Toon posts:

[BBNED/DutchDSL-SDSL] PPPoA Bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware: Coppertjet 422 met daarachter een Zywall 10

Nu willen we de Zywall's vpn-inbel server gebruiken.
We krijgen alleen geen PPPoA-bridge voor mekaar. (Lijn is in orde want als pppoa router werkt alles prima...)

De copperjet heeft 2 bridge opties:
RFC1483 bridged (kan het dus niet zijn, aangezien we op een radius inbellen)
PPPoA bridged

Alle vragen die ik heb komen uiteindelijk uit bij 1 vraag... waar bridged dat PPPoA naartoe? Moet ik op het apparaat daarachter PPPoE, PPtP of gewoon het externe ip adres invullen?
En als het PPPoE of PPtP moet zijn, waar moet dan het wachtwoord staan (in de copperjet of in de zywall)

Ik heb al diverse sites gevonden die zeggen dat je pptp moet gebruiken, maar ze hebben het altijd over alcatel modems. In de userguide van de copperjet staat (zo goed als) niets over PPPoA-bridge, omdat dit niet zo vaak wordt gebruikt neem ik aan.

Eventuele andere oplossing... misschien iemand ervaring mee?
Ik heb ook dingen gelezen over half-bridging, weet iemand wat dit inhoudt...

Heb ook overwogen het probleem op te lossen met NAT, dat ik de copperjet als router instel, maar alle binnnenkomend verkeer forward naar de zywall? Maar heb van zyxell begrepen dat voor vpn, de zywall het publieke ip adres moet hebben.... erg vreemd...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 18:37 . Reden: nat kan niet volgens zyxell ]

Verwijderd

Topicstarter
Extra ip adres aanvragen misschien een optie?

Stel ik zet de copperjet als router met z'n eigen ip adres, maar ik disable NAT en de firewall (in eerste instantie). En vervolgens prik ik de zywall in de copperjet en die geef ik een eigen publiek ip adres.

Zou dit werken, of moeten er nog vreemde forward regels in die copperjet?

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 00:29
Bridge will juist zeggen dat er eigenlijk geen IP wordt toegekend aan de modem/router, en betekent letterlijk dat de modem/router als een soort kabel gaat werken. Meestal gebeurd er echter wel een omzetting van de fysisiche laag (bv. ADSL -> Ethernet), anders heeft het weinig zin ...

Naar mijn mening moet je dus gewoon je Copperjet in bridge mode zetten en vervolgens PPPoE configureren op je Zywall 10 met daar je username en paswoord.

[ Voor 6% gewijzigd door prostar op 25-05-2004 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar ging ik in eerste instantie ook vanuit.
De volgende dingen heb ik inmiddels al geprobeerd:

- PPPoE met gebruikersnaam en wachtwoord
- PPtP, met correcte interne ip's.
- Gewoon de zywall op Ethernet (en met de hand het externe ip erin gezet) en gebruiksnaam en wachtwoord bij de PPPoA-brdige instellingen in de copperjet.

DutchDSL gaf ook het advies om PPPoE te gebruiken, zij zeggen dat de PPPoA-bridge geen authenticatie doet en dat de velden voor username en passwoord niets doen. Maar dit werkt dus niet.

Zou die copperjet niet een soort half-bridge kunnen zijn, die dus wel authenticatie doet? Ik heb ook nog steeds geen reactie terug van allied-data.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:34:
Hardware: Coppertjet 422 met daarachter een Zywall 10

Nu willen we de Zywall's vpn-inbel server gebruiken.
We krijgen alleen geen PPPoA-bridge voor mekaar. (Lijn is in orde want als pppoa router werkt alles prima...)

De copperjet heeft 2 bridge opties:
RFC1483 bridged (kan het dus niet zijn, aangezien we op een radius inbellen)
PPPoA bridged

Alle vragen die ik heb komen uiteindelijk uit bij 1 vraag... waar bridged dat PPPoA naartoe? Moet ik op het apparaat daarachter PPPoE, PPtP of gewoon het externe ip adres invullen?
En als het PPPoE of PPtP moet zijn, waar moet dan het wachtwoord staan (in de copperjet of in de zywall)

Ik heb al diverse sites gevonden die zeggen dat je pptp moet gebruiken, maar ze hebben het altijd over alcatel modems. In de userguide van de copperjet staat (zo goed als) niets over PPPoA-bridge, omdat dit niet zo vaak wordt gebruikt neem ik aan.

Eventuele andere oplossing... misschien iemand ervaring mee?
Ik heb ook dingen gelezen over half-bridging, weet iemand wat dit inhoudt...

Heb ook overwogen het probleem op te lossen met NAT, dat ik de copperjet als router instel, maar alle binnnenkomend verkeer forward naar de zywall? Maar heb van zyxell begrepen dat voor vpn, de zywall het publieke ip adres moet hebben.... erg vreemd...
PPPoA bridge schijnt bij de nieuwe 510 modellen i.c.m. een ZyWALL apparaat goed te werken.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na zo goed als alles geprobeerd te hebben, nog geen oplossing...
Ook niet met meerdere ip's. Zelfs eindelijk contact gehad met allied-data (trage luie zeg, pfffff) en die beweren dat het helemaal niet kan, omdat bbned pppoa-bridge niet ondersteund... en toen brak mijn klomp.

Dus ik overweeg een andere router te halen (Prestige 791).
Wat blijkt nu net nieuw uit te zijn (het kost even weer wat extra, maar goed)
De Zyxel Prestige 792H, ofwel een Zywall 10 met een Prestige 791 erbij in.

Dat is dus de uiteindelijke oplossing geworden, ik dacht ik meld het nog even mocht iemand ooit met hetzelfde probleem zitten.
Pagina: 1