Toon posts:

Remote control via i'ne (port forwarding)

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een adsl Abonnement met een een alcatel 510 multi-pc modem.

Ik wil graag remote control gaan gebruiken via het internet. (op mijn werk 1 van mijn thuis pc's overnemen. Remote control lukt opzicht wel via het lokale netwerk maar niet via het internet.

Wanneer ik namelijk met mijn remote control programma (radmin in mijn geval) mijn IP nummer ingeef. (Ip adres waarmee ik op internet zit!) zal mijn router niet weten naar welke pc hij moet gaan.

Ik zal dus op mijn router iets moeten instellen wat zegt dat wanneer ik binnenkom op de router via remote control op poort X hij naar PC A moet gaan.
Als ik het goed begrepen heb is dit port forwarding?

Hoe stel ik dit in op mijn router en welke poorten kan ik gebruiken?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:33

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:01:

Ik zal dus op mijn router iets moeten instellen wat zegt dat wanneer ik binnenkom op de router via remote control op poort X hij naar PC A moet gaan.
Als ik het goed begrepen heb is dit port forwarding?
idd
poort 4899 is dat
waar heb ik gelezen dan dat et over Remore administrator ging? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 24-05-2004 19:57 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zelf gebruik ik hier realvnc voor. Iedere pc heeft een vnc die luisterd op een eigen poort, en iedere poort heeft op mijn router een eigen port-forward. Op die manier kan ik al mijn pc's thuis remote overnemen vanaf kantoor.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Ben even aan het kijken bij realVNC waar ik kan instellen naar welke poort hij moet 'luisteren'ik kan alleen iets vinden als Display nummer.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zelf gebruik ik vnc 4 beta, daarbij kan je onder de instellingen van de vnc service op het blad connection het poort nummer aangeven. Bij de oude versie werkt het zo dat het poort nummer gelijk is aan 5900 + het display nummer. Het eerste display is nummer 0 en heeft dus poort 5900, de tweede 5901 enz. Ik zou 4 beta gebruiker, die is gewoon stabiel en kan beter omgaan met username, multi monitorin, auto hiding taskbars e.d.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
het forwarden van die poort snap ik niet helemaal.

Ik kan bij mijn router (10.0.0.138) bij NAT zoiets aanmaken.

Ik moet dan het volgende invullen:

Protocol
Inside IP
Ouside IP
Inside port
Outside Port

Inside Ip is het Ip adres waarna ik wil forwarden(een Ip adres van een pc in het netwerk) outsite ip is 0.0.0.0 heb ik ergens gelezen.
Insde port en outsite port. Wat is het verschil?

Ik denk:

Inside port is de poort waarop je binnenkomt (via de viewer IPADRES:INSIDE PORT)
en de outside de poort is hetzelfde als waarop de remote control server op staat ingesteld?

Klopt dit een beetje?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Outside: ik _gok_ externe IP adres, outside poort waar je vanaf je werk met de client naar connect. Inside IP is je 10.* server inside poort waar de server naar luistert. Maar dat is mijn gok, de handleiding van je router zal het beter weten dan ik :)
Maar goed, Het Grote Poortmappingsverhaal --> dat plus de handleidingen is alles dat je moet weten. Zo niet, open in Network Troubleshooting een nieuw topic maar dit + gewoon uitproberen zou zat moeten zijn. Lees natuurlijk eerst enig sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in NT voor je een topic opent, dat bevat heel veel info :)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2004 20:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.