Toon posts:

Onkyo TX-SR601E + Rel Quake II ??

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Onkyo TX-SR601E.
Ik overweeg de aanschaf van een rel quake II (beviel me heel goed met de luisterproeven die ik heb gedaan)
Twee vragen:

1. Kan ik de Rel aansluiten met de bijgeleverde Neutrik-Speakon kabel. Volgens mij kan het namelijk niet (na bekijken van de achterkant van de receiver)

2. Kan ik zowiezo wel de High-Input gebruiken van de Rel. Deze zou ik moeten aansluiten op beide Front (links en rechts) uitgangen. In de handleiding van de Onkyo staat dat je nooit meer dan 1 speaker kabel per uitgang mag doen, omdat je anders je receiver zou kunnen beschadigen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 19:15 . Reden: Spellfouten ]

Verwijderd

je kan hem via de neutrik aansluiten, gewoon de handleiding van Rel volgen. De sub pakt bijna niets weg van de versterker, daarom mag het wel.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:13:
Ik heb een Onkyo TX-SR601E.
Ik overweeg de aanschaf van een rel quake II (beviel me heel goed met de luisterproeven die ik heb gedaan)
Twee vragen:

1. Kan ik de Rel aansluiten met de bijgeleverde Neutrik-Speakon kabel. Volgens mij kan het namelijk niet (na bekijken van de achterkant van de receiver)

2. Kan ik zowiezo wel de High-Input gebruiken van de Rel. Deze zou ik moeten aansluiten op beide Front (links en rechts) uitgangen. In de handleiding van de Onkyo staat dat je nooit meer dan 1 speaker kabel per uitgang mag doen, omdat je anders je receiver zou kunnen beschadigen
de rel kan je prima aansluiten op je onkyo receiver met de bijgeleverde kabel. Die moet je aansluiten op de front-uitgangen zoals je al zegt. Dat kan gewoon veilig, de REL pakt bijna niks van het signaal weg, omdat de rel een eigen versterker heeft.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Zeg ik :Y) ;)

Evt de LFE gebruiken voor dvd's. Zo heb ik mijn sub standaard alleen op de hi-level staan, en wanneer ik films ga kijken dan zet ik in de versterker even de sub op on. Voordeel: Denderende bassen bij films, bij muziek gewoon lekker subtiel :)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:21:

Evt de LFE gebruiken voor dvd's. Zo heb ik mijn sub standaard alleen op de hi-level staan, en wanneer ik films ga kijken dan zet ik in de versterker even de sub op on. Voordeel: Denderende bassen bij films, bij muziek gewoon lekker subtiel :)
ach, ik dacht 1 zo'n zielige reactie is ook maar zo alleen, dus ik ga er even op door, want t leek me wel een interessant topic. Ik heb zelf een strata III, de suggestie die je doet wat betreft de instelling van je sub zal ik ook eens proberen..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:21:

Wat ik begrijp uit de handleiding is een van de sterke punten van de REL dat je Hi en LFE tegelijk kunt gebruiken, waardoor de ambiance geluiden/muziek die naar de fronts komen EN het .1 kanaal tegelijk worden weergegeven

Verwijderd

Wat voor mij het voordeel is, is dat ik nu niet telkens m'n settings hoef te veranderen op de sub. Even met de remote het LFE-kanaal aan, en lekker rammen maar :) Met films mag dat best van me, met muziek wil ik de sub echt netjes subtiel hebben. De de lo-level staat lekker hard, de hi-level een stuk minder.
Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 15:44:
[...]

ach, ik dacht 1 zo'n zielige reactie is ook maar zo alleen, dus ik ga er even op door, want t leek me wel een interessant topic. Ik heb zelf een strata III, de suggestie die je doet wat betreft de instelling van je sub zal ik ook eens proberen..
No problem, die Strata zet je met muziek toch niet tegen z'n max aan, dan rammel je echt de kamer uit :) Dus met films echt lekker laten blazen is dan geen probleem meer.

Wat voor amp / speakers e.d. heb je zelf als ik mag vragen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 15:55 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:52:
[...]

Wat ik begrijp uit de handleiding is een van de sterke punten van de REL dat je Hi en LFE tegelijk kunt gebruiken, waardoor de ambiance geluiden/muziek die naar de fronts komen EN het .1 kanaal tegelijk worden weergegeven
En wat valt daar dan niet aan te begrijpen :? (naast het feit dat het gewoon marketing praat is :+ )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:52:
[...]

jep.. je hebt een passieve en actieve sub tegelijk.. Toch kan het nooit kwaad wat te experimenteren met de instellingen en aansluitingen in mijn ogen! Gewoon kijken wat het beste resultaat geeft!

Verwijderd

deepspace schreef op 25 mei 2004 @ 15:54:
[...]

En wat valt daar dan niet aan te begrijpen :? (naast het feit dat het gewoon marketing praat is :+ )
idd, op de zware stand hoor je dat toch niet meer :) tenminste bij mij overstemt het LFE kanaal dan wat geloof ik ;)
Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 15:55:
[...]

jep.. je hebt een passieve en actieve sub tegelijk.. Toch kan het nooit kwaad wat te experimenteren met de instellingen en aansluitingen in mijn ogen! Gewoon kijken wat het beste resultaat geeft!
Lees mijn bovenstaande reacties nog even een keer aub :) Specs! :)

Wat bij mij ook goed helpt, aangezien ik op een houten zoldervloer zit, is een zware betontegel en de spikes onder de sub zetten. Minder resonantie van de vloer nu :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 25 mei 2004 @ 15:54:
[...]

[Sarcasme]
Bedankt voor je hulpvaardigheid
[/Sarcasme]

Ik zeg niet dat ik dat niet snap, was een reactie op de suggestie om LFE en HI om te schakelen, terwijl dat dus niet hoeft persé

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:53:
Wat voor amp / speakers e.d. heb je zelf als ik mag vragen?
Daarvoor pik ik even een foto uit het fototopic:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7Y987I6RP52T/picserver.jpeg

Het is een Onkyo TXSR501E met daarbij een Marantz CD7300 en DV6400, gekoppeld aan 2maal een Kef Q5 en een REL Strata III.

Verwijderd

Topicstarter
Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 16:03:
[...]

Daarvoor pik ik even een foto uit het fototopic:

[afbeelding]

Het is een Onkyo TXSR501E met daarbij een Marantz CD7300 en DV6400, gekoppeld aan 2maal een Kef Q5 en een REL Strata III.
..en naar wat ik las in dat andere topic, sinds kort ook een TV ;)

Q5's zijn echt super (heb ik ook). Strata is helaas iets te duur voor me :(

Verwijderd

Nice leuke opstelling :)

Ik kan hem hier ook maken, ik heb zelf 5*KEF Q1 staan, maar me ouders hebben 2*Q5 :) Ik twijfel zelf ook een beetje omdat m'n ouders 2 Q1's nodig hebben voor hun surround, om zelf ook 2*Q5 erbij te halen. Maar of dat dat nou zoveel extra oplevert qua geluid. Tot nu toe vind ik die Strata met me Q1's strakker klinken, aan de andere kant kan dat door de akoestiek komen (Mijn kamer: Hout, vloerbedekking. Beneden: Leisteen)

Advies? :)

@ Mark, wat ga je betalen voor die Quake?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:11 ]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:09:
[...]

..en naar wat ik las in dat andere topic, sinds kort ook een TV ;)

Q5's zijn echt super (heb ik ook). Strata is helaas iets te duur voor me :(
Zo vreselijk duur zijn ze niet hoor.. zag laatst een aanbieding; 799 euro. Is wel veel natuurlijk, maar ook een kanjer van een sub! Ik heb de quake ook geluisterd, maar ik vond hem te licht als aanvulling op de Q5's. Klinkt ie in jouw oren goed, dan kan ik je alleen maar heel erg veel pleizer en succes wensen met die quake.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:10:
Nice leuke opstelling :)

Ik kan hem hier ook maken, ik heb zelf 5*KEF Q1 staan, maar me ouders hebben 2*Q5 :) Ik twijfel zelf ook een beetje omdat m'n ouders 2 Q1's nodig hebben voor hun surround, om zelf ook 2*Q5 erbij te halen. Maar of dat dat nou zoveel extra oplevert qua geluid. Tot nu toe vind ik die Strata met me Q1's strakker klinken, aan de andere kant kan dat door de akoestiek komen (Mijn kamer: Hout, vloerbedekking. Beneden: Leisteen)

Advies? :)

@ Mark, wat ga je betalen voor die Quake?
Als je al Q5's in huis hebt staan, dan kan ik je alleen maar aanraden die eens naar boven te slepen en te proberen of je het t geld waard vindt! Dan zou je eventueel 2 Q1's aan je ouders kunnen verkopen!

Verwijderd

Zelfde ervaring hier: De quake was te licht, de Q150 klonk niet mooi, en de Strata was perfect maar wat duurder. Als je geduld hebt: spaar wat door, die Strata is een grote aanrader imho. Ik heb 8 uur geluisterd in die zaak (vonden ze vast leuk ;) ) en ik ben uiteindelijk na grote twijfels over de prijs toch ook voor de strata gegaan. Woon je in omgeving arnhem, dan mag je wat mij betreft even komen luisteren.

Toch voor de Strata gegaan, ook omdat de KEF PSW subs te licht waren, behalve de zwaardere versies, maar die waren té duur :)

Dat is idd ook een idee :) Ik denk dat ik vanavond even wat meeneem. Pa, daar gaan je speakers weer ;). Ach ze hebben mijn surrounds nu om te testen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Quake gaat me waarschijnlijk rond de Eur 600 kosten (cherry uitvoering)

Verwijderd

Spaar dan die 200 erbij en koop een Strata zwarte versie... Zou ik tenminste doen :) Welke kleur kef's heb je overigens?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:20:
Spaar dan die 200 erbij en koop een Strata zwarte versie... Zou ik tenminste doen :) Welke kleur kef's heb je overigens?
Dark Apple, bestaat er een andere kleur dan

(ja ik weet dat die er zijn, maar niet mooi!!)

Ik zal nog eens gaan luisteren naar die Strata

Verwijderd

Uhm, ik zou dan de zwarte nemen. Ik stond voor dezelfde keuze maar de houtkleuren van Rel passen nét niet bij de KEF's, dus toen heb ik voor een contrasterende kleur gekozen, wat ook nog eens €150,- (duur houtfineer :X ) scheelde :)

Ik heb zelf ook de dark apple's :)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Dark Apple, bestaat er een andere kleur dan

(ja ik weet dat die er zijn, maar niet mooi!!)

Ik zal nog eens gaan luisteren naar die Strata
Ze zijn er in zwart, zilver, dark-apple/zwart, en een soort beuken/zilver. Welke kleur je het mooist vindt is een kwestie van smaak, net als het geluid ervan.

Het houtfineer wat Rel gebruikt is anders als dat van Kef inderdaad. Maak zelf maar een keuze.

Vermeldenswaard lijkt me nog wel dat de Strata een grote sub is. Of je dat een bezwaar vindt moet je zelf maar uitmaken. We hebben het wel over een kast met een inhoud van 40 liter en afmetingen van 54X41X31 (HXBXL)

Verwijderd

Yup, hij was voor m'n oude kamer ook te groot :)

Maar het scheelt nogal in prijs die kleurtjes bij Rel, je betaalt maar zo €100,- of meer extra voor een beetje hout-fineer. En dat is me echt wat te :) Maar als je voor een andere kleur kiest, dan wordt het prijsverschil ook weer een stuk groter.

Volgende vraag: Waarvoor is de sub bedoeld? Muziek of films? :)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:37:
domme vraag |:(

de strata scoort voor beide goed :Y)

Verwijderd

Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 16:38:
[...]

domme vraag |:(

de strata scoort voor beide goed :Y)
:Y) Very true, maar voor puur muziek zou hij probably nog wel met een quake uit de voeten kunnen. Ligt eraan hoe diep je wil en hoe hard, maar het zou goed kunnen.

Voor films heeft die Strata wel een zware pre op de Quake. Man wat gaat dat ding hard :) Vloer trilt hier dan toch nog wel mee :)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:40:
[...]

:Y) Very true, maar voor puur muziek zou hij probably nog wel met een quake uit de voeten kunnen. Ligt eraan hoe diep je wil en hoe hard, maar het zou goed kunnen.

Voor films heeft die Strata wel een zware pre op de Quake. Man wat gaat dat ding hard :) Vloer trilt hier dan toch nog wel mee :)
Ik vind voor muziek de strata ook een zware pre hebben, omdat deze sub in mijn oren veel muzikaler is..

Verwijderd

Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 16:42:
[...]

Ik vind voor muziek de strata ook een zware pre hebben, omdat deze sub in mijn oren veel muzikaler is..
ja oke oke :P ligt aan je eisen :)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:43:
[...]

ja oke oke :P ligt aan je eisen :)
Laat die jongen het ook maar lekker zelf uitzoeken :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:37:
Yup, hij was voor m'n oude kamer ook te groot :)

Maar het scheelt nogal in prijs die kleurtjes bij Rel, je betaalt maar zo €100,- of meer extra voor een beetje hout-fineer. En dat is me echt wat te :) Maar als je voor een andere kleur kiest, dan wordt het prijsverschil ook weer een stuk groter.

Allebei eigenlijk, maar ik hoef niet te trillen tijdens films, maar wil gewoon wat extra onderin

De REL heeft een grote WAF (Wife Acceptancy Factor), en ik denk dat de strata dat niet echt heeft. :|

En € 100 voor wat fineer is inderdaad veel, maar staat veel beter bij de rest van mijn interieur.

Verwijderd

Dan moet je het idd voor het interieur doen, en tjah ik woon nog thuis dus me vriendin (WAF) heeft er weinig mee van doen ;)

De Strata is overigens ook van Rel hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:03:

De Strata is overigens ook van Rel hoor ;)
Dat wist ik, bedoelde 'Quake'.

Even off-topic

Klik

Deze zijn echt spuug lelijk zeg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:10 ]

Verwijderd

*WHELP* ik denk dat daar de WAF heel erg laag bij ligt, hoe mooi het geluid ook mag zijn :P

Geluid is primair, maar dat het er een beetje redelijk uitziet is natuurlijk ook erg mooi meegenomen :)

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 22:57
Rel heeft momenteel net de Strata 5 uit. Deze heeft 150 watt inplaats van 100 watt van de oude Strata. Ik heb een test gelezen waarbij deze zelfs werd verkozen boven de Rel Storm III. Het volume van de subwoofer kan ook met een afstandbedening worden bedient.

Ik draai met Dynaudio Contour 1.1 minimonitors, Rel Storm III en Onkyo TX-DS989. Vooral in combinatie met de monitoren kan een sub lekker aanvullen in het laag.

Verwijderd

Afstandsbediening, slam-depth control... uhm Dat was meer voor de HT-subs bij Rel toch?

Wat moet je in godsnaam met een remote voor een sub die al 2 ingangen heeft? :)

Parental control: front control panel may be locked
Large, blue front-firing LED display
Variable Slam/Depth control –9dB to +9dB at 80Hz

Dit lijkt meer op janalleman design of ligt het aan mij?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:58 ]

Pagina: 1