Toon posts:

CPU ID/Z geeft cache verkeerd weer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus eindelijk 2 processors (AMD Athlon XP 2400+ Barton) in mijn GigaByte GA7DPXDW zitten. Ik heb de processors gemod door de L5 bruggen te verbinden, waardoor ze worden herkend als unknown cpu (hoort ook volgens mij).

Als ik echter in Windows (2k3 server) met CPU ID of CPU-Z kijk dan geven deze beide maar 256KB cache aan. De kloksnelheid (2GHz) en bussnelheid (133MHz/266ddr) staan wel gewoon goed. CPU-Z geeft aan dat het om een Thorton core gaat en CPU ID geeft wel gewoon de Barton core aan, maar met maar 256KB cache...

Ik heb eigenlijk zo'n vermoeden dat een bios update dit kan oplossen, mede omdat mijn huidige bios geen 2400+ proc. zou ondersteunen. Nu heb ik nog het standaard bios op dit moederbord zitten, omdat ik gehoord heb dat de nieuwe versies de gemodde processors weigeren, iemand een idee of dit klopt?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Een bios kan volgens mij niet zomaar zien of een proc. gemod is en hem dan weigert. Als hij hem niet kent dan is hij gewoon unknown, als hij alle proc. zou weigeren die hij niet kent kan je dus niet upgraden zonder je bios te upgraden.

Er word een 256KB cache aan gegeven maar is dat ook wat gebruikt word zo gezegd?
Kom je mee met verschillende benchmarks met vergelijkbare systemen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er bestaat geen barton 2400+.
Dus je bent of in de war met de PR rating, of je hebt gewoon een thorton/t'bred met 256 KB L2.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2004 00:47 ]

{signature}

Verwijderd

yep2400+ betsaat nie met 512 cache.
eerste barton is de 2500+
je ken trouwens makelijk zien of het een barton is of niet
een barton 2500+ loopt op 18xx mhz een 2400 XP loopt op 2gh geloof ik.
dan zou een barton (als ie zou bestaan) 17xx loopen ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:31:
yep2400+ betsaat nie met 512 cache.
eerste barton is de 2500+
je ken trouwens makelijk zien of het een barton is of niet
een barton 2500+ loopt op 18xx mhz een 2400 XP loopt op 2gh geloof ik.
dan zou een barton (als ie zou bestaan) 17xx loopen ofzo :P
Thanks, ik ben er al achter.
Dit is dus inderdaad een Thorton core, CPU ID geeft hem verkeerd aan.
Hij draait ook inderdaad op 2GHz. :)

Weer een probleem opgelost :P