Toon posts:

Frequentie van afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn allereerste post of GoT dus neem het me niet kwalijk als ik iets verkeerd doe.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht en daarin de Pinnacle PCTV + remote gedaan. Ik had die remote met uIce geconfigureerd zodat ik alles van me pc aanzetten tot winamp bedienen kon met die ene afstandsbediening.
Nu heb ik gratis een nieuwe DVD-speler gekregen (Hiteker HE-1900) met de bijbehorende afstandsbediening.
Voor uIce moest ik echter betalen dus ben ik Girder 3.3 gaan gebruiken en die doet het ook in combinatie met mijn Pinnacle remote.
Het probleem is nu dat ik een stuk of 5 verschillende afstandsbedieningen op mijn kamer heb liggen |:( en die Pinnacle remote is echt ontzettend onduidelijk en irritant dus wou ik mijn Hiteker afstandsbediening aansluiten op de infrarood ontvanger van Pinnacle. :)
Girder wil hem echter niet herkennen. Maar er is wel een optie waarmee je 'manually' een remote kan toevoegen door bijvoorbeeld frequenties enzo in te vullen.

Mijn vragen:
1 Kan mijn pinnacle IR ontvanger de signalen van de Hiteker remote ontvangen?
2 Waar kan ik informatie vinden over frequenties e.d. van mijn Hiteker remote zodat ik het bij Girder in kan vullen. (in de handleiding staat absoluut niks, op de site staat absoluut niks, op google staat voor zover ik kon zien niks, op de remote zelf staat ook absoluut niks.)

Alvast bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

1. Dat zal vast wel kunnen met de juiste software... Het enigste verschil is meestal het protocol
2. Frequenties van remotes zijn over het algemeen hetzelfde en zitten toch vast in de IR chip. Zoals ik al zei is alleen het protocol anders (en misschien de toets codes).

Windows proggies ken ik niet. Onder linux gaat dat prima met lirc :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
wat doet lirc precies dan wat girdir niet kan, ik zit namelijk met xp home (100% legaal) ;)
ik moet denk ik een soort detector progje hebben dat de signalen registreerd en informatie geeft. doet lirc dit?

Verwijderd

Welkeom bij Got :)
lirc is voor linux... dus daar heb je zowie zo niets aan... Heb je verder al gegoogled? misschien dat je daar wat kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje op zoek geweest zowel op GoT als op google maar niets echt bruikbaars gevonden.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik gebruik IRassistant, ook voor mijn Pinnacle AB, en ik heb al gezien dat hij ook signalen opvangt van andere ab's. Er zit een menu bij om de instellingen van je AB in te voeren, en dan kan je gewoon testen of hij het signaal begrijpt en de verschillende toetsen voldoende van elkaar kan onderscheiden. Ik heb hem nu bijvoorbeeld ingesteld dat hij gewoon winamp en MP bedient met mijn pinnacle AB, maar als ik de TV op een ander kanaal zet dan zet hij winamp en MP (als die draaien op dat moment) meteen op pauze.

Dat is overigens een standaard Philips ab, die ik voor mijn tv gebruik.
Die deed een beetje moeilijk bij het initialiseren van de knopjes, maar als je eenmaal de functies in het programma hebt gezet dan doet hij het wel.

IRassistant is dacht ik gratis, en belast je cpu niet (<1%)

Je moet maar even zoeken waar je hem kan downloaden, ik vond hem op een site met allerhande tools voor tv-kaarten, daar hadden ze een stuk of 5 verschillende programma's voor windows, dit was de enige die bij mij werkte.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Er bestaat ook zoiets als winlirc (en die is voor windows :) ) Ik gebruik deze in samenwerking een zelf gemaakte ontvanger en met IRAssistent. Het is wel even puzzelen om alles goed te configureren. Met winlirc kun je de afstandsbediening inleren en zodat de afstandsbedienig wordt ontvangen. Winlirc stuurt dit signaal door naar IRAssistent die er dan het juiste programma/actie uitvoert.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de replies, hebben we iig weer een hoop werk aan de winkel
Pagina: 1