Compaq houdt er telkens na 5 mins mee op

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier net thuis een Compaq PC gekregen (Pentium III 450Mhz) maar daar heb ik een probleem mee.

Het probleem:
Bij alles wat ik doe, al is het in DOS werken knalt de PC naar +/- 5 min eruit. Hij blijft dan hangen. Het power-ledje knipperd dan. Ik blijf wel beeld krijgen, maar hij reageert echt nergens op.
Ik dacht zelf dat het misschien stand-by was, maar dat is het volgens mij dus ook niet. Ik heb in de BIOS uitgezet dat ik geen stand-by moet gebruiken, maar dat helpt voor geen meter.
Ik heb ook de powerknop ingedrukt, mar dat helpt ook niks. De pc kan ik dan ook niet uitzetten door de knop +/- 7sec. in te houden, Voor die 5min. doet ie het wel, maar na die 5 min doet ie niks meer. Het enigtse wat ik dan kan doen is de stroom stekker eruit te trekken.

Ow ja. Het Power-ledje knipperd, en die van de HD blijft gewoon aanstaan :?

Hij reageert dus echte NERGENS op. Dus volgens mij is het geen Standby. Windows installeren lukt dus ook niet :'(

Kan iemand mij helpen?

• 68657469736d69
  • Laatst online: 28-12-2025
Kun je er de klok gelijk op zetten?
wat voor voeding heb je?

• AMDathlonxp
sadar schreef op 24 mei 2004 @ 18:20:
Kun je er de klok gelijk op zetten?
wat voor voeding heb je?
Hoe bedoel je de klok? 8)7

Ik heb gewoon een standaard Compaq Voeding. Staat niks op over de maximale wattage die gegeven kan worden.

Dit heb ik er tot nu in zitten:

-Videokaart
-Netwerk kaart
-Geluidskaart
-CD-rom
-Harddisk
-Diskette

Verwijderd

brakke HD mss ? heb je al eens op de site van de fabrikant gekeken voor 1 of andere tool die kan testen op de hd nog goed functioneert,

btw om ff vervelend te doen , niet bepaald een veelzeggende topictitel ;)

• 68657469736d69
AMDathlonxp schreef op 24 mei 2004 @ 18:22:
[...]

Hoe bedoel je de klok? 8)7
[...]
als het iedere keer exact 5 minuten is lijkt het me meer een software probleem

• AMDathlonxp
sadar schreef op 24 mei 2004 @ 18:24:
[...]

als het iedere keer exact 5 minuten is lijkt het me meer een software probleem
DIk probeer al een hele tijd Windows XP Pro te installeren, maar telkens als het venster komt dat ik op ENTER, R, en F3 kan drukken blijft ie meteen hangen met dat vervelende probleem

Ik zal wel eens de HD verwisselen

• 68657469736d69
Waar ik op doelde was een bios instelling die niet klopte

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Klinkt als een soort Hibernation-mode (slaapstand), die je aan/uit kunt zetten in het bios. Gaat wel in slaapstand maar de pc komt er niet meer uit....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Title van PC Probleem veranderd in de huidige. Volgende keer beetje meer creativiteit aan de dag leggen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Misschien warmte probleem. Is er nergens een fan vanuit gehaald of uitgeschakeld?
Processor ofzo te heet?
Reset cmos eens van dat ding en probeer opnieuw. Of haal gewoon mobo batterij ereens af voor 5 minutes ofzo en power en monitor kabel ook belangerijk als hij niet op geaard stopkontact zit... spreek uit ervaring! Trek gewoon alles van het lichtnet of gewoon alles uit achterkant pc als je dat doet. Trek alle pci en misschien agp eruit. Doe eens kale start
Doe een rompaq upgrade www.compaq.com/support/files

Ander prullenbak of als mooie wandbekleding versieren. :)

Speedtouch freak

Verwijderd

Op de zaak hadden we een oude pentium 180 pro waarvan de fan aan een enkele reis was begonnen en niet hard genoeg meer draaide. Service stoppen onder NT en hij vond het weer prima. Dit is een nieuwere compaq, zit er niet zoiets in de bios gebakken?

Hoop dat je er wat aan hebt.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AMDathlonxp schreef op 24 mei 2004 @ 18:22:
[...]

Dit heb ik er tot nu in zitten:

-Videokaart
-Netwerk kaart
-Geluidskaart
-CD-rom
-Harddisk
-Diskette
Specifeer dit eens

• AMDathlonxp
Ik heb de HD er nu uit gehaald, en hij werkt nu wel goed. VOlgens mij is het dus wel de HD die brak was.

Is het nog mogelijk om die HD te maken? Ik kon namelijk in DOS wel de partitie's bekijken

Verwijderd

even de computer kaal opstarten dus alleen ram, videokaart (gebruik evt de onboard vga eventjes), hd, en cd rom om windows te installen.
edit: woeps ik lees nooit helemaal naar beneden :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 10:54 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

zet er eens een andere schijf naast, start van de andere schijf (niet van de brakke) op en kijk of het probleem nog steeds bestaat.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
word je processor niet te warm? ff checken met aida32, als je compaq dat accepteerd ;)

• AMDathlonxp
Het werkt nu. Harddisk was can de kook.

Ik heb nu die HD op de raid-controller gezet, en nu doet ie het nog wel met plezier :?

• AMDathlonxp
Weer problemen:
Ik had 2 dagen die brakke HD eruit gehaald en toen deed de PC het gewoon weer. Nu begint ie weer met hetzelfde probleem (zie begin van die topic). Ik snap het gewoon niet :?

Kan iemand mij helpen.

Ik heb nu een 120GB schijf een 2Gb schijf erin zitten (die altijd goed werken). Op de 2GB staat Windows XP Pro. De 120Gb zit aan een RAID controller vast.

Kan iemand mij helpen? Thanx :)
Pagina: 1