CPU 10 graden warmer na de slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:08
Ik heb een AMD Athlon XP 2500+ Mobile @ 2455 MHz (1,9 VCore), Abit NF7-S Rev 2.0 moederbord, Windows XP professional, een Thermalright SP-97 cooler en verschillende Temperatuur meet-programmaatjes in mijn bezit. Als ik de computer normaal opstart is de temperatuur stressed (ik heb Seti@Home constant draaien) 47 graden. Zet ik de PC dan echter in de slaapstand en zet hem daarna weer aan, dan is de temp ineens 57 graden! Soms zelfs 61. Nou lijkt me dit niet echt normaal, vooral omdat de case temperatuur altijd stabiel blijft (36 a 37 graden). Naar mijn weten zit er ook het nieuwste bios in. Weten jullie misschien waarom dit zo is en of het een bekend probleem is? Ik vind het toch moeilijk te geloven dat de CPU onder precies dezelfde belasting ineens 10 graden heter is, vooral met zo'n brok koper erop.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Kan het niet zijn dat door de slaapstand je fan uit gaat? Als je processor wel wat blijft doen kan de temp oplopen.

Verwijderd

idderdaad, :D kijk eens of er fancontrolling opties bij je mobo zitten, bv abit's fan EQ?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

bassio schreef op 24 mei 2004 @ 22:55:
Kan het niet zijn dat door de slaapstand je fan uit gaat? Als je processor wel wat blijft doen kan de temp oplopen.
Naar mijn weten doet je computer helemaal niks in de slaapstand. Hij slaat gewoon precies op waar je allemaal mee bezig was en wat er allemaal aan het gebeuren was en dat vraagt ie weer op als je hem aan zet dacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door MixingMastersM op 24-05-2004 23:25 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

joh, das nix, ik heb een gigabytemoederbord en als ik uit slaapstand kom begint mijn pc te piepen dat de cpu over de 70 graden gaat , ik zou dat maar niet al te serieus nemen allemaal..... }:O

http://specs.tweak.to/16495

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
heb je SETI dan niet als screensaver draaien? dat hij dan dus in slaap ook constand op 100% load...

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Pimmeh
@ Lefty_38
Bij de slaapstand gaat je PC helemaal uit. Hij slaat de inhoud van het RAM geheugen op je HDD op en zet dan de PC uit. Als je hem weer aanzet wordt het weer terug naar je RAM gekopieerd zodat je weer verder kan. Er staat dus geeneens stroom op je PC dus Seti@Home draait dan ook niet. En ik heb hem zowieso niet als screensaver draaien maar constant.

En de fan draait zodra ie de slaapstand uitkomt ook weer op normale snelheid als eerst dus alles wordt gewoon goed gekoeld... Het is alleen uiterst irritant dat als 's avonds laat ineens het hele huis wakker wordt als m'n PC als een gek alarm begint te slaan als de temperatuur te hoog wordt.

Verwijderd

Cmdr Chakotay
Door Cmdr Chakotay - Tuesday 25 May 2004 09:49

@ Lefty_38
Bij de slaapstand gaat je PC helemaal uit. Hij slaat de inhoud van het RAM geheugen op je HDD op en zet dan de PC uit. Als je hem weer aanzet wordt het weer terug naar je RAM gekopieerd zodat je weer verder kan. Er staat dus geeneens stroom op je PC dus Seti@Home draait dan ook niet. En ik heb hem zowieso niet als screensaver draaien maar constant.

En de fan draait zodra ie de slaapstand uitkomt ook weer op normale snelheid als eerst dus alles wordt gewoon goed gekoeld... Het is alleen uiterst irritant dat als 's avonds laat ineens het hele huis wakker wordt als m'n PC als een gek alarm begint te slaan als de temperatuur te hoog wordt.

Yes mijn alarm gaat ook wel eens snachts af.. Dat is zwaar ... :( Maar het klopt dat je pc warmer is na standby.. Is bij mij ook helaas :( Het lijkt ook performance te kosten maar dat kan aan mij liggen..

• Pimmeh
Toch, ik kan het moeilijk geloven want als ik aan het koelblok voel is ie net zo warm als dat ie een normale reboot heeft gehad. En performance los kan ik wel begrijpen, hij heeft namelijk geen reboot gehad waardoor alles ff opnieuw kan starten en tijdelijke bestanden kan weghalen en dergelijke.
Pagina: 1