Een kennis van mij zit met een probleem, haar dochter zit dag en nacht op msn, hoe kan ze er voor zorgen dat ze dat niet meer kan? De pc uitzetten is geen optie, verwijderen ook niet, ze weet hoe ze het dan weer moet installeren... Ze zijn met meerdere mensen thuis, die ook msn gebruiken, is er software om dit soort problemen op te lossen? Verschillende gebruikers oid?
Verwijderd
Laat haar een router kopen, waarin je kan instellen dat je tot een bepaalde tijd op internet kan
. Verder kan je nog policy's instellen, wat je wel en niet mag gebruiken.
Een firewall installeren en MSN geen toegang tot het internet verlenen?
Of als ze een router hebben de poort niet meer forwarden
Leave only footprints, take only memories
Vroegah...... VERTELDEN de ouders de kinderen wat er wel en niet mocht ......Mafkeez schreef op 24 mei 2004 @ 19:02:
Een firewall installeren en MSN geen toegang tot het internet verlenen?
overtredingen op straffe van.... ja wat ookalweer ...... nouja, straf dus.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
ik weet dat het mogelijk is om internet af te sluiten op een bepaalde vaste tijdstip, iemand die ik ken heeft dit ook ingeschakeld om zijn zoon een beetje van het net af te houden omdat hij van mening is dat pc's niet alleen het belangrijkste is!!
Zal even kort situatie schetsen zoals het bij hem is:
De modem bij hem zit in een stekker om van stroom te voorzien, maarop zit dan een timer die je mooi kan instellen van wanneer tot wanneer de modem mag aanstaan en dus voorzien wordt van stroom en internet toegang mogelijk is!
Natuurlijk is dit niet echt een heel goede oplossing maar het is er 1!! Wat je kan doen is eignelijk ervoor zorgen dat haar dochter een account heeft op internet met beperkte toegang he en haar toegang geeft tot bepaalde dingen, dus ook msn en internet, maar dan kan je een limiet erop zetten. Programma weet ik niet onmiddelijk vanbuiten!! Zal ik even opzoeken.
Zal even kort situatie schetsen zoals het bij hem is:
De modem bij hem zit in een stekker om van stroom te voorzien, maarop zit dan een timer die je mooi kan instellen van wanneer tot wanneer de modem mag aanstaan en dus voorzien wordt van stroom en internet toegang mogelijk is!
Natuurlijk is dit niet echt een heel goede oplossing maar het is er 1!! Wat je kan doen is eignelijk ervoor zorgen dat haar dochter een account heeft op internet met beperkte toegang he en haar toegang geeft tot bepaalde dingen, dus ook msn en internet, maar dan kan je een limiet erop zetten. Programma weet ik niet onmiddelijk vanbuiten!! Zal ik even opzoeken.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Dit is mogelijk en dit kun je doen via deze twee verschillende programma's:
Kidswatch Time Control - http://download.com.com/3000-2132-10264803.html?tag=lst-0-2
En wat meer geavanceerd
XP-Protector - http://download.com.com/3000-2092-10252241.html?tag=lst-0-8
Kidswatch Time Control - http://download.com.com/3000-2132-10264803.html?tag=lst-0-2
En wat meer geavanceerd
XP-Protector - http://download.com.com/3000-2092-10252241.html?tag=lst-0-8
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Wanneer een firewall te makkelijk uit te zetten is, kun je ook een programaatje installeren zoals netlimiter en dan upload + download van MSN op 0,00kb/s zetten
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Een eenvoudiger methode is gebruik maken van de standaard mogelijkheden van windows. Maak voor iedereen een eigen gebruiker aan, en zet bij haar 'logon hours' zodanig dat ze bv. 's nachts niet meer kan inloggen.
Er zijn wel oplossingen welke het internetgebruik beperken (zie boven) maar deze zijn eigenlijk allemaal wel omzeilbaar voor een beetje inventief iemand.
DE oplossing is niet technisch, maar gewoon met haar gaan praten.
Er zijn wel oplossingen welke het internetgebruik beperken (zie boven) maar deze zijn eigenlijk allemaal wel omzeilbaar voor een beetje inventief iemand.
DE oplossing is niet technisch, maar gewoon met haar gaan praten.
Verwijderd
3com routertje kopen... daarin kan je bepaalde computers bepaalde protocollen toekennen.. werkt perfect..
maar de beste oplossing is idd een goed gesprek..
maar de beste oplossing is idd een goed gesprek..
hebben ze daar echt geen programma's voor?? het gaat echt om msn te blocken voor haar... en niet voor de anderen...
Dan zal ik het nog ff lastiger maken je kan voortaan via een webbased msn site msn-en, als ik de ouders was zou ik het haar gewoon duidelijk maken
hoe moet die computer zien dat zij het is dan(als je haar account blokt gaat ze vast wel op een andere ofzo?)
Of je zet een freesco server neer met 3 nic's.
1 nic voor constant internet, en de andere met restricties (Tijden).
Kost je een floppie, oude 486, en 3 nics.
Totale kosten 50 euro (hoog geschat).
Eventueel met wat firewall rules erin datie op 1 nic alleen poort 80,81 doorlaat.
1 nic voor constant internet, en de andere met restricties (Tijden).
Kost je een floppie, oude 486, en 3 nics.
Totale kosten 50 euro (hoog geschat).
Eventueel met wat firewall rules erin datie op 1 nic alleen poort 80,81 doorlaat.
[ Voor 19% gewijzigd door TRAXION op 24-05-2004 19:37 ]
Ik ben zelf ook behoorlijk MSN verslaafd maar geloof mij ze gaat echt wel E-based msn gebruiken als ze d'r eigen msn niet kan gebruiken. Maar goed: Blokkeer poorten/snelheden/programma's als je meer hulp wilt voeg me maar ff toe op MSN
technisch gezien is het niet mogenlijk om 1 persoon beperkte toegang op bepaalde tijden te geven in een multi-user PC. Je kunt altijd nog via ctrlaltdel software uitschakelen (tenzij je met rechten wilt gaan spelen, maar dan kan niemand meer bij crtlaltdel), hardware spullen zien geen verschillen tussen users.
gewoon zelf laten aanpakken.. de computer kan je kind niet voor je opvoeden...
en als we d'r nou us 2 accounts geven eentje met een gelimiteerde online tijd en msn en eentje zonder dan kan ze niet meer msn-en als haar tijd om is
Ik zie het nut van dit topic even niet meer.. De optie om een goed gesprek te beginnen is al gegeven (kinderen vinden altijd een omweg, zeker als de ouders zelf MSN niet eens kunnen blocken). Qua technische oplossing is er redelijk veel te vinden op GoT over dit onderwerp. Kijk bijvoorbeeld hier eens tussen
[search=beperk internet gebruik]
[search=msn verwijderen]
internet 'begrenzen' > [MSN] Gebruik beperken tot bepaalde tijden *
[search=beperk internet gebruik]
[search=msn verwijderen]
internet 'begrenzen' > [MSN] Gebruik beperken tot bepaalde tijden *
[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 24-05-2004 19:54 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Oh het kan echt wel hoor.. installeer bv. ISA server op die PC en geef haar user alleen op bepaalde tijden toegang tot MSN. Beetje drastisch, maar werkt wel.RocketKoen schreef op 24 mei 2004 @ 19:37:
technisch gezien is het niet mogenlijk om 1 persoon beperkte toegang op bepaalde tijden te geven in een multi-user PC. Je kunt altijd nog via ctrlaltdel software uitschakelen (tenzij je met rechten wilt gaan spelen, maar dan kan niemand meer bij crtlaltdel), hardware spullen zien geen verschillen tussen users.
De meeste 'internet-deel' programma's hebben wel een optie om bepaalde poorten per gebruiker op bepaalde tijden open te laten of te sluiten.
sorry admin maar ik heb nog geen combinatie gevonden tussen de search met gelimiteerd MSN gebruik
Dit is dus helemaal niet waar; JUIST op een multi-user-OS kan zoiets prima!technisch gezien is het niet mogenlijk om 1 persoon beperkte toegang op bepaalde tijden te geven in een multi-user PC
Nu valt Windows (hoe jammer Billie het ook vindt!) alleen nog steeds in de single-user-OS-categorie...
Anyway, ontopic: zoiets heet opvoeden, gewoon ZEGGEN dat het niet mag, en zo wel: straf!
lol ik moet nog lere lezen:P
[ Voor 82% gewijzigd door XyS op 24-05-2004 20:01 ]
blokeer de poort waar msn mee werkt
Zorg dat de router op de kamer van de ouders staat.
Het kind kan dan na school tot het tijd is volgens de ouders msn-en, en dan als
de ouders vinden dat ze moet stoppen, de stekker eruit trekken.
Wedden dat ze naar boven of beneden komt, om te smeken of ze nog a.u.b. even gedag mag zeggen
Het kind kan dan na school tot het tijd is volgens de ouders msn-en, en dan als
de ouders vinden dat ze moet stoppen, de stekker eruit trekken.
Wedden dat ze naar boven of beneden komt, om te smeken of ze nog a.u.b. even gedag mag zeggen
steeksproefgewijs haar kamer in lopen en dr een klap geven als ze zit te msn-en om 2 uur snachts..? of pc uit haar kamer halen en in de huiskamer zetten(weggemoffelt uiteraard)..hou je nog wat contact...
Verder: routers met time schedules(zoals al opgenoemd) etc
en idd, router uitzetten na msn-tijd, modem uitzetten, etc...erg makkelijk hoor ..coax/telefoon kabeltje in je broekzak stoppen...
Verder: routers met time schedules(zoals al opgenoemd) etc
en idd, router uitzetten na msn-tijd, modem uitzetten, etc...erg makkelijk hoor ..coax/telefoon kabeltje in je broekzak stoppen...
[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 24-05-2004 20:08 ]
Kun je niet een goedkope hub/switch kopen, en die extra tussen de computer en de router hangen?
Dan sluit je de adapter van die hub/switch aan een tijdschakelklok.
Best wel botte oplossing, maar werkt vast wel.
Moet je wel zorgen dat de hub/switch buiten bereik is.
Dan sluit je de adapter van die hub/switch aan een tijdschakelklok.
Best wel botte oplossing, maar werkt vast wel.
Moet je wel zorgen dat de hub/switch buiten bereik is.
ik heb laast een onderzoek moeten doen voor school van de invloed van msn op kinderen, ik kan je vertellen dat veel kinderen bang zijn dat ze hun vrienden kwijt raken als ze niet ff gedag zeggen. Dus houd er maar rekening mee dat ze best wel lastig gaat doen;) Dit was vroeger ook met de telefoon, mensen van 40-50 zaten in hun jeugd ook veel te bellen tot ergernis van hun ouders. Volgens mij is praten nog steeds de beste oplossing. Behalve dat de hele tijd msn-en niet echt gezellig is voor mede huisbewoners is het ook nog eens zeer ongezond (denk aan RSI enzo)
maja het ging hier om de techniek om msn te blokkeren niet over opvoedkunde
maja het ging hier om de techniek om msn te blokkeren niet over opvoedkunde
Pagina: 1