[XP]Java VM uninstalled steeds

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Op de een of andere manier gebeurt het hier dat JVM steeds weer opnieuw geinstalleerd moet worden. Het is niet echt verwijderd, want uninstalleren moet ik eerst nog steeds doen in de Software list, maar als ik een pagina open met een Java applet krijg ik steeds weer de foutmelding dat ie JVM opnieuw moet downloaden. Als ik dan op Ok klik, dan krijg ik een foutmelding dat er niet gedownload kan worden (op een Microsoft pagina).

Heeft iemand mss ervaring met dit probleem en er ook een oplossing voor gevonden?

telefoontoestel

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Mogelijk heb je de jvm van microsoft (1.0.4 zo uit mijn hoofd) die nog wel bij de eerdere versies van xp werden meegeleverd. Na korte tijd is er een rechtszaak uitgevochten met sun, waarna het microsoft verboden werd hun (aanpassing van een) intussen sterk verouderde java versie nog standaard met windows mee te leveren. Dat is ook de reden dat je een foutmelding krijgt bij microsoft. De nieuwste javaversie kun je vinden op www.java.com. Het zal rond nu versie 1.4.3.nogwat zijn

Localhost is where the heart is

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Het probleem is dat ik het ook steeds daar vandaan haal. Ik ga automatisch naar sun.java.com en klik daar op de link Java VM. Daarom vind ik het helemaal zo vreemd, ook dat ik naar een MS site wordt gestuurd. Is er soms mogelijk nog een referentie in mn register van Java die naar MS verwijst waardoor het automatisch vastloopt? Zo ja, hoe zou ik dit kunnen verwijderen?

telefoontoestel

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Extra > internet opties > geavanceerd > JVM > alles uitschakelen en onder 'sun java [nowat]' het vinkje aanzetten. (of andersom, mocht je meer interesse hebben in de microsoft versie).

Localhost is where the heart is