Ik heb al een tijdje een crash-probleem met TeamSpeak. Ingesteld op Direct Sound blijft het geluid na een bepaalde tijd hangen, ingesteld op Wave krijg ik een error en wordt TS afgesloten. Hoelang het duurt voordat het geluid blijft hangen/de error hangt af van hoeveel er gepraat wordt. Bijvoorbeeld: ik ben aan het praten met één persoon [die ook terugpraat], dan zou het 5 minuten duren voor een crash. Als ik daareentegen met 5 personen praat, zou ik al binnen één minuut problemen krijgen. Het enige wat ik na het hangen van het geluid/error nog kan doen is overnieuw connecten naar de TS server, maar als ik in-game [online] zit gaat dit niet echt makkelijk.
Bijkomstigheid is dat ik deze problemen op een bepaalde server niet heb. Ik heb namelijk nooit crashes gehad op onze oude TS server van de clan, maar toen we eens naar een andere server moesten kreeg ik dus deze crash problemen. Op dit moment heb ik deze crashes op de TS server van Napalm Dawn [BFV toernooi], waardoor ik ook met de battles niet kan meedoen, en zelfs niet bij meetings aanwezig kan zijn.
Mijn instellingen zijn als volgt:

Ik heb al heel veel zitten klooien met de Sound Driver, Direct Sound Buffer Size en Output Device instellingen, maar zonder resultaat. Ook geen verschil in de tijd tot een crash oid.
Nog voor de duidelijkheid: Bij Direct Sound blijft het geluid hangen na een bepaalde tijd [afhankelijk van hoeveel er gesproken wordt], de enige oplossing is dan overnieuw naar de server connecten, en bij Wave krijg ik na een bepaalde tijd een error waarna TS wordt afgesloten. Die laatste error ziet er als volgt uit:

Aan zo'n standaard WinXP foutmelding heb je niet veel, dus vond ik het volgende in het log van het programma:
Wat ik al gedaan heb om dit probleem op te lossen:
Ik weet echt niet meer hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen
, ik zit er dus over te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen, want het is wel belangrijk dat mijn TS gewoon naar behoren werkt 
Zijn er misschien andere mensen met dit probleem, en hoe zou ik dit kunnen oplossen
Bijkomstigheid is dat ik deze problemen op een bepaalde server niet heb. Ik heb namelijk nooit crashes gehad op onze oude TS server van de clan, maar toen we eens naar een andere server moesten kreeg ik dus deze crash problemen. Op dit moment heb ik deze crashes op de TS server van Napalm Dawn [BFV toernooi], waardoor ik ook met de battles niet kan meedoen, en zelfs niet bij meetings aanwezig kan zijn.
Mijn instellingen zijn als volgt:
Ik heb al heel veel zitten klooien met de Sound Driver, Direct Sound Buffer Size en Output Device instellingen, maar zonder resultaat. Ook geen verschil in de tijd tot een crash oid.
Nog voor de duidelijkheid: Bij Direct Sound blijft het geluid hangen na een bepaalde tijd [afhankelijk van hoeveel er gesproken wordt], de enige oplossing is dan overnieuw naar de server connecten, en bij Wave krijg ik na een bepaalde tijd een error waarna TS wordt afgesloten. Die laatste error ziet er als volgt uit:
Aan zo'n standaard WinXP foutmelding heb je niet veel, dus vond ik het volgende in het log van het programma:
Aangezien ik toch niet zoveel verstand heb van geluid werd ik hier ook niet veel wijzer van.24-05-04 18:15:33
2100,ERROR,All,TMainForm.ApplicationEvents1Exception,Exception: tsSpeexDecode: Buffer to small max: 96 fra: 214
Wat ik al gedaan heb om dit probleem op te lossen:
- Alle TS instellingen geprobeerd; geen resultaat
- TS overnieuw geinstalleerd; geen resultaat
- Forum van TeamSpeak.org afgezocht; geen resultaat [zelfs niemand met dit probleem]
- Laatste Realtek Ac'97 A3.59 drivers geinstalleerd; geen resultaat
- Mobo drivers geinstalleerd; geen resultaat
- Gigabyte GA-8STXCFS
- Pentium 4 2.4 Ghz
- 2 x 256 MB RAM PC2700 (Samsung & Corsair)
- Club3D Radeon 9600Pro
- On-board sound [Realtek AC'97]
- On-board LAN
- 80 GB HD
- WinXP Home Edition SP1
Ik weet echt niet meer hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen
Zijn er misschien andere mensen met dit probleem, en hoe zou ik dit kunnen oplossen
[ Voor 1% gewijzigd door jelle. op 24-05-2004 20:54 . Reden: Toevoeging systeemspecs ]