De betrouwbaarheid van een server is natuurlijk flink omhoog te schoppen doormiddel van goede hardware, maar alles kan kapot.
Ik was dus bezig om clustering uit te zoeken. clustering is leuk, handig en geweldig als er iets uitvalt dat niet down mag
Nu is mijn grote vraag alleen.... wat hebben we eraan. Ik praat dan over het feit dat je maar met 1 loadbalancer werkt. Dit lijkt mij niet anders te doen want routen naar 2 systemen die exact hetzelfde doen moet gedaan worden door een systeem dat begrijpt. Als je binnen een DNS 2x een a-record aanzou geven van 2 loadbalancers zou je daar niet mee opschieten lijkt me want dat werk niet.
Tuurlijk breng je de betrouwbaarheid flink omhoog door 2 systemen in een cluster te hangen maar als hier maar 1 loadbalancer voor hangt dan trek je het van de verkregen 99.9% (het was immers maar +/- 50% door 1 systeem) weer naar 75%.
Een ding is zeker..... 100% bestaat gewoonweg niet, maar wat is de oplossing voor de enkele loadbalancer...... 2 loadbalancers ? en hoe moeten we dit gaan zien ? ik heb er nog niets over gevonden maar zoek wel verder
Ik was dus bezig om clustering uit te zoeken. clustering is leuk, handig en geweldig als er iets uitvalt dat niet down mag
Tuurlijk breng je de betrouwbaarheid flink omhoog door 2 systemen in een cluster te hangen maar als hier maar 1 loadbalancer voor hangt dan trek je het van de verkregen 99.9% (het was immers maar +/- 50% door 1 systeem) weer naar 75%.
Een ding is zeker..... 100% bestaat gewoonweg niet, maar wat is de oplossing voor de enkele loadbalancer...... 2 loadbalancers ? en hoe moeten we dit gaan zien ? ik heb er nog niets over gevonden maar zoek wel verder
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)