[ASP.NET] Lege asp:repeater niet laten zien

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:29
Hallo,

Ik zit met een klein probleem waar ik neit uitkom. Ik heb iets gebouwd in asp.net & lees iets uit een database. Dit laat ik in de html pagina zien via een asp.repeater.

Probleem is dat ik soms een lege dataset terug krijg van de database. Op zich is dit niet zo'n probleem. Ik wil alleen in dit geval dat ie het html (dus de header/footer & co) niet laat zien in de repeater.

Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de repeater alleen draait als er iets uit de database gelezen wordt & niet als de result set leeg is ?

Ik heb gekeken op MSDN maar kon geen properties hiervoor vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voor het binden kijken hoeveel datarows er in de achterliggende datatable zitten. Indien 0, de visibility van de repeater op False zetten, anders op true. Dit alles moet geregeld worden in je Page_Load

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 10:14

OMX2000

By any means necessary...

je kunt een check doen op de inhoud van de dataset, en aan de hand daarvan je repeater op visible true/false zetten

Ik was te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door OMX2000 op 24-05-2004 18:16 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Darius
OK. Dat moet je dus gewoon met de hand doen. Het is dus niet zo dat het automatisch kan.

• gorgi_19

gorgi_19

Darius schreef op 24 mei 2004 @ 18:16:
OK. Dat moet je dus gewoon met de hand doen. Het is dus niet zo dat het automatisch kan.
Met de hand? :? 3 regels code. Of bedoel je "sleur en pleurwerk", dat dit niet automatisch gebeurd?

• Darius
Ik bedoel dat dit niet automatisch gebeurt :P. Lijkt me een nuttige feature tenminste 8)

• gorgi_19

gorgi_19

Darius schreef op 24 mei 2004 @ 18:18:
Ik bedoel dat dit niet automatisch gebeurt :P. Lijkt me een nuttige feature tenminste 8)
Erhm.. eigenlijk niet. :) Men snapt eerder dat als men op een knop drukt en met krijgt een leeg tabelletje terug dat er geen resultaten zijn dan dat er helemaal niets verschijnt. Dan denkt men dat het niet werkt. :)

En een feature voor dit maken lijkt me vrij overbodig, eigenlijk.. :) Sowieso kan je je eigen control maken, gebaseerd op een repeater, wat dit wel doet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 24-05-2004 18:20 ]

• Darius
Ik bedoel dan ook als property. Iets in de kader van onlyShowIfNotEmpty=yes.
Pagina: 1