
Shunt schreef op 24 mei 2004 @ 23:35:
domme vraag maar heb je de socet zelf moeten asembleren ?? of zat die er al op (ik bedoel dus het klem gedeelte aan het mobo voor de cooler ?? )
Ik heb niets aan de socket hoeven doen, paste allemaal perfect

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Lijkt op defecte sensoren, maar die waardes,heb je die uit de bios of van Asus probe?

specs

• ErikCornelissen
Ik in de bios gekeken en in asus probe, en beide geven ze dezlefde temps aan.

erik

• Boogieman82
  • Laatst online: 12-11-2025
ErikCornelissen schreef op 24 mei 2004 @ 23:41:
Ik in de bios gekeken en in asus probe, en beide geven ze dezlefde temps aan.

erik
Dan is het toch de sensor, want de bios geeft meestal lagere waardes aan,omdat je cpu idle is. Als je reboot koelt hij zo 3-4c af. Niet zoveel aandacht aan schenken denk ik,zijn er meer het daar mee eens? Als je het echt niet vertrouwd je bordje even terug naar de winkel brengen, of een andere koeler proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boogieman82 op 24-05-2004 23:45 ]

specs

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23:07
Is er maybe een meer up-to-date BIOS voor jou bord te krijgen ?

( Mijn GA-7S748-L zat er ook 15 graden naast was een bug in de BIOS versie 4 een nieuwere versie 5 gaf wel alles correct aan )

Heb je al gekeken wat de temperaturen zijn met MBM 5 ?

Verwijderd

Naast dat dit natuurlijk acceptabele temps zijn, zeker naast dat je natuurlijk niet een superbijzondere koeler hebt, zie ik het probleem niet echt. Of loopt hij vast door die temps OID?

Heb je nog meer koeling in je kast?

Ikzelf heb bijvoorbeeld een LianLi PC75. Ik heb 2 fan's op 7V achter m'n Gigabyte 3D Cooler Pro zitten, die lucht wegzuigen.

Ik heb een XP1700+ naar, tenminste dat vind de BIOS, 3200+ geklokt. Exact dezelfde multiplier/FSB. Daarnaast heb ik natuurlijk de 93MM fan van m'n enermax (en z'n 8CM fan), en de 2 fans die standaard voorin de Lian-Li zitten. Alles stil, en een airflow met vooronder intake, achterboven outtake. Stressed hooguit 45 graden. En ook ik heb een Asus A7N8X Deluxe (2.0)

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik draai sinds een maand of twee een 3200+.
Idle tussen 54 (echt compleet idle) en 61 (bijvoorbeeld bij het draaien van mp3 of divx) graden.
Stressed op 72 graden.. (zware games).
Ik heb een pro-koeler van coolermaster (HHC-001, volledig koper met heatpipes), gebruik arctic silver 5 pasta en draai op originele snelheden (en voltage).
Wellicht speelt de hitteproductie van mn zwaar overgeklokte 9800XT ook een kleine rol. Verder natuurlijk wel een vette bak : www.tweakers.net/gallery/sys/1196

Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegt, alles draait zeer stabiel. Wellicht besteed ik er in de toekomst nog eens wat extra aandacht aan..
Maak je maar geen zorgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door langgelee2002 op 24-05-2004 23:59 ]

Promoter of no cheats and fair play

• ErikCornelissen
Ik heb net MBM 5 geinstalleerd, alles okay. Geeft dezelfde temps aan, maar je hetbt 2 verschillende diodes van je cpu. Namelijk de CPU diode en de CPU socket. Nu gaven ze alle twee dezelfde waardes aan. Maar kreeg net een pop up schermpje van CPU Diode geeft waarde aan van 124 graden 8)7 , daarna sprong die weer terug naar 49 graden :?

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik heb hier een Barton XP 2800+ @ 3200+ (11 X 200) en die heeft stressed }:O 40° en idle 36° bij een kamertemperatuur van 20°. :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik atm dezelfde koeler maar dan op een XP2000+ (Palomino, alias heethoofd) en die houd me CPU op 1900 RPM op 55 stressed max. Idle temperatuur hangt zo rond de 45graden.
* Fludizz heeft een matige airflow in de kast.

Check eens of de temps met een betere airflow lager zijn?

• ErikCornelissen
Ik heb nu de zijkant van mijn kast eraf gehaalt, en dan behaal ik deze temps. Ik wil nog wel voor een beetje airflow zorgen, maar dan heb ik nog fans nodig.

Weet iemand lekkere stille fans?

bvd Erik

Verwijderd

kijk op www.arctic-cooling.com dit spul is stil en betaalbaar.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn maar een paar sensors op een MB. De waarde ervan wordt weergegeven in het BIOS. Welk programma je ook installeert, de gegevens komen van diezelfde sensors.

Er zijn een aantal MB die een foute temperatuur doorgeven. Soms is een nieuwere of oudere versie van het BIOS de enige oplossing. De makkelijkste is om met MBM de temperatuur met de gemiddelde afwijking in te stellen. De afwijking ligt bijvoorbeeld bij de ASUS A7M266 tussen de 15-20 graden en telkens te hoog. Met wat speurwerk zijn de cijfers voor elk moederbord wel te vinden.

Volgens de FAQ is de temperatuur aan de hoge kant maar zeer zeker niet TE hoog. Ik zou me er daarom geen zorgen over maken.

ARME AOW’er

Verwijderd

zelfde moderboard
mijn 2600+ draaid op 200 fbs i.p.v. 166
wat hem een hoogere prating (beetje ) geeft als een echte 3200+
voltage is bij mij van 1.65 naar 1.75 gegaan
idle 39 stressed (woot seti rules) 43 / 44

EN dat is met de sucket a sensor NIET met de diode (die er wel in zit)

de temps die je ziet zijn van de sensor in de socket zelf
op jou temp is de echte tmp van jou cpu veel hooger

de diode sensor van de blabla-e deluxe word gebruikt door COPS aleen
en zie je niet in de bios / mbu

de 2500+ die ik hiervoor had werd op 200fsb veel warmer
maar dat was ook een ander soort van productie de 2500 was ook niet locked (Whee :))

maarja je koop een nieuw bobo hangd alles erin behalve het koelblokje.
en er is altijd wel een vriendin die ff email wil haalen.

lalalalal...
** Carmen kijkt rond (<->)
Hhihihi Rene is klaar met pc zou tijd worden moe email haalen !
** Carmen gaat zitten achter pc
EEW hij is nog nie dicht gemaakt...
** Carmen zet pc aan
-Click- -Priep- -Ruttel- -Gnn- -Starting windows- -Reboot- -Peep-
** Carmen word boos reset het geval nog eens -Reset-
-Pliep- Toet- Ruitel-

FLAM FIK BURN Grrggg.... --<** zwart scherm ***>--

...............

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:51 ]

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
heb hier ook een asus a7b8x-e deluxe, met 3200+ van week 14 2004

axda, haal ik stressed ook 54 Celsius mee, met boxed cooler
(aida32)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuk voor je :) Maar om nou daarom een oud topic uit de sloot te halen? Er zijn een paar honderd topics die hetzelfde probleem behandelen, ga je ze nu ook omhoogkicken met zo'n post? No please ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.