ADSL alleen als hoorn van de haak ligt

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik kan alleen ADSL als de hoorn van de haak ligt. Ik ben een leek op ADSL-gebied maar ik heb alles volgens de handleiding gedaan.

Internet doet het niet als ik de hoorn van de haak heb liggen. Ik kan wel gewoon bellen (dan doet internet het niet).

Het lijkt mij iets met de splitter te maken te hebben.

Is er iemand die dit probleem herkent??

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt de splitter niet op de goede plek zitten.

{signature}

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je uittekeken hoe je het aan hebt gesloten? (Dus waar de lijn binnenkomt, waar de telefoon is, waar het ADSL-modem staat en waar de splitter zit)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
Klinkt alsof je een telefoon tussen je splitter en je ADSL hebt zitten. Sluit je ADSL lijn (vanaf je modem) eens direct aan op je splitter (DSL poortje) en je telefoonlijn op het LINE poortje, de andere (POTS) naar de muur... Piept je telefoon ook als je verkeer op de lijn hebt?

Whoop!

Verwijderd

ja, je hebt het verkeerd aangesloten. Je aansluiting al eens nagelopen? Weet je zeker dat je telefoon in phone hebt gestoken bij de splitter en adsl bij adsl? Wat de splitter namelijk doet is de lage en de hoge frequenties filteren. Dit gaat er bij jou dus verkeerd. Dus heb je iets toch verkeerd aangesloten.

Verwijderd

het zou natuurlijk kunnen dat hij iets verkeerd aangesloten heeft ;)

staat hierboven niet een faq inclusief plaatjes?

FAQ Internet & Telefonie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 22:36 . Reden: plak ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:34:
het zou natuurlijk kunnen dat hij iets verkeerd aangesloten heeft ;)

staat hierboven niet een faq inclusief plaatjes?

FAQ Internet & Telefonie
Ouch! kan een mod ofzo die FAQ aanpassen?
Mijn telefoonaansluiting staat een heel stuk van mijn computer af! Wat is de beste manier om mijn ADSL te verlengen?
Dat is dus NIET de manier. Modem altijd zo kort mogelijk bij ISRA punt houden om signaal (dus snelheid) verlies te minimaliseren. Verlengen tussen ISRA --> splitter --> modem kan lagere snelheden/instabiliteit veroorzaken doordat het veelgebruikte platte telefoniesnoer veel signaal verlies heeft. En telefonie veel gevoeliger is voor storingsbronnen van buitenaf dan UTP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bulkzooi
ja, waarschijnlijk heb ik iets verkeerd aangesloten en in het principe stelt het allemaal niks voor. Toch werkt het bij mij niet correct.

De situatie is als volgt:
Ik woon in een oude boerderij. we hebben hier 2 analoge lijnen binnenkomen aan de voorkant van het huis. Of ze daar daadwerkelijk ook binnenkomen weet ik niet 100% zeker want ik kan geen ISRA-punt lokaliseren. Wel komt er op dat punt een dikke kabel binnen in een kastje waar hij opgesplitst wordt in 2 kabels. 1 daarvan heb ik doorgeknipt en daarbij hoopte ik dat het de goede lijn was. Na aansluiten lijkt het mij de goede lijn want ik kan in ieder geval internetten.

Tussendoor zijn er geen afsplitsingen want deze lijn gaat buiten de telefooncentrale om. Alle overige wandcontactdozen zitten aangesloten op deze telefooncentrale.....

Wat betreft de splitter:
De lijn komt binnen op line. Adsl-modem zit op modem en naar de telefoon zit op phone...
Ik heb gelezen:
de faq
weethet.nl
handleidingen

Helaas krijg ik het probleem niet opgelost

Verwijderd

het is die dikke kabel die je moet hebben
of zoiezo dat andere draadje afknippen, splitter erop, en daarna kan je allebei de foon lijnen weer aansluiten

• Bulkzooi
maar bij ons komen er 2 lijnen binnen. Volgens mij komen die binnen op die dikke kabel en maakt dat kastje er 2 lijnen van waarvan er 1 naar de telefooncentrale loopt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met 2 lijnen bedoel je dat je isdn hebt, of dat er 2 fysieke aansluitingen zijn ?

Iperf

Verwijderd

ik had precies hetzelfde probleem, later bleek dat de homevox (huiscentrale ofzoiets) in de weg zat. Na wat omleggingen werkte het toen wel, weet alleen niet precies wat er nu aangepast is.
Pagina: 1