Toon posts:

[XP] geen toegang tot gebruikersrechten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in windows xp prof instellen dat de bebruikers geen gebruikersrechten meer kunnen wijzigen. ze moeten allemaal wel beheerders-acounts hebben

dit is omdat er 1 gebruiker is die steeds alle andere gebruikers beperkte rechten geeft. en dan zelf op zijn eigen acount een wachtwoord zet. en omdat deze computer niet van mij is. maar ik heb wel moet onderhouden wil ik graag zorgen dat deze jongen geen beperkte rechten meer kan geven aan een ander.

hem beperte rechten geven en de reste een wachtwoord ik geen optie
ik heb al gezocht in configuratiescherm/computerbeheer/locate beveilinging
en in c:/windows/system32/gpedit

op dit moment heb ik het opgelost door een klasiek windows 98 starbalk in te stellen. en in configuratie scherm gebruikersaccounts uit te schakelen

maar het liefst wil ik natuurijk. dat alleen de admin bebruikersrechten kan wijzigen. en dat ik verder geen aanpassineng hoef te maken in windows zoals een klasiek startbalk

wie kan mij helpen

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:35 . Reden: elevator vroeg er om. en mijn vraag is beter zo ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

dat is inherent aan het beheerdersaccount. kan dus niet. jammer

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik wel instellen dat alleen de administrator de map system32 in mag

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Ja, maar ik zou zeker geen beheerders maken van je andere users. Je kan via policy's zeker heel veel qua rechten instellen voor de gewone users. Dus dan kan je alles instellen zoals jij het wil, maar dan zonder ze beheerder te maken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

MrDry

Desperados!

adminstrator=beheerder.

Ik snap je vraag niet helemaal. Waarom maak je je gebruikers dan geen poweruser (ofzoiets) dan kunnen ze bijna alles.

Quod licet lovi, non licet bovi

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:18
Je kunt ze wel beheerder maken (admin)
en allerlei policy's geven of toegang ontzeggen (wil nog wel aardig)
maar ze kunnen zichzelf dan weer toegang geven...
dus daar schiet je niks mee op

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

darkhammer,

Dit is toch echt een te minieme topicstart om ook maar iets mee te kunnen :)
Op GoT hebben we bepaalde verwachtingen (laten we ze 'eisen' noemen :P ) van een topic welke onder andere bevatten:
  • Zorg dat je in je topic opneemt wat je zelf al gedaan hebt. Waarop heb je gezocht? Wat heb je geprobeerd?
  • Kies een goede topic titel waarin je vraag kort en bondig zit. In Windows Operating Systems zien we bovendien graag dat je het OS vermeld.
  • Vertel je vraaag kort en bondig. Geef zoveel mogelijk relevante informatie
Zoals je ziet voldoet je topic er voor niets aan. Ik vraag je dan ook even om je topicstart aan te passen - doe je dat niet zal ik je topic sluiten :)

Verwijderd

Heh jammer het werd net gezellie hier. maar inderdaad; beetje weinig info ja.. Kijk als t om je zusje gaat (mits het jouw pc is natuurlijk..) zou ik haar geen beheerder willen maken; slechte ervaringen mee; don't ask.. Maar je kunt alle mappen wel individueel 'beveiligen' tegen mede pc gebruikers; zeg er wel bij duurt ff maar dan heb je ook wat..

Laters

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:10:
Ik wil in windows xp prof instellen dat de bebruikers geen gebruikersrechten meer kunnen wijzigen. ze moeten allemaal wel beheerders-acounts hebben

wie kan mij helpen
Waarom moeten ze beheerders accounts hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
om dingen te kunne installeren. dat is zo lastig als ik steeds 40km moet rijden om effe wat te kunne installeren.

startposte ge-edit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:33 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou via ACL's (security op een bestand in dit geval) het recht om die programma's te openen (lusrmgr.msc, userpasswords e.d.) kunnen 'Deny'en - je moet dan wel oppasssen dat je zelf niet in dezelfde groep zit want 'deny' heeft voorrang op alles :)

Verwijderd

Stel gewoon de policy in "Always install with elevated privileges"

staat in gpedit.msc <= policy editor
Pagina: 1