Superdeboer schreef op 24 mei 2004 @ 21:57:
[...]
Lijkt mij een vrij onjuiste interpretatie van het woord dom. Van Dale geeft als eerste betekenis "beperkt van verstand". Dat lijkt me niet anders uit te leggen dan dat het om een niveau van intelligentia gaat, in plaats van om een niveau van kennis. Het feit dat ik die rapper niet ken betekent volstrekt niet dat ik dom ben. Mijn kennis ligt namelijk op een totaal ander vlak en in combinatie met mijn intelligentie behaal ik daar zeer behoorlijke resultaten mee bij mijn studie.
Je bedoelt vast intelligentie. Ik kan verstand hebben van computers, dan hoef ik nog niet intelligent te zijn. Deze discussie gaat dus nergens over, iedereen kan wel zijn eigen interpretatie aan een waardeoordeel geven, maar ik dacht zo dat ik wel duidelijk genoeg was.
Je bent ook niet dom in het algemeen. Jij kunt succesvol zijn met je studie wat je wilt, maar je leeft ook nog in een maatschappij. Ik zeg niet dat men zich in deze artiest zou moeten verdiepen, maar IK vind het verontrustend dat een groot deel van de tweakers dit soort feiten blijkbaar niet kent. Dat is niet direct een ramp, maar wellicht is dat kenmerkend voor de mensen hier.
Maar ik dacht dat deze discussie nu al lang en breed was afgesloten, ik zie niet in waarom er nu weer opnieuw over moet worden begonnen.

Maar goed, het ging niet over mij natuurlijk.

[...]
Ik denk dat je in dat geval echt verkeerd zit hier en beter je heil bij de KBO kunt gaan zoeken.

Dus bij het beoordelen van humor spelen de interesses van de beoordelaars mee?
Humor moet helemaal niet beoordeeld worden dan. Of verboden, of toegestaan. Geen dubbele moraal.
Alle gekheid op een stokje, deze draad leidt verder niet zo heel veel verder denk ik...
Hij heeft sinds jouw reactie in ieder geval niet tot meer geleid.
De meesten hier hebben geen begrip voor het grapje, de grappenmaker heeft daar weer geen begrip voor...
Het gaat niet om "begrip", het gaat om een vreemde denkwijze die ik signaleer. Maar omdat het maar zo'n kleine kwestie betreft maak ik me daar nu echt niet druk meer om.
en het eind van het liedje lijkt toch te zijn dat de reactie op 0 blijft staan.
Waar ik mee kan leven.
Dit was overigens ook al het geval toen dit topic gestart werd volgens mij, dus in zoverre was het bar vermakelijk maar weinig productief.

Nee dus, er staat toch duidelijk genoeg dat ik -1 had vanwege een "troll".
Tenzij TS met gegronde argumenten komt waarom deze reactie hoger zou moeten, in plaats van slechts een beroep te doen op de algemene bekendheid van bepaalde feiten, die dus niet zo algemeen bekend blijken te zijn.
Whaha, gegronde argumenten? Die zijn allang aangeleverd. Ik ga hier nu niet verder op in maar het is meestal niet slim om mij uit te dagen om met argumenten te komen.
Mijn woorden niet verdraaien. Ik zeg dat hij algemeen bekend
hoort te zijn. Dat een aantal mensen met een wat beperkter blikveld hier hem niet kennen, doet daar geen afbreuk aan.
Wellicht dat er dan nog wel wat soep van te koken is.

Mja, alles was dus al redelijk afgerond, dus het lijkt mij onnodig om de discussie weer op te rakelen. Je moet natuurlijk niet gaan posten enkel om je te laten zien.