Toon posts:

[Fedora Core 2] Nvidia onboard NIC+ Video problematiek

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie en reboot krijg ik tijdens het opstarten de melding dat eth0 niet up gebracht kan worden :?

Mobo = Abit NF7 rev. 2.0 met onboard LAN dus.

Tevens kan de grafische omgeving niet gestart worden, ik krijg een VESA error, tijdens de installatie detecteerde ie zelf dat ik VESA generic driver moest hebben, dus dat heb ik als Linux-n00b maar niet veranderd.

Video = Hercules Radeon 9800SE TV IN/OUT.

Wellicht kan ik vanaf de command line een config file aanpassen ofzo, maar heb geen idee hoe dit moet en of dit uberhaupt de werkwijze zou moeten zijn.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, dit is toch echt basiskennis. Zoek op google eens naar de nforce(2) drivers en zoek ook eens naar de radeon drivers voor linux. Want zo komen we niks verder. Denk er dan direct even aan dat je nforce bordje ook een speciale nforce driver heeft voor de agp chipset.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
En, als je een 2.6 kernel gebruikt, zorg dat je 2.6.6 geinstalleerd hebt anders kan je binnen enkele ogenblikken een lekkere crash verwachten.

Dit geldt ook voor de laatste 2.4 kernels in sommige gevallen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja en anders vergeet je gewoon het slotje te zetten :r

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.