Toon posts:

Geen gevoel voor humor of geen kennis van zaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1041419

Blijkbaar zijn de modders in deze threads niet op de hoogte wie de wereldberoemde rapper Nas is.

Maar om dan na een 0 moderatie -1 te geven vindt ik wel van ongelofelijke domheid getuigen...

Of het is een grapjas, want er zijn meer reacties onverklaarbaar laag gemod in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar issie niet zo "wereld" beroemd, want zo te zien snapte ze je grapje niet en werd het waarschijnlijk als offtopic gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Weinig met algemene FP-zaken te maken en meer met modden volgens mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja niet dat ik een fan ben, en dat is hij zeer zeker, maar ik vermoed dat het meer gezocht moet worden in de interesse van de gemiddelde Tweaker in de hitparade. B)

Geheel terecht, overigens. Maar mod dan niet iets naar beneden als je de grap niet snapt. Volgens mij was het ook wel aardig duidelijk, of ze moeten 50 Cent ook al niet kennen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet posten in TMF. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Koos 50 Cent het duurdere model? :+

edit:
Jullie hebben wel gevoel voor humor...
[Reactie gewijzigd door Cybarite]
Verwijzen naar een rapper is in dit kader volstrekt offtopic, en je edit maakt het er niet beter op. Door je uitleg begrijp ik dat je niet loopt te trollen, maar daar leek het best wel op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Helaas kunnen we niet zien of die eerste troll-moderatie gegeven is nadat hij zijn edit heeft gepleegd. Ik denk het haast wel en ik kan dat die persoon eigenlijk niet eens kwalijk nemen. Klagen over moderaties hoort nu eenmaal niet in de reactie zelf. Zonder of mét die edit is de reactie overigens in mijn optiek niet meer en niet minder dan [ 0 overbodig ] waard. Het is gewoon geen troll, het lijkt er niet eens op. Een flamebait zou ik me nog voor kunnen stellen als je die edit bekijkt... maar ook dat gaat me te ver. Hij wordt niet grof, en niet persoonlijk. Het is gewoon een reactie die weinig tot niets toevoegt, maar verder niet echt in de weg zit. :)

edit:
botoo :w

[ 0 offtopic ] is inderdaad nog correcter. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superdeboer op 24-05-2004 18:39 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik "verwijs" niet naar een rapper, ik maak een komische opmerking die erg voor de hand ligt gezien de typische titel van het nieuwsbericht. :{

Waarom worden andere "grappen" dan wel positief gemod, zelfs met pluspunten? :?

offtopic:
Begrijp je dat serieus pas na de uitleg? :o Man je moet wat meer buiten komen, nofi hoor... Het mag dan wel bullshit zijn, maar dat neemt niet weg dat je je moet kunnen handhaven in deze maatschappij... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:19:
Zie: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1041419
Maar om dan na een 0 moderatie -1 te geven vindt ik wel van ongelofelijke domheid getuigen...
.
Urgm? dom? je vind mij dus ook dom? (iknheb geen -1 gegeven, maar ik vind het helemaal niet grappig)
Ik vind jou eerder simpel om hier een topic voor te openen.

Als iemand dit niet grappig vind, en dit niet thuis vind horen in de lijst met reacties, en dan ook nog eens +2 te hoog vind, dan krijg je dat.
Je hoort de rest van de tweakers toch ook niet zeiken dat ze een keer -1 hebben gehad of dat iemand hun niet grappig vind/vond :?

[edit]
egrijp je dat serieus pas na de uitleg? Man je moet wat meer buiten komen, nofi hoor... Het mag dan wel bullshit zijn, maar dat neemt niet weg dat je je moet kunnen handhaven in deze maatschappij...
MAN waar heb je het over :+ :+
sommige mensen vinden die muziek niks, en houden niet van top40 artiesten die na 9maanden weer weg zijn.
Je handhaven in een maatschapij en een of andere domme rapper kennen is heel wat anders!

[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 24-05-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:40:
Ik "verwijs" niet naar een rapper, ik maak een komische opmerking die erg voor de hand ligt gezien de typische titel van het nieuwsbericht. :{

Waarom worden andere "grappen" dan wel positief gemod, zelfs met pluspunten? :?

offtopic:
Begrijp je dat serieus pas na de uitleg? :o Man je moet wat meer buiten komen, nofi hoor... Het mag dan wel bullshit zijn, maar dat neemt niet weg dat je je moet kunnen handhaven in deze maatschappij... :{
Net terug van vakantie...

Wat denk je zelf? Dat we over nieuws over NAS zitten te wachten over een 'grap' over een rapper?

Kijk, dit is een nieuwssite, hier hebben we an sich wel gevoel voor humor, maar primair gaat het om nieuws en niet om grappen die ook nog uitgelegd moeten worden. En de reden voor de lage waardering kan divers zijn: gebrek aan humor,, geen zin in offtopic of dat je niet de eerste bent (dat een die-hard NAS-volger oid deze grap al 500 keer heeft gezien en 'm spuugzat is). Maar als jij hard kan maken dat 'ie ondergewaardeerd is, dan zit je op het juiste forum.

* Delerium denkt dat het uitleggen van een grap meestal onvoldoende hardheid bevat.

Lekkere vakantie BTW zeg... ben alleen niet echt bruin geworden.

[edit]
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:40:
offtopic:
offtopic:
Met zulke zinnen kom je heel makkelijk aan je troll-tag BTW, beetje raar als je loopt te mauwen over je reply en tegelijk een ander iets over handhaven in de maatschappij verwijt.

offtopic:
Dode zee was idd NAT

[ Voor 21% gewijzigd door Delerium op 24-05-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ook ik heb nog nooit van rapper Nas gehoord. Ik zou nog eerder een grap over eten verwachten :) Dat ik zonder kennis van deze meneer een probleem zou hebben met het mezelf in de maatschappij handhaven betwijfel ik overigens ten zeerste :D

Maar ook grappen kunnen dus uitstekend op +0 terecht komen, als ze niet door voldoende tweakers grappig gevonden worden. Er is niet zoiets als objectieveerbare humor.

edit:
Niet NAT, Ecteinascidin, NAS :P Of was je in gedachten nog bij zwembad/strand?

edit:
Snel editten, hm :( :D

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 24-05-2004 18:50 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op 24 mei 2004 @ 18:43:
[...]

Urgm? dom? je vind mij dus ook dom? (iknheb geen -1 gegeven, maar ik vind het helemaal niet grappig)
Ik vind jou eerder simpel om hier een topic voor te openen.
Je bent dom als je de grap niet snapt, niet als je het niet grappig vindt. Jij mag lekker in een deuk liggen over Microsoft-grappen hoor, als jij dat wilt. :Z
Als iemand dit niet grappig vind, en dit niet thuis vind horen in de lijst met reacties, en dan ook nog eens +2 te hoog vind, dan krijg je dat.
+2? :?
Tovenarij...

Jij vindt dit ook niet thuishoren begrijp ik? Horen al die andere offtopic grappen die ik dagelijks voorbij zie komen op de FP er dam wel thuis?

[q]
Je hoort de rest van de tweakers toch ook niet zeiken dat ze een keer -1 hebben gehad of dat iemand hun niet grappig vind/vond :?
[edit]
Zeik ik? Nee.
"Zeik" ik omdat ik een -1 krijg? Nee.
"Zeik" ik omdat mijn grapje niet grappig wordt gevonden door de modders? Nee.

Ik "zeik" omdat er onterecht wordt gemod. En of het grappig was of niet, en wat de toekenning van punten precies is, zal mij echt een worst wezen.

En verder hoef je niet zo bijdehand te doen, de verantwoordelijke crewleden hebben jouw hulp echt niet nodig hoor. :Z
[...]

MAN waar heb je het over :+ :+
sommige mensen vinden die muziek niks, en houden niet van top40 artiesten die na 9maanden weer weg zijn.
Je handhaven in een maatschapij en een of andere domme rapper kennen is heel wat anders!
Ach ja joh, domme rapper, zelf strooi je anders ook met waardeoordelen.

Ik vind de mode niks (klopt ook nog eens). Moet ik dan maar de meest algemeen bekende feitjes daaromtrent uit mijn geheugen bannen? :{

Iig, dit is offtopic, maar je ziet al gauw wie zich aangevallen voelt na zo'n terloopse opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 24 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Net terug van vakantie...

Wat denk je zelf? Dat we over nieuws over NAS zitten te wachten over een 'grap' over een rapper?
Dan zit je er toch niet op te wachten? :? Ik ziet niet te wachten op domme open deur-reacties, als er weer een snellere videokaart is uitgebracht.

Ik begrijp niet dat men in het modereren van berichten zijn eigen mening over waar je op zou zitten te wachten mee moet laten wegen, laat staan doorslaggevend zou moeten laten zijn.
Kijk, dit is een nieuwssite, hier hebben we an sich wel gevoel voor humor, maar primair gaat het om nieuws en niet om grappen.
OK, ben ik op zich ook wel voor. Maar dan moeten die andere grappen die flauw zijn en/of offtopic zijn ook geweerd worden. En niet met +x worden beoordeeld omdat men grappen over Microsoft wél snapt.
die ook nog uitgelegd moeten worden.
... aan wereldvreemde personen.
En de reden voor de lage waardering kan divers zijn: gebrek aan humor,,
Dan wil ik eerst wel even van jou of een gelijkgestemde horen wat mijn grap dan zou zijn, want volgens mij wordt hij nog steeds niet helemaal begrepen... :{
geen zin in offtopic of dat je niet de eerste bent (dat een die-hard NAS-volger oid deze grap al 500 keer heeft gezien en 'm spuugzat is).
Als ik niet de eerste was, of zelfs de 501ste, dan zou hij toch onderhand wel begrepen worden? Zo halen jullie je eigen stellingen onderuit. :D
Maar als jij hard kan maken dat 'ie ondergewaardeerd is, dan zit je op het juiste forum.
Wat zou ik hier toch doen? :+
Mijn zienswijze is als volgt: ik vind dat dit minstens een +0 waard is, tot maximaal een +2. Dat men hier niet erg op de hoogte is van wat er onder 90 % van de bevolking leeft, in het bijzonder de jeugd, moet ik dan maar voor lief nemen en daarom vind ik een +1 op zijn plaats.
/me denkt dat het uitleggen van een grap meestal onvoldoende hardheid bevat.
/me denkt dat het soms een triester beeld schept van degene die een grap niet snapt dan van de grappenmaker, als hij moet worden uitgelegd. :{
Lekkere vakantie BTW zeg... ben alleen niet echt bruin geworden.

[edit]

[...]
Over offtopic gesproken! :D
Daarvoor zijn toch de crewfora als ik me niet vergis? :?
Volgens mij zijn je vrienden van de FP-crew vast al wel op de hoogte van je avonturen op vakantie. ;) *
offtopic:
Met zulke zinnen kom je heel makkelijk aan je troll-tag BTW, beetje raar als je loopt te mauwen over je reply en tegelijk een ander iets over handhaven in de maatschappij verwijt.
Welke zinnen?
Ik zie zo vaak dat men zich beklaagt over het toegekende puntenaantal in de reactie zelf. En vervolgens wordt dat ook gecorrigeerd. :|
offtopic:
Dode zee was idd NAT
Zie *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Binnen of buiten de maatschappij, soi. In ieder geval zou ik graag zien dat mensen respectvoller in deze discussie gaan staan, anders ben ik genoodzaakt op te Abussen.

Capisce? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:01:
[...]

Je bent dom als je de grap niet snapt, niet als je het niet grappig vindt. Jij mag lekker in een deuk liggen over Microsoft-grappen hoor, als jij dat wilt. :Z

[...]

+2? :?
Tovenarij...

Jij vindt dit ook niet thuishoren begrijp ik? Horen al die andere offtopic grappen die ik dagelijks voorbij zie komen op de FP er dam wel thuis?

[edit]
Zeik ik? Nee.
"Zeik" ik omdat ik een -1 krijg? Nee.
"Zeik" ik omdat mijn grapje niet grappig wordt gevonden door de modders? Nee.

Ik "zeik" omdat er onterecht wordt gemod. En of het grappig was of niet, en wat de toekenning van punten precies is, zal mij echt een worst wezen.

En verder hoef je niet zo bijdehand te doen, de verantwoordelijke crewleden hebben jouw hulp echt niet nodig hoor. :Z

[...]

Ach ja joh, domme rapper, zelf strooi je anders ook met waardeoordelen.

Ik vind de mode niks (klopt ook nog eens). Moet ik dan maar de meest algemeen bekende feitjes daaromtrent uit mijn geheugen bannen? :{

Iig, dit is offtopic, maar je ziet al gauw wie zich aangevallen voelt na zo'n terloopse opmerking.
Ow man waar heb je het in godsnaam allemaal over, je kan je dus echt behoorlijk drukmaken over zulke nutteloze dingen!

"je bent dom als je de grap niet snapt"
Ahhh... Heel intelligent van je, echt doordacht en goed gevonden.
Ik kan ook grappen maken over andere onderwerpen die jij niet snapt, vind ik jou dan dom? nee want je hebt van dat onderwerp geen verstand, en dat hoeft ook niet. en nee het zal dan niet over computers gaan, ik heb nog vele andere hobbys hoor (kan genoeg duikersgrappen tegen jou vertellen en nog zal je ze niet snappen)

Of die andere grappen er thuis horen weet ik niet, ik zie ze nu niet. En daar oordeel ik ook nooit over, ik beoordeel maar zelde, en die +2 toverkracht... tja sorry jongen dat ik je reactie niet goed bestudeer of er nou een keer +2 had kunnen staan, zo leuk vond ik hem niet.
Mijn posts zijn zo vaak genoeg onterecht gemod, maar het is dus echt overbodig om daar een topic voor te openen, denk je nou echt dat ze dat voor iedereen allemaal kunnen gaan checken? EN NEE ik weet dat je dat niet zegt, maar je moet een beetje doordenken en niet zo egoïstische zijn (en nee dat ben je ook al niet DIRECT, damn dadelijk moet ik ook nog alles zo gaan uitleggen :+ )

Crewleden hebben mijn hulp ook niet nodig, ik zag de grote schijnwerper nog niet op de wolken met "IXL85"
ik zag dit topic toevallig langs komen en ik dacht " laat ik hier nou eens gezellige op reageren" en bijdehand is heel anders, ik counter jou post alleen op een iets agressievere manier, omdat ik je "handhaven in de maatschappij" ontzettend ondoordacht vond
(oew ik voelde me niet aangevallen, ik vind het alleen nooit leuk als mensen zomaar dingen blaten, dat is een teken van kortzichtigheid)

Maar goed te veel tijd aan dit topic verspild.. (sorry voor het offtopic gelul, maar ik moest even mn weerwoord geven)
Ok TS, nu is het goed, reageer maar niet meer op mij, nu staan we gelijk qua offtopic posts
/me steekt hand uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 24 mei 2004 @ 18:47:
Ook ik heb nog nooit van rapper Nas gehoord.
:o
Ik verbaas me echt. Ik ken zat technisch aangelegde mensen en ben zeker geen aanhanger van de vooroordelen over Tweakers, maar dat het zo ernstig zou zijn had ik nooit durven dromen.
Ik zou nog eerder een grap over eten verwachten :)
En DIE zou nou superflauw zijn! :O
Ik heb sterk de indruk dat deze grap nog steeds niet wordt begrepen, als je met dit soort grappen aan komt zetten...
Naja, so be it.
Dat ik zonder kennis van deze meneer een probleem zou hebben met het mezelf in de maatschappij handhaven betwijfel ik overigens ten zeerste :D
Je kunt het natuurlijk ook lekker chargeren he. ;)
Ik vind dat het te denken geeft als je dit soort triviale feitjes niet eens weet. Misschien ben je toevallig op de hoogte van de zaken die in de maatschappij spelen, maar ken je nou net dit feitje dat een kind van 5 je nog kan vertellen niet. :|
Alles kan zullen we maar zeggen...
Maar ook grappen kunnen dus uitstekend op +0 terecht komen, als ze niet door voldoende tweakers grappig gevonden worden. Er is niet zoiets als objectieveerbare humor.
Dan moet men het dus standaard op +1 modden, of alle humor weren. Simpel toch?
edit:
Niet NAT, Ecteinascidin, NAS :P Of was je in gedachten nog bij zwembad/strand?

edit:
Snel editten, hm :( :D
Breek me de bek niet open... :X
-3! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

ixl85 schreef op 24 mei 2004 @ 19:18:
[...]

Mijn posts zijn zo vaak genoeg onterecht gemod, maar het is dus echt overbodig om daar een topic voor te openen, denk je nou echt dat ze dat voor iedereen allemaal kunnen gaan checken?[...]
Nee dat is in principe niet overbodig, want ..........tada, daar is onder andere dit forum voor. Je bent welkom om voor welk klein fp-moderatie wissewasje je medetweakers op te komen laten draven. :*)

Overigens, wat betreft de rapp0rt, of je nou bekend bent met Nas of niet (zo'n groot artiest was hij mainstream nou ook weer niet) het is wat mij betreft gewoon een offtopic, net als veel andere nutteloze en zouteloze grapjes op de fp. Een grap moet wel uit een heel behoorlijk vat getapt zijn wil ik een omkrullend mondhoekje krijgen. Bijna altijd is het IMO overbodig gereutel die interessante posts bevlekken.

my p!mp!n 50$cts (;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:01:
Je bent dom als je de grap niet snapt, niet als je het niet grappig vindt.
Haal nooit kennis en intelligentie door elkaar - dat is dé manier om snel vijanden te maken. Is ook wel aan de reaktie van ixl85 te zien :o

In dit geval moet je weten wie die rapper is, anders is het niet leuk. Aangezien we hier allemaal wereldvreemde nerds zijn hoeven we dat te niet weten en de 'grap' downmodden. Niet boos worden, maar voor dat soort grappen gewoon een fijn rap-forum opzoeken :)
Bedoel je vet of gevat? *zucht* De taal van dien jongelieden verandert ook zoo snel, er is amper bijbeenen aan :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op 24 mei 2004 @ 19:18:
[...]

Ow man waar heb je het in godsnaam allemaal over, je kan je dus echt behoorlijk drukmaken over zulke nutteloze dingen!
Ik maak me niet druk over nutteloze dingen, ik maak me alleen druk over nutteloze en/of onzinnige replies.
"je bent dom als je de grap niet snapt"
Ahhh... Heel intelligent van je, echt doordacht en goed gevonden.
Ik kan ook grappen maken over andere onderwerpen die jij niet snapt, vind ik jou dan dom?
Er bestaat ook nog zoiets als ALGEMENE KENNIS. Het lijkt me dat ik nu wel duidelijk genoeg heb aangegeven dat ik het verbijsterend vind dat jullie nog nooit hebben gehoord van Nas.
nee want je hebt van dat onderwerp geen verstand, en dat hoeft ook niet. en nee het zal dan niet over computers gaan, ik heb nog vele andere hobbys hoor (kan genoeg duikersgrappen tegen jou vertellen en nog zal je ze niet snappen)
Ik zal de laatste zijn die jou gaat verwijten dat je alleen aan computers denkt. Maar jij komt wel aanzetten in dit topic alsof het allemaal heel normaal is die moderatie, en dat is hij niet.
Of die andere grappen er thuis horen weet ik niet, ik zie ze nu niet. En daar oordeel ik ook nooit over, ik beoordeel maar zelde, en die +2 toverkracht... tja sorry jongen dat ik je reactie niet goed bestudeer of er nou een keer +2 had kunnen staan, zo leuk vond ik hem niet.
Wat bedoel je precies? :?
Ik wilde je er op wijzen dat mijn reactie nooit op +2 heeft gestaan, zoals je suggereerde. Dus ik zeur helemaal niet, wil ik maar zeggen. En die +2 tover je dus ineens tevoorschijn.
Mijn posts zijn zo vaak genoeg onterecht gemod, maar het is dus echt overbodig om daar een topic voor te openen, denk je nou echt dat ze dat voor iedereen allemaal kunnen gaan checken?
OK, valt zeker wat voor te zeggen, maar jij bent niet degene die dat bepaald dus je had je ook wat meer op de vlakte kunnen houden met je oordeel.
EN NEE ik weet dat je dat niet zegt, maar je moet een beetje doordenken en niet zo egoïstische zijn (en nee dat ben je ook al niet DIRECT, damn dadelijk moet ik ook nog alles zo gaan uitleggen :+ )
Je leert snel. >:)
Crewleden hebben mijn hulp ook niet nodig, ik zag de grote schijnwerper nog niet op de wolken met "IXL85"
ik zag dit topic toevallig langs komen en ik dacht " laat ik hier nou eens gezellige op reageren" en bijdehand is heel anders, ik counter jou post alleen op een iets agressievere manier, omdat ik je "handhaven in de maatschappij" ontzettend ondoordacht vond
Ach, wordt mij ook zovaak verweten, maar ik bemoei me wel als derde partij met zaken, en niet alsof ik autoriteit heb.
(oew ik voelde me niet aangevallen, ik vind het alleen nooit leuk als mensen zomaar dingen blaten, dat is een teken van kortzichtigheid)
Hehe, wat denk je dat ik doe? >:)
Maar goed te veel tijd aan dit topic verspild.. (sorry voor het offtopic gelul, maar ik moest even mn weerwoord geven)
Ok TS, nu is het goed, reageer maar niet meer op mij, nu staan we gelijk qua offtopic posts
/me steekt hand uit
Ik reageer wel op je, en ik reageer weer net zo snel op ieder ander. Ik doe echt geen postwedstrijdje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Rataplan schreef op 24 mei 2004 @ 19:31:
[...]
[...]
Bedoel je vet of gevat? *zucht* De taal van dien jongelieden verandert ook zoo snel, er is amper bijbeenen aan :+
offtopic:
Mag ik je er aan herinneren dat ik maar net aan de goede kant van de T.net millenium-bug geboortedatumteller zit. :+ Vat dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KeX schreef op 24 mei 2004 @ 19:25:
[...]

Overigens, wat betreft de rapp0rt, of je nou bekend bent met Nas of niet (zo'n groot artiest was hij mainstream nou ook weer niet) het is wat mij betreft gewoon een offtopic, net als veel andere nutteloze en zouteloze grapjes op de fp. Een grap moet wel uit een heel behoorlijk vat getapt zijn wil ik een omkrullend mondhoekje krijgen. Bijna altijd is het IMO overbodig gereutel die interessante posts bevlekken.

my p!mp!n 50$cts (;))
Op zulke reacties zit ik nou te wachten, KeX heeft het door.

Maar dat werpt een nieuwe vraag op. Waarom worden die grappen zo positief (+2 of hoger) gemod? :?

En ik moet soms best glimlachen om die grappen hoor (gelukkig snap ik ook computergrappen ;)). Daarom dacht ik, laat ik de FP weer eens wat opvrolijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:35:
Maar dat werpt een nieuwe vraag op. Waarom worden die grappen zo positief (+2 of hoger) gemod? :?
Omdat tienduizenden mensen kunnen modden, en omdat er onder tienduizenden blijkbaar veel zijn wiens mondhoeken nogal snel omhoogkrullen :).

Een grappige opmerking hoger dan +2 is echter niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 24 mei 2004 @ 19:31:
[...]

Haal nooit kennis en intelligentie door elkaar - dat is dé manier om snel vijanden te maken. Is ook wel aan de reaktie van ixl85 te zien :o
Ja maar voor het begrijpen van een grap (van het T.net-niveau :+) hoef je echt niet intelligent te zijn hoor. Daarvoor is kennis van groter nut.
En dat sommigen hier dit soort basiskennis (niet eens van z'n naam hebben gehoord, terwijl hij toch een aantal keer de afgelopen tijd regelmatig op diverse radiostations te horen was) niet bezitten, frappeert mij.
Maar ja, 'nuff said. (oe die laatste had ook in zo'n artistiek dichtwerk van Nas kunnen zitten... :+)
In dit geval moet je weten wie die rapper is, anders is het niet leuk. Aangezien we hier allemaal wereldvreemde nerds zijn hoeven we dat te niet weten en de 'grap' downmodden. Niet boos worden, maar voor dat soort grappen gewoon een fijn rap-forum opzoeken :)
Nou, volgens mij weet men deze grap nog op een forum van de KBO te waarderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steve schreef op 24 mei 2004 @ 19:39:
[...]

Omdat tienduizenden mensen kunnen modden, en omdat er onder tienduizenden blijkbaar veel zijn wiens mondhoeken nogal snel omhoogkrullen
... bij een grap á la Slashdot... :{

Ik zie dat hij 0 is. Ik ben weer een beetje gerehabiliteerd, weer een ervaring rijker... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

KeX schreef op 24 mei 2004 @ 19:33:
offtopic:
Mag ik je er aan herinneren dat ik maar net aan de goede kant van de T.net millenium-bug geboortedatumteller zit. :+ Vat dus. :P
offtopic:
Merde! Daar heb ik me toch een "uit een" over het hoofd geschouwd :( :D Verder moogt gij me aan alles herinneren, maar ja, het geheugen isch het eerschte wat... uh... :X
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:35:

En ik moet soms best glimlachen om die grappen hoor (gelukkig snap ik ook computergrappen ;)). Daarom dacht ik, laat ik de FP weer eens wat opvrolijken. :)
Uit de moderatiefaq:
Omdat zogenaamde grappige postings vaak onterecht hoge scores krijgen is de maximale totaalscore voor de moderatie tag 'Grappig' beperkt tot 2 punten. Mocht een posting volgens jou toch meer waard zijn, dan kun je altijd de andere positieve tags gebruiken.
...en in het verlengde van wat Steve schreef: als je ze hoger ziet staan kan je altijd even aan de bel trekken.
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:41:
Ja maar voor het begrijpen van een grap (van het T.net-niveau :+) hoef je echt niet intelligent te zijn hoor. Daarvoor is kennis van groter nut.
Dan moet je mensen niet dom noemen :> en voor de rest hebben we het jou frapperende punt dan wel gehad, geloof ik :)
Nou, volgens mij weet men deze grap nog op een forum van de KBO te waarderen... :)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat in vredesnaam is de KBO :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Eigenlijk heb ik het helemaal niet door, want:

Persoonlijk ken ik de goede mijnheer wel, maar ik ben er sterk van overtuigd dat het wat over iemands beperkte blikveld zegt als je je niet kunt voorstellen dat iemand anders deze man wel niet kent. Als je niet het voorstellingsvermogen hebt dat anderen zich misschien wel in een mogelijk net zo ruime belevingswereld echter op een geheel ander vlak begeven, dan ben je zelf mogelijk wel beperkt.

De gemiddelde Nederlander weet helemaal niets van top40 muziek, laat staan van een rapper die een paar jaar terug een paar hitjes had vaak gesampled over al eerder gemaakte muziek. Dat blijft hangen bij een beperkt deel van de toenmalige 14 tot 18 jarigen plus wat hip-hop devoten. Dat is een wel zo'n kleine groep dat het wat mij betreft niet opvallend is dat de gemiddelde tweaker ze niet kent. Hetzelfde gelt overigens voor 50 cent, de kans dat men beiden kent is dan nog kleiner. Buiten het feit om dat het dan ook nog eens een niet computer gerelateerd onderwerp is op een computer gerelateerde site geeft genoeg stof tot dergelijke moderatie.

Nogmaals, een goede grap wordt gewaardeerd, maar deze is niet leuk als je de heren niet kent, en IMHO flauw (want gemakkelijk) als je ze wel kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 24 mei 2004 @ 19:47:

[...]
Uit de moderatiefaq:
[...]
...en in het verlengde van wat Steve schreef: als je ze hoger ziet staan kan je altijd even aan de bel trekken.
Ik ga geen klikspaantje spelen bij dat soort kleine "overtredingen".
[...]
Dan moet je mensen niet dom noemen :> en voor de rest hebben we het jou frapperende punt dan wel gehad, geloof ik :)
Dom staat niet gelijk aan on-intelligent. Iemand die dom is kan ook gewoon geen feitenkennis hebben. Lijkt me toch wel simpel te bedenken, niet?
Doe niet zo belachelijk, het punt frappeerde me niet.
[...]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat in vredesnaam is de KBO :? :)
OMG. Waar gaat het heen met de wereld... :X

Eerste hit bij Google: http://www.google.nl/url?...://www.uniekbo.nl/&e=7629.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KeX schreef op 24 mei 2004 @ 19:50:
Eigenlijk heb ik het helemaal niet door, want:

Persoonlijk ken ik de goede mijnheer wel, maar ik ben er sterk van overtuigd dat het wat over iemands beperkte blikveld zegt als je je niet kunt voorstellen dat iemand anders deze man wel niet kent. Als je niet het voorstellingsvermogen hebt dat anderen zich misschien wel in een mogelijk net zo ruime belevingswereld echter op een geheel ander vlak begeven, dan ben je zelf mogelijk wel beperkt.
Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde TWEAKER hem niet kent. Dat zijn over het algemeen jongemannen, ik neem aan dat die ook wel eens een radioprogramma horen of hun zusje horen praten over haar idool.
Kun jij je voorstellen dat ik Michael Jackson niet ken? Lijkt me sterk.
De gemiddelde Nederlander weet helemaal niets van top40 muziek, laat staan van een rapper die een paar jaar terug een paar hitjes had vaak gesampled over al eerder gemaakte muziek. Dat blijft hangen bij een beperkt deel van de toenmalige 14 tot 18 jarigen plus wat hip-hop devoten. Dat is een wel zo'n kleine groep dat het wat mij betreft niet opvallend is dat de gemiddelde tweaker ze niet kent.
Paar jaar terug? :D
Hetzelfde gelt overigens voor 50 cent, de kans dat men beiden kent is dan nog kleiner. Buiten het feit om dat het dan ook nog eens een niet computer gerelateerd onderwerp is op een computer gerelateerde site geeft genoeg stof tot dergelijke moderatie.
LOL, dat meen je niet. :o
50 Cent is wel de meest commerciele en gehypte artiest van het afgelopen jaar! :D
Nogmaals, een goede grap wordt gewaardeerd, maar deze is niet leuk als je de heren niet kent, en IMHO flauw (want gemakkelijk) als je ze wel kent.
Daar maak je een fout. Wat als ik Bill Gates niet ken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Nouja ik had het zonder de uitleg ook niet begrepen denk ik. Nu ben ik ook niet zo thuis in de rapscene maar Nas kende ik toch wel. Maar goed hij is goed gevonden :) , wel humor dus.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:20:
Iemand die dom is kan ook gewoon geen feitenkennis hebben. Lijkt me toch wel simpel te bedenken, niet?
Lijkt mij een vrij onjuiste interpretatie van het woord dom. Van Dale geeft als eerste betekenis "beperkt van verstand". Dat lijkt me niet anders uit te leggen dan dat het om een niveau van intelligentia gaat, in plaats van om een niveau van kennis. Het feit dat ik die rapper niet ken betekent volstrekt niet dat ik dom ben. Mijn kennis ligt namelijk op een totaal ander vlak en in combinatie met mijn intelligentie behaal ik daar zeer behoorlijke resultaten mee bij mijn studie.

Maar goed, het ging niet over mij natuurlijk.
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:26:
[...]
Daar maak je een fout. Wat als ik Bill Gates niet ken? :?
Ik denk dat je in dat geval echt verkeerd zit hier en beter je heil bij de KBO kunt gaan zoeken. :Y)

Alle gekheid op een stokje, deze draad leidt verder niet zo heel veel verder denk ik... De meesten hier hebben geen begrip voor het grapje, de grappenmaker heeft daar weer geen begrip voor... en het eind van het liedje lijkt toch te zijn dat de reactie op 0 blijft staan. Dit was overigens ook al het geval toen dit topic gestart werd volgens mij, dus in zoverre was het bar vermakelijk maar weinig productief. :P
Tenzij TS met gegronde argumenten komt waarom deze reactie hoger zou moeten, in plaats van slechts een beroep te doen op de algemene bekendheid van bepaalde feiten, die dus niet zo algemeen bekend blijken te zijn. Wellicht dat er dan nog wel wat soep van te koken is. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De discussie over de wel of niet bekendheid van de rapper of over wereldvreemdheid van de tweaker hoeft hier wat mij betreft niet meer te worden gevoerd. Dat leidt wat mij betreft slechts tot een non-discussie. Als het toch die kant op blijft gaan dan volgt vanzelf hetb welbekende hangslot op deze draad.

Voor moderatiediscussie blijft deze discussie (voorlopig) open. Ik zal zelf mijn licht daar nog even op laten schijnen. Wat mij betreft zijn voor deze reacties twee scores mogelijk. De nul voor het overbodige grapje en de één voor degenen die hem wel weten te waarderen. Een troll is het zonder de edit zeker niet, maar het commentaar op de moderatie kan dat wel verklaren. De maximum score voor een grappig bedoelde reactie is een twee, en daar moet je IMHO heel grappig voor zijn en daar voldoet deze wat mij betreft niet aan.

Ik laat het wat dat betreft over aan de moddemocratie of dit naar nul of één gaat. Voorlopig staat hij nu op één grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Superdeboer schreef op 24 mei 2004 @ 21:57:
[...]

Lijkt mij een vrij onjuiste interpretatie van het woord dom. Van Dale geeft als eerste betekenis "beperkt van verstand". Dat lijkt me niet anders uit te leggen dan dat het om een niveau van intelligentia gaat, in plaats van om een niveau van kennis. Het feit dat ik die rapper niet ken betekent volstrekt niet dat ik dom ben. Mijn kennis ligt namelijk op een totaal ander vlak en in combinatie met mijn intelligentie behaal ik daar zeer behoorlijke resultaten mee bij mijn studie.
Je bedoelt vast intelligentie. Ik kan verstand hebben van computers, dan hoef ik nog niet intelligent te zijn. Deze discussie gaat dus nergens over, iedereen kan wel zijn eigen interpretatie aan een waardeoordeel geven, maar ik dacht zo dat ik wel duidelijk genoeg was.

Je bent ook niet dom in het algemeen. Jij kunt succesvol zijn met je studie wat je wilt, maar je leeft ook nog in een maatschappij. Ik zeg niet dat men zich in deze artiest zou moeten verdiepen, maar IK vind het verontrustend dat een groot deel van de tweakers dit soort feiten blijkbaar niet kent. Dat is niet direct een ramp, maar wellicht is dat kenmerkend voor de mensen hier.

Maar ik dacht dat deze discussie nu al lang en breed was afgesloten, ik zie niet in waarom er nu weer opnieuw over moet worden begonnen. :Z
Maar goed, het ging niet over mij natuurlijk.
:{
[...]

Ik denk dat je in dat geval echt verkeerd zit hier en beter je heil bij de KBO kunt gaan zoeken. :Y)
Dus bij het beoordelen van humor spelen de interesses van de beoordelaars mee? :?

Humor moet helemaal niet beoordeeld worden dan. Of verboden, of toegestaan. Geen dubbele moraal.
Alle gekheid op een stokje, deze draad leidt verder niet zo heel veel verder denk ik...
Hij heeft sinds jouw reactie in ieder geval niet tot meer geleid.
De meesten hier hebben geen begrip voor het grapje, de grappenmaker heeft daar weer geen begrip voor...
Het gaat niet om "begrip", het gaat om een vreemde denkwijze die ik signaleer. Maar omdat het maar zo'n kleine kwestie betreft maak ik me daar nu echt niet druk meer om.
en het eind van het liedje lijkt toch te zijn dat de reactie op 0 blijft staan.
Waar ik mee kan leven.
Dit was overigens ook al het geval toen dit topic gestart werd volgens mij, dus in zoverre was het bar vermakelijk maar weinig productief. :P
Nee dus, er staat toch duidelijk genoeg dat ik -1 had vanwege een "troll".
Tenzij TS met gegronde argumenten komt waarom deze reactie hoger zou moeten, in plaats van slechts een beroep te doen op de algemene bekendheid van bepaalde feiten, die dus niet zo algemeen bekend blijken te zijn.
Whaha, gegronde argumenten? Die zijn allang aangeleverd. Ik ga hier nu niet verder op in maar het is meestal niet slim om mij uit te dagen om met argumenten te komen. :X

Mijn woorden niet verdraaien. Ik zeg dat hij algemeen bekend hoort te zijn. Dat een aantal mensen met een wat beperkter blikveld hier hem niet kennen, doet daar geen afbreuk aan.
Wellicht dat er dan nog wel wat soep van te koken is. :)
Mja, alles was dus al redelijk afgerond, dus het lijkt mij onnodig om de discussie weer op te rakelen. Je moet natuurlijk niet gaan posten enkel om je te laten zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KeX schreef op 24 mei 2004 @ 22:28:
De discussie over de wel of niet bekendheid van de rapper of over wereldvreemdheid van de tweaker hoeft hier wat mij betreft niet meer te worden gevoerd. Dat leidt wat mij betreft slechts tot een non-discussie. Als het toch die kant op blijft gaan dan volgt vanzelf hetb welbekende hangslot op deze draad.
Misschien is het een goed idee om je eigen collega's eens te beletten het die kant uit te laten lopen.
Voor moderatiediscussie blijft deze discussie (voorlopig) open. Ik zal zelf mijn licht daar nog even op laten schijnen. Wat mij betreft zijn voor deze reacties twee scores mogelijk. De nul voor het overbodige grapje en de één voor degenen die hem wel weten te waarderen. Een troll is het zonder de edit zeker niet, maar het commentaar op de moderatie kan dat wel verklaren. De maximum score voor een grappig bedoelde reactie is een twee, en daar moet je IMHO heel grappig voor zijn en daar voldoet deze wat mij betreft niet aan.

Ik laat het wat dat betreft over aan de moddemocratie of dit naar nul of één gaat. Voorlopig staat hij nu op één grappig.
Ach, mij om het het even denk ik. Ik moet wel opmerken dat het toch (ondanks het verschil van inzicht tussen mij en bijna iedereen in deze thread) nog rechtvaardig is verlopen, waarvoor mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb 'm een [-1 overbodig] gegeven dus staat-ie nu weer op 0.

En dat heb ik gedaan omdat ik 'm op zich al geen +1 waard vond, en met die edit erbij had ik het echt wel gehad.

De hier gevoerde discussie gaf me ook al geen enkele inspiratie om 'm op 1 (of zelfs de maximale 2) te laten bungelen.

offtopic:
* offtopic: jeroen_t is blijkbaar ook wereldvreemd want die heeft ook nog nooit van Nas gehoord, en wil dat ook niet want die heeft een hekel aan rappertjes. Trouwens waar staan die gasten nou toch altijd naar te wijzen? Ligt er wat op de grond ofzo? Ach hou 't er maar op dat jeroen_t meer van dood metaal kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 01:11:
[...]
Misschien is het een goed idee om je eigen collega's eens te beletten het die kant uit te laten lopen.

[...]

Ach, mij om het het even denk ik. Ik moet wel opmerken dat het toch (ondanks het verschil van inzicht tussen mij en bijna iedereen in deze thread) nog rechtvaardig is verlopen, waarvoor mijn dank.
Jammer dat je toch nog even een schop na moet geven, terwijl het toch echt aan jezelf te wijten is; kijk alleen maar naar de titel.

Ik heb 'm ondanks dat ik weet wie NAS is een 0 gemodereerd gegeven. Spijtig dat je mensen die een rapper niet kennen wereldvreemd vind, ik denk dat je al gauw 80% van de bevolking dan als wereldvreemd kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen_t schreef op 25 mei 2004 @ 01:37:
Ik heb 'm een [-1 overbodig] gegeven dus staat-ie nu weer op 0.

En dat heb ik gedaan omdat ik 'm op zich al geen +1 waard vond, en met die edit erbij had ik het echt wel gehad.
En waarom? :?
De hier gevoerde discussie gaf me ook al geen enkele inspiratie om 'm op 1 (of zelfs de maximale 2) te laten bungelen.
Goh, echt? Stoer hoor. Jij bent nu de man. :Z

Kom eens met argumenten als je je hier zonodig moet melden.
offtopic:
* offtopic: jeroen_t is blijkbaar ook wereldvreemd want die heeft ook nog nooit van Nas gehoord, en wil dat ook niet want die heeft een hekel aan rappertjes. Trouwens waar staan die gasten nou toch altijd naar te wijzen? Ligt er wat op de grond ofzo? Ach hou 't er maar op dat jeroen_t meer van dood metaal kan genieten.
Ach.. lekker bevooroordeeld. Alsof ik van rapmuziek houd.. :{

De moraal van het verhaal: opvallen en jennen kunnen we allemaal, hardrockfan (alsof dat ter zake doet.. :z).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 25 mei 2004 @ 01:47:
[...]

Jammer dat je toch nog even een schop na moet geven, terwijl het toch echt aan jezelf te wijten is; kijk alleen maar naar de titel.
Schop na?
Wat is er mis met mijn titel?
Dat men hier blijkbaar niet inziet dat deze niets meer doet dan het dekken van de lading, zegt anders genoeg wat MIJ betreft.
Ik heb 'm ondanks dat ik weet wie NAS is een 0 gemodereerd gegeven. Spijtig dat je mensen die een rapper niet kennen wereldvreemd vind, ik denk dat je al gauw 80% van de bevolking dan als wereldvreemd kan zien.
Ik heb het niet over "mensen" nogmaals. ;(

Moet ik me continu blijven herhalen. Weet je waar ik nou zo moe van word? Dat mensen hier een discussie komen verzieken, en dat terwijl er eigenlijk als alles over is gezegd. Dat geldt in mindere mate voor jou hoor, maar je bovenbuurman komt hier alleen tergen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik ken beide "rap-artiesten" niet (misschien komt dat wel omdat ik in de VS woon). Na het lezen van deze thread snap ik waar het over gaat, en ik zie de link die je legt tussen 50 Cent en NAS. Maar wat is de grap? NAS is een term in de IT wereld, en toevallig ook in de TOP40 lijsten. Je zal wel een link poberen te leggen met de prijs van het apparaat, maar "grappig" is anders.

Tot dusver had wat mij betreft je reactie op 0 of 1 mogen blijven staan. Het editten van je reactie om

"edit:
Jullie hebben wel gevoel voor humor..."

toe te voegen vind ik echter minder leuk. Ik zie dit soort edits liever niet op de FP, omdat ze nergens goed voor zijn. Als je opmerkingen of vragen hebt over je score, dan open je een topic hier in TMF ( wat je overigens netjes doet :) ) zodat er feedback gegeven kan worden. Het editten van je reactie is dus onnodig, hinderlijk en het werkt daarom vaak averechts.

Hij staat nu op 0, en ik gooi er "0 - gemodereerd" tegenaan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Oké, kans gegeven, kans verpest.

Ik wil de topicstarter wel graag meegeven dat wat mij betreft hij toch eerst bij zichzelf ten rade moet gaan. Niet zozeer vanwege de fp-reactie en de nasleep daarvan, maar meer vanwege zijn houding in deze draad. Er staan een aantal reacties in deze draad die dusdanig flamerig zijn dat daar een discussie an sich over gehouden kan worden. Het is voor mij de belangrijkste reden om deze discussie af te kappen. Die houding biedt weinig ruimte voor andermans denken en beperkt de mogelijke discussieruimte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.