Toon posts:

Links meer geluid dan Rechts

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag nieuwe speakertjes gehaald. Creative Inspire P380 speakers. Het is een simpel 2.1 setje.

De subwoofer werkt goed volgens mij, alleen krijg ik het niet voor elkaar om uit de linker en rechter satalietspeaker evenveel geluid te krijgen. De rechter speaker uitgang, daar komt gewoon veel minder geluid uit lijkt wel..

Waar kan de fout zitten?

Ik draai windows xp prof, en heb 5.1 onboard sound.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Configuratuescherm > Geluiden > Geavanceerd, en dan een met je links en rechts balans spelen?

En als je de linker box op de rechter uitgang zet komt daar dan ook minder geluid uit?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
Burning_acid schreef op 24 mei 2004 @ 21:38:
Configuratuescherm > Geluiden > Geavanceerd, en dan een met je links en rechts balans spelen?

En als je de linker box op de rechter uitgang zet komt daar dan ook minder geluid uit?
Heb ik al mee gespeeld. Maar als ik de balance in het midden heb staan zouden uit beide boxjes toch evenveel geluid moeten komen? En dat is niet het geval..

Als ik de boxjes verwissel dan geeft het andere boxje minder geluid. dus het ligt iig niet aan de boxjes. Dus of aan de rechteruitgang op de subwoofer of een instelling in XP, of een fout in mijn onboard sound..

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:42:
Heb ik al mee gespeeld. Maar als ik de balance in het midden heb staan zouden uit beide boxjes toch evenveel geluid moeten komen? En dat is niet het geval..
dan zet je'm toch gewoon zover in "onbalans" dat hij voor jou oren weer wel gebalanceerd klinkt?

Leeg - Sinds 20180907

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02

Just_I

What did you just say?

Zo'n probleem heb ik ook gehad met mijn 5.1 setje van Philips die ik ook onboard heb aangeplugd. Maar na wat kloten met de balans ed heb ik ook nog een goed signaal op elk box gekregen kunnen krijgen. Met een omweg kan het dus ook ... kan bij jou waarschijnlijk ok wel, dus vernader gewoon die instellingen (waar Burning_acid je ook al op wees) tot je het goed vind

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Heb je de settings van je geluidskaart wel goed staan? Dus niet die van windows maar van je onboard geluiskaart (meestal te benaderen via system tray icon). Ik heb dit namelijk ook gehad en toen bleek dat als ik de settings van mijn onboard geluidskaart wijzigde de settings van windows niet meegingen. -> Dus allebei aanpassen.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:01
wat gebeurd er als je achterstevoren gaat zitten, misschien hoor je met je ene oor iets minder dan met je andere, maar dan zou je dat wel eerder gemerkt hebben denk ik zo

Verwijderd

Topicstarter
Laatste is orgineel antwoord, maar niet het probleem gelukkig.. :)

Iemand an ders nog ideeen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
sluit je linker speaker eens op het rechter kanaal, en de rechter op het linker, wat hoor je dan?

Of draai je volume eens flink open, ook kan het zijn dat bij een laag volume het balans niet zo goed is, bij een wat hoger volume ''plopt'' de speaker dan zeg maar goed aan.

succes :)

Edit:

sluit de set eens aan op je discman, zo zie je of het een softwarematig probleem is :)

[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 26-05-2004 14:32 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1