Toon posts:

een bestand van over de 150gig ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste video-editors :)

Asus v9500 video studie = mooi kaartje voor editing..
dacht ik dus ook..

bedoeling = vhs omzetten naar dvd :)

ke zo gedaan dacht ik ,,, ik heb daar zon programmaatje voor..
na het converteren van een vhs naar Mpeg2 (voor dvd)

kreeg ik een bestand van over de 150 gig !!!!!!! hij kapte ermee en had maar 2 uur gedaan van de 3 :S

Dit past dus ook niet op een dvd'tje !!!

welke codec gebruiken jullie mensen ? ik wil em afspelen op een geen divx compitable dvd speler ....

en ik moet toch 2 mappen krijgen >?
video_ts
audi_ts ..

en niet zomaar een .mpg bestand branden :S

welk programma kan dit allemaal in een keer ...

kheb gveel gehoord van Pinnacle studios 8 / 9

Wat doe ik verkeerd ??
moet ik AVI pakken ??

met 25fps neem ik aan , hoge kwaliteit ? lage kwaliteit ?
640*480 ?? lager / hoger ?

Khoop dat iemand hier ervaring mee heeft :)

Groet Roger

Verwijderd

volgens mij zet hij hem nu als een lossless avi op je pc.. dus geen enkele compressie.. vandaar je bigass bestand..

Verwijderd

Je had zelf wel wat meer mogen proberen hoor.. het probleem zit 'm in compressie, je slaat het video-materiaal nu rauw op op je PC, en dat kan idd. aardig in de Gb's lopen.

Lees de handleiding van je Asus kaartje eens goed door, en zoek eens wat rond op interenet.

Bezoek bv. eens deze site:

http://www.doom9.org/

Welk programma gebruik je nu? Wat heb je zelf al geprobeerd behalve dit programma eens te laten draaien?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Lees je eerst eens in in de materie voordat je aan zoiets begint, zou ik zeggen. Want dit heeft geen nut zo. De site van De Generaal is een goed startpunt :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
kheb genoeg gegoogled en denk da ik nu wel een beetje kan comprimeren ...

als er verder nog problemen komen dan laat ik het horen..

Roger

Verwijderd

Topicstarter
De film die ik wil omzetten naar dvd duurt dus 3 uur...

en als ik er via da programma met een mpeg2 codec (ondersteund omzetten naar dvd) gebruik , krijg ik toch nog steeds zon groot bestand.
72gig.

das niet de bedoeling ,.

als ik kies voor avi -dv / mpeg1 / en nog een paar dan krijg ik een bestand wat omzetten naar dvd niet ondersteund

ik ben nu met het programma pinnacle studio's bezig..

Roger

Verwijderd

Roger, het is niet nodig 2 keer achter elkaar te posten. Als je nl. post in een topic, komt dit weer bovenaan in de lijst met actieve topics te staan. Om te voorkomen dat iedereen maar in z'n eigen topic blijft posten om het topic bovenaan te houden, is er een 24-uurs regel. Pas na 24 uur is het toegestaan je eigen topic te 'kicken', dwz. een post te maken volgend op een eigen post, of zonder verdere informatie.

Als je wilt posten en je ziet dat de laatste post van jezelf is, kun je gebruik maken van de edit functie (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif).

Daarnaast is het niet nodig onder een post je eigen naam te zetten, die staat er immers al naast.. groeten doen of ondetekenen is dan ook niet toegestaan volgens de hier geldende policies.

Als laatste is GoT als forum niet bedoeld voor beginners. Er wordt verwacht dat je zelf over een bepaald basisniveau beschikt, en ook je best doet om zelf het antwoord op je problemen te vinden.

De vraag die je stelt is een typische beginnersvraag. Zoals ik al aangegeven heb, staat e.e.a. uitgelegd in de handleiding van je Asus kaart, en op de door mij genoemde site kun je perfecte HOWTO's vinden over hoe een video zo om te zetten dat hij op DVD past, vanuit elk gewenst formaat.

Tot zover het de offtopic azijnpisserij, dan nu wat meer on-topic..

De eerste stap is om je Asus kaart te vertellen dat hij moet comprimeren tijdens het opnemen. Hoe dit moet, staat in de handleiding.

Ik kan zo snel geen V9500 kaart vinden, ik neem aan dat je de V9520 bedoelt, een GeforceFX 5200.

Welke software gebruik je voor het capturen zelf?

Verwijderd

Topicstarter
ah :) weer wat forum dingen bijgeleerd...

op dit gebied ben ik idd een beginner :'(

security / exploits is meer mijn gebied..

De videokaart die ik gebruik is een Asus 9560 Video Suite v 44.03

Het programma is PowerDirector Pro
(nu ben ik bezig met Pinnacle Studio's)

Ik ga de handleiding van de videokaart eens erbij nemen :)

Ill keep ya up-to-date

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik gebruik een haupauge tv kaart die het hardware matig naar mpeg2 codeert.
Dat is iets van 2 tot 4 GB per uur.
Daarna zet ik het met roxio dvd builder op dvd wat overigens best lang duurt.
Maar de beeldkwaliteit is zeker niet slechter dan de originele svhs banden.

groeten

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Helemaal omdat je een kaart hebt die werkt via WMD drivers en geen hardwarematige MPEG encoder heeft, raad ik je aan wél eerst naar avi te capturen. Je kan dan het beste een lossless compressie nemen zoals huffyuv of PicVideo MJPEG (op q18). Dan zijn de bestenden _iets_ minder groot.
Hie je het betse can capturen heeft Doom9 heel goed uitgelegd. Gebruik bij "3. Capturing" de VirtualVCR methode...

Voor het comprimeren van de avi tot een DVD (of SVCD, waar ik bij een VHS opname de voorkeur aan geef) kan je bijv. de link in mijn sig raadplegen. (Of nogmaals Doom9.org)

Zelf net zo'n kaartje. Fijn ding...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:07:
kheb genoeg gegoogled en denk da ik nu wel een beetje kan comprimeren ...

als er verder nog problemen komen dan laat ik het horen..

Roger
Sorry hoor, maar als je nu nog steeds een file van 72 Gbyte hebt, dan kun je blijkbaar toch niet goed comprimeren (no offence).

Speel eens met de bitrate (of gebruik een caculator), want daar zal er iets fout zijn gegaan.

Verder: Als je VHS naar DVD omzet, dan heb je niet de volledige PAL resolutie nodig, maar is de helf voldoende. Je krijgt dan zeker wel een uur of 6 op een DVD'tje (misschien zelfs meer). Je kunt idd eerst naar avi capturen en dan omzetten, maar met een PC die snel genoeg is kan dat ook direct naar mpeg2

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1