[Topic move]iPod topic APL-->GT

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik pleit ervoor het officiële iPod topic (en daarmee eigenlijk ook het iPod mini topic) weer terug te moven naar Gadget Talk. Dit omdat de iPod mijns iziens op de 1e plaats een gadget is, en dán pas van Apple. Mensen kopen geen iPod als "ik koop nu iets van Apple, een iPod" maar "ik koop nu een iPod. O, hij is van Apple zie ik!". Het is dus niet bewust genoeg een Apple om in APL te staan.

Ook is het zo dat van de 100 iPod gebruikers er 95 Windows gebruiken...nog een reden om het topic terug te moven.

Ik hoor het wel :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Removed

[ Voor 74% gewijzigd door RaZ op 24-05-2004 18:32 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Misschien is het een gadget, maar dan nog zou ik zeggen dat het in APL hoort :) Begrijp je verhaal, maar zo houd je het toch het beste uit elkaar imo.

RaZ De TS'er wilt volgens mij meningen horen en zover ik weet kunnen erg weinig mensen hun mening kwijt in SeM ;)

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 24-05-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

RaZ, als je niks toe te voegen hebt, post dan niets :)

leokennis: we hebben besloten ook iPod's naar APL te moven, omdat het Apple-produkten zijn. Net als iBooks, Powerbooks, G3s/G4s/G5s enzovoort. En ja, er zijn veel iPod-gebruikers die Windowsgebruikers zijn, maar ook voor hen maakt het niet uit of het in Apple Talk of Gadget Talk staat :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik ben an sich ook wel voor. Apple doet me denken aan een computerplatform met specifieke hardware en een specifiek OS, niet aan een mp3 speler. Ik bedoel, telefoons die windows CE (heet dat nog zo?) draaien gaan toch ook niet naar WOS oid? En gadgets met EPOC naar NOS?

Je vergelijkt de iPod dan ook met andere mp3 spelers, niet met andere apple apperatuur.

Remy> Moeten gadgets die windows draaien dan ook naar WOS? En Xbox topics? Echt handig is het niet imo.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 24-05-2004 18:14 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
idd, kijk nu scheid je Apple hard- en software van de overige (dus je scheid de 2% apple users af van de overige 98%). Maar je scheid ook de iPod af van de overige mp3 spelers, terwijl de iPod een >10% marktaandeel heeft (waarschijnlijk >20%).

Dus: de combinatie iPod-Windows komt meer voor dan de combinatie iPod-Apple, vandaar dat ik het iPod topic terug zou zetten in een forum waar meer Windows users komen (een groot deel van GoT zal de moeite niet neme om in APL te kijken)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De keuze om alles naar APL te gooien is gemaakt om duidelijkheid te krijgen over wat er in APL moet: Alles wat er door apple gemaakt wordt. Dus ook de iPod, de mini-iPod en eventuele andere gadgets die er gaan komen.

Verder is het idee juist dat mensen wel in APL kijken, en het neerzetten van alle apple topics helpt daar zeker aan mee...

[ Voor 23% gewijzigd door Zwerver op 24-05-2004 18:31 . Reden: extraatje ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, toch is het imo logischer om een iPod topic in hetzelfde forum te gooien als bijv. een topic met een vergelijking tussen HHD mp3 spelers. Ze zijn ook vrij verloren in APL, er is totaaaal geen verband tussen de ipod en de rest van de Apple producten. Ik vind het sowieso vreemd om een forum over een bepaalde producent te maken eigenlijk. Dat je het over het platform Apple maakt (powermac/macos)... okay, maar over alles wat ze produceren? Je maakt toch ook geen Microsoft forum? Ik zou het iig heel vreemd vinden om Xbox en Windows en Office in hetzelfde forum te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
DarkX schreef op 24 mei 2004 @ 18:48:
.. er is totaaaal geen verband tussen de ipod en de rest van de Apple producten.
Euh, waar was iTunes ook al weer voor?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik zou eerder in GT kijken dan in APL, o.a. omdat het iPod topic al meer dan een jaar stond.

Verder vind ik het nogal vreemd dat dit topic naar APL moet, om de redenen die ik hierboven gaf. Volgens mij is dit meer om het APL subforum te vullen dan om er werkelijk iets aan toe te voegen...
blackd schreef op 24 mei 2004 @ 18:50:
[...]

Euh, waar was iTunes ook al weer voor?
Dus dan zou Ephod óók in APL moeten :?

Ik zie de iPod als een non-Apple uiting van Apple; het ziet er wel Apple uit maar het werkt ook onder Windows. Vandaar zou ik het een multi-platform ding noemen, en dus plaatsen in het forum van het grootste platform-->windows-->gadget talk en niet APL.

Dit is net zoiets als het "grote Photoshop topic" in APL zetten omdat PS ook op een Apple werkt...

[ Voor 53% gewijzigd door sjaakaq op 24-05-2004 18:53 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Dat is dus precies wat er nog nooit op GoT is gebeurt. Apple maakt meerdere producten, van software tot computers, routers en dus ook gadgets. Omdat het nou eenmaal van Apple is staat het dus ook in Apple talk. Als je een probleem hebt met je Airport basisstation en je post hem in netwerken dan word ie ook gemoved naar APL. Zo bij de iPod ook. :)

En wat is nou serieus het probleem? Teveel moeite om even in een ander subforum te kijken? ;)

En inderdaad, de iTunes voor Windows draad is ook gemoved naar APL.
Je zegt het namelijk zelf al, bij een MS forum zou je wel alles er ingooien maar bij een Apple zou je dat dus niet doen? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sage op 24-05-2004 18:55 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:50:
Euh, da's een logica die ik niet helemaal kan volgen. Waar ik op doel is dat er zeker een verband tussen de iPod en de rest van de Apple producten zit, namelijk iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Zoals ik in mijn edit al zei :) :
Ik zie de iPod als een non-Apple uiting van Apple; het ziet er wel Apple uit maar het werkt ook onder Windows. Vandaar zou ik het een multi-platform ding noemen, en dus plaatsen in het forum van het grootste platform-->windows-->gadget talk en niet APL.

Dit is net zoiets als het "grote Photoshop topic" in APL zetten omdat PS ook op een Apple werkt...

De iPod is de enige Apple hardware die ook onder Windows werkt..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:50:
Ik zou eerder in GT kijken dan in APL, o.a. omdat het iPod topic al meer dan een jaar stond.

Verder vind ik het nogal vreemd dat dit topic naar APL moet, om de redenen die ik hierboven gaf. Volgens mij is dit meer om het APL subforum te vullen dan om er werkelijk iets aan toe te voegen...

[...]

De iPod is niet in APL terecht gekomen als opvulling, het is een Apple en daarom staat het er. Zodra Microsoft met een concept komt wat ook maar een beetje te vergelijken is met het Apple concept dan zou er ooit misschien wel een MS forum komen. Maar op dit moment is er voor Apple een uitzondering gemaakt, mede door de unieke combinatie van Hardware, Software en Gadgets...

En het feit dat jij uit gewenning in GT zou kijken is geen goed argument.... voorheen keek ik ook altijd in Nos bij security problemen , nu kijk ik in BV

[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 24-05-2004 18:56 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm ik blijf het een vreemde zaak vinden; ik denk dat er op GoT meer mensen een Xclef hebben dan een Apple, maar er is ook geen Xclef subforum. Om maar een voorbeeld te noemen.

Maar OK ik kan er toch niks aan doen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:54:
Zoals ik in mijn edit al zei :) :

De iPod is de enige Apple hardware die ook onder Windows werkt..
Alle Airport basisstations werken ook onder Windows. De Xserve RAID werkt ook onder Windows. De muizen en tb's van Apple werken ook uitstekend onder Windows. En toch blijft dat wel staan in APL. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beleid lijkt me idd duidelijk, alles wat van Apple afkomstig is en er mee te maken heeft in 1 topic. Eerder waren de Apple gerelateerde topics over allerlei fora verspreid en nu houd je ze mooi bijelkaar. Ok, de iPod is een gadget, maar de Gameboy Advanced stond vroeger ook bij de Gadgets en is inmiddels naar spielerij verplaatst.

Het past dus eigenlijk in 2 fora, maar de keus is nou een keer gemaakt om het naar Apple Talk te verplaatsen en zoveel maakt dat ook niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Mijn laatste toevoeging en dan ben ik stil:

Mensen zullen voor een iPod éérder kijken in een met MP3-spelers overladen subforum dan in een forum waar de iPod tussen de G5 en de Airport controller staat.

Maar OK ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:56:
Hmm ik blijf het een vreemde zaak vinden; ik denk dat er op GoT meer mensen een Xclef hebben dan een Apple, maar er is ook geen Xclef subforum.
Ga je daar een heel forum mee vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:59:

Mensen zullen voor een iPod éérder kijken in een met MP3-spelers overladen subforum dan in een forum waar de iPod tussen de G5 en de Airport controller staat.

Maar OK ;)
Ik zou bij het Apple forum kijken. Weet je waarom? Omdat het van Apple is! ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 24 mei 2004 @ 18:59:

Maar OK ;)
Nee hoor, de mensen die een iPod willen of er een hebben weten wel dat het van Apple is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zwerver schreef op 24 mei 2004 @ 18:54:
[...]

De iPod is niet in APL terecht gekomen als opvulling, het is een Apple en daarom staat het er. Zodra Microsoft met een concept komt wat ook maar een beetje te vergelijken is met het Apple concept dan zou er ooit misschien wel een MS forum komen. Maar op dit moment is er voor Apple een uitzondering gemaakt, mede door de unieke combinatie van Hardware, Software en Gadgets...

En het feit dat jij uit gewenning in GT zou kijken is geen goed argument.... voorheen keek ik ook altijd in Nos bij security problemen , nu kijk ik in BV
Zelfde als apple concept... Dus een stuk hardware buiten je normale productenlijn, die een brede doelgroep aantrekt en niet afhankelijk is van je basissoftware? Zoiets als een xbox? :P

Je zou zelfs een Dell forum kunnen maken, ze hebben zowel pc's als gadgets :)

[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 24-05-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
DarkX schreef op 24 mei 2004 @ 19:07:
[...]

Zelfde als apple concept... Dus een stuk hardware buiten je normale productenlijn, die een brede doelgroep aantrekt en niet afhankelijk is van je basissoftware? Zoiets als een xbox? :P
Nee, we hebben het niet over 1 uitzondering. Zie het zo dat MS ineens een hardware platform zou hebben, met een OS dat alleen op dat platform zou draaien. En daarnaast zou MS ook een mp3 player hebben en laptops van hun eigen merk... dan kom je een beetje in de richting... En dan nog vind ik deze discussie een beetje doelloos, we hebben gezegt dat alles in APL gaat, dus gaat ook alles in APL, als blijkt uit een evaluatie dat het niet werkt kunnen we het altijd nog veranderen, iets wat ook in de .plan op de fp is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
DarkX schreef op 24 mei 2004 @ 18:48:
Mja, toch is het imo logischer om een iPod topic in hetzelfde forum te gooien als bijv. een topic met een vergelijking tussen HHD mp3 spelers. Ze zijn ook vrij verloren in APL, er is totaaaal geen verband tussen de ipod en de rest van de Apple producten. Ik vind het sowieso vreemd om een forum over een bepaalde producent te maken eigenlijk. Dat je het over het platform Apple maakt (powermac/macos)... okay, maar over alles wat ze produceren? Je maakt toch ook geen Microsoft forum? Ik zou het iig heel vreemd vinden om Xbox en Windows en Office in hetzelfde forum te behandelen.
Je kunt altijd topics verzinnen die een overlap in zich hebben met andere fora, dat geldt niet alleen voor een iPod; ik kan ook een topic bedenken waarbij Windows met Linux en/of Mac OS X tegen elkaar worden afgezet bijvoorbeeld en beoordeeld op hun server- en beveiligingsapecten. Hoort het dan in WOS, in Non-WOS, in BV, A, of in allen? Dit soort touwtrekkerij kun je altijd wel hebben. Het gaat er om wat het hoofdthema is van een topic; is dat de iPoid zelf, of een probleem rond de iPod, dan hoort het volgens de gekozen opzet nu onder Apple Talk; omdat we hebben gesteld dat het merk Apple prioriteit heeft boven productcategorie.

Microsoft is ook niet helemaal met Apple te vergelijken (maakt geen totale productrange van servers, pc's, laptops, muziekshop, OS en portable mediaplayers, dit alles in een oorspronkelijk design, et cetera; daarnaast is MS al erg dominant aanwezig in zo'n beetje alle ander fora van deze hoofdzakelijk rond x86- en Windows-platforms werkende site. Dell is de zoveelste x86/(W)intel-OEM, geen alternatief en maakt geen eigen OS en software. Eén van de punten was nu juist om het alternatief Apple te versterken door alles ervan onder 1 dak te plaatsen en de gebruikers eveneens, en dan kijken of dat aantrekkelijk is.

Deze discussie is al gevoerd intern, de argumenten die jij aandraagt zijn al bedacht en de revue gepasseerd; we kunnen hem nu nóg wel een keer extern herhalen meteen na de start, maar besloten is een Apple-forum een serieuze kans te geven. Misschien blijkt na 2 maanden, als de evaluatie gedaan wordt, dat het niet werkte in deze vorm. Dán zullen we de nodig geachte vervolgstappen zetten, maar dan veel meer gebaseerd op praktijkervaring, niet op vermoedens, inschattingen, aannames of persoonlijke voorkeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Cookie op 24-05-2004 20:24 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Okay, jullie willen de nieuwe additie eerst verder testen voor er over gediscussiert wordt, prima :) Ga ik niet meer over tegenargumenten nadenken tot die tijd ;)

Maargoed, persoonlijk vind ik het hele apple forum in deze vorm een vreemd idee, zal dus sowieso niet zo snel overtuigd zijn van de toegevoegde waarde in deze vorm ;)

Achja, succes dan maar! 8)

[ Voor 24% gewijzigd door DarkX op 24-05-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Er is op verzoek van de gebruikers wekenlang over gebrainstormed in de crewfora, en ieder mogelijk probleem is langsgeweest: splitsen we hard- en software? Splitsen we Apple computers en bijprodukten? Splitsen we anders dan we ooit gedaan hebben?

De uiteindelijke conclusie was simpel: het Apple-forum was in onze ogen niet levensvatbaar zonder er alle Apple-onderwerpen in te mikken, voor uitleg zie alle crewmembers boven me. De uiteindelijke keuze was dus niet zozeer voor deze opzet, maar we doen het niet of we doen het zo. Om dan meteen binnen een dag met, excuse the words, een hoop gezeik aan te gaan komen dat het een idioot opzet is, we er niet over hebben nagedacht en er niet over te discussieren valt omdat we het idee niet na 2 dagen willen afvallen is dan niet helemaal fair. Er is een topic van 143 posts aan gewijd waarin alle suggesties welkom waren, en nu de proef begonnen is houden we daar in principe aan vast.

Alle feedback is welkom, maar niet binnen 2 dagen klagen aub ;)

[ Voor 25% gewijzigd door curry684 op 24-05-2004 21:54 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hee, ik leg me neer bij jullie standpunt, zolang ik het recht heb om een andere mening te uitten. Zolang ik het netjes beargumenteerd vind ik dat geen 'zeiken' ;) Sorry dat het als crewbash overkwam, was niet de bedoeling, maar jullie mogen ook iets minder gepikeerd reageren. Als we allemaal liever doen komt het wel goed :>

Wat er in het crewforum gebeurt zie ik dus niet, kan dus niet weten hoeveel bloed/zweet/tranen/iets anders het gekost heeft. Ik kan alleen zien wat de uitslag is, en daar kan ik het mee oneens zijn of niet. Nu ben ik het niet eens echt oneens, ik vind alleen een detail eruit niet zo logisch. Ik snap dat jullie het doen omdat het forum anders niet levensvatbaar is, maar ik vraag me af dat als dat zo moeilijk is of dat het forum dan wel nuttig is. Maar ach, die discussie is ook al gevoerd, met dit als resultaat. We zullen zien wat het wordt :)

[ Voor 106% gewijzigd door DarkX op 24-05-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:52

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Tja, Apple is idd 1 van de grotere multihard- & -softwarebakkers op het toneel, een eigen forum is wel gerechtvaardigd lijkt me. Toch trek ik de lijn even door naar bijvoorbeeld Sony (PDA's, (Hi-)MD-spelers, Connect software wordt vergelijkbaar met iTunes, hoop andere hardware-meuk). Dat is ook een bedrijf dat echt eigen standaarden maakt en zich daar niet snel vanaf zet.

Maar goed: Sony heeft geen eigen PC-achtige standaard + eigen OS, dus die boot zal men nog wel af houden. De dragende factor van het APL-forum is toch de standaard die Apple op het gebied van computergerelateerde zaken heeft opgebouwd. De iPod past grotendeels in die standaard. Het is evenwel een gadget :P dat ook prima werkt op USB(2.0)-systemen, dus ook Pc's. Dat geldt natuurlijk ook voor veel stukjes software van Apple (iTunes, Quicktime,...) maar de iPod geldt/gold toch wel een beetje als de standaard op het gebied van HDD/MP3-spelers. Eik is het de geboorte van de volwassen MP3-speler geweest, niet misselijk dus. Dat is iets wat mensen in GT wellicht zullen "missen".

Denk dat het vooralsnog een kwestie van wennen zal zijn. Een Apple-forum heeft veel draagkracht, zoiets als een Philips of Rio Audio-forum natuurlijk veel minder. Er moet consistentie zijn, tenslotte is het maar een kwestie van "ff klikken op een ander subforum" maar een aantal mensen is de directe link nu even kwijt. Zie GT dan maar als een wat algemener forum, waar je meer vergelijkingen tussen iPod en andere spelers kunt trekken, terwijl APL echt specifieke iPod-problemen/issues aansnijdt. Specialisatie is vaak een nobel streven (beter 10 losse topics met elk 1 specifieke vraag dan 1 topic met 10 specifieke vragen, zei de gek :P), dus we zullen zien hoe het uitpakt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
het Apple-forum was in onze ogen niet levensvatbaar zonder er alle Apple-onderwerpen in te mikken
Dus...toch forumvulling omdat het anders té stil zou zijn?

Nou ja we zien wel na de evaluatieperiode...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

leokennis schreef op 25 mei 2004 @ 08:13:
[...]

Natuurlijk, dat werd ook met Complete Systemen en Laptops gedaan (topics uit OH onder andere) en met Fotografie (topics uit GT) om natuurlijk alvast een basis te geven. Juist een extra teken dat we het beste voor hebben met het Apple Talk-forum en als crew graag zouden zien dat het slaagt :Y)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Persoonlijk vond ik ook dat de iPods in GT en niet in APL thuis horen, maar de meerderheid denkt er anders over. In de grote Apple topics die er zijn geweest en waaruit de vraag om een apple forum ook naar voren kwam, is nooit over iPods gesproken, voor zover ik weet, waarom zou je een van de populairste HDD-based mp3 spelers wegplukken uit GT? Je kunt wachten tot de eerste nieuwkomer er een topic voor opent omdat we er geen topic over lijken te hebben.

Maar goed, tot de evaluatie straks hou ik m'n mond er wel over, we moeten eerst eens zien hoe dit uitpakt in de huidige vorm, aanpassen of terugdraaien kan altijd nog :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Als extra'tje nog: kijk even wat er nu als active topic boven aan de lijst staat zo ongeveer de halve dag in APL... toch niet een iPod topic, dus om te zeggen dat het niet levensvatbaar is zonder de iPod vind ik een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 25 mei 2004 @ 08:35:
Persoonlijk vond ik ook dat de iPods in GT en niet in APL thuis horen, maar de meerderheid denkt er anders over. In de grote Apple topics die er zijn geweest en waaruit de vraag om een apple forum ook naar voren kwam, is nooit over iPods gesproken, voor zover ik weet, waarom zou je een van de populairste HDD-based mp3 spelers wegplukken uit GT? Je kunt wachten tot de eerste nieuwkomer er een topic voor opent omdat we er geen topic over lijken te hebben.
Het lijkt een beetje op de eeuwige discussie of Internet Explorer en Outlook Express in WOS of SA horen. Policy is dat ze in SA geplaatst moeten worden, maar blijkbaar zien veel mensen WOS toch een beetje als Microsoft forum, en plaatsen het in WOS. Of ze vinden dat IE dusdanig geintegreerd zit, dat het onderdeel van Windows is. Dat het in de policy vermeld staat dat dergelijke topics in SA horen, en dat nieuwkomers vaak een topic in WOS starten ipv SA heeft er nog niet toe geleid om ofwel WOS tot MS forum te bombarderen, of IE/OE topics toch toe te staan in WOS.

Het ligt er maar aan welk criteria je belangrijker vind. Ja het is een gadget, ja het is een MP3 speler. Maar het is ook een product van Apple, hoe je het wend of keert. Dat het ook op Windows gebruikt kan worden, vind ik geen argument om het niet in APL te plaatsen. Dan zou het iTunes topic wellicht ook verplaatst moeten worden, dat is er toch ook voor Windows? Het Apple forum is er m.i. gekomen om de segmentatie van de topics tegen te gaan, als je nu alsnog topics op een andere plek gaat zetten, mis ik het overzicht, ik vraag me af hoe dat bij jullie is.

Ik denk dat we eerst eens moeten afwachten hoe APL gaat lopen, of er inderdaad duidelijk signalen komen dat een iPod topic in GT hoort, bijvoorbeeld dat er veel nieuwe topics gestart worden, zoals Grrrrrene zegt. Je kan ook in de FAQ / Policy van GT opnemen dat iPod topics in APL horen? (analoog aan het WOS/SA en IE/OE verhaal, vraag is of iemand daar naar kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
leokennis schreef op 25 mei 2004 @ 08:13:
[...]

Remy schreef op 25 mei 2004 @ 08:16:
[...]
Natuurlijk, dat werd ook met Complete Systemen en Laptops gedaan (topics uit OH onder andere) en met Fotografie (topics uit GT) om natuurlijk alvast een basis te geven. Juist een extra teken dat we het beste voor hebben met het Apple Talk-forum en als crew graag zouden zien dat het slaagt :Y)
Zwerver schreef op 24 mei 2004 @ 18:54:
[...]

Crew-rel :P

Maar toch blijf ik de iPod in de 1e plaats gadget, en dán pas Apple vinden...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leokennis schreef op 25 mei 2004 @ 12:51:
Crew-rel :P

Maar toch blijf ik de iPod in de 1e plaats gadget, en dán pas Apple vinden...
Klinkt net alsof je moeite hebt je aan te passen na een verandering. GT was eerst de beste plaats en nu is er APL.
Anders kan je net zo goed zeggen dat Apples onder Overige Hardware vallen en het OS niet onder Windows valt en ben je weer terug bij af.

Dat zou een beetje jammer zijn om dat nu al te zeggen, de trial is nog 2 maanden en er zijn heel wat mensen blij met APL.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2004 12:56 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Voutloos schreef op 25 mei 2004 @ 12:55:
[...]

Dat zou een beetje jammer zijn om dat nu al te zeggen, de trial is nog 2 maanden en er zijn heel wat mensen blij met APL.
'Nu al' en 'nog 2 maanden' zijn hier de relevante steekwoorden ja :)

We hebben graag feedback, maar zoals ik reeds heb gezegd is het erg jammer als er na 2 of 3 dagen al op de achterste benen gestaan moet worden. Laat de keuzes even bezinken en als ze echt fout zijn herstellen we ze wel hoor :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Klinkt net alsof je moeite hebt je aan te passen na een verandering. GT was eerst de beste plaats en nu is er APL.
Ik lig niet te janken op bed ofzo, maar ik heb er best moeite mee ja. Hmmm...een iRiver of een iPod. Aaha! Gadgettalk, ff checken. Hmm ja, iRiver ja...en de iPod? Waar staattie? Hmmm ff een topic openen. O nu zie ik het, hij staat in APL 8)7

Verder lijkt APL me wel handig voor Mac-only hardware (Powerbook, iMac enz.) en software (iPhoto, Garageband) en voor mac-only vragen (over de mac processor oid) en bijv. Mac screenshots. Dit lijken mij onderwerpen genoeg om een forum mee te vullen, en dan kan de iPod best naar GT volgens mij...

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 25-05-2004 13:08 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

zodat leokennis toch rustig kan slapen, een sticky in GT:

iPods naar Apple Talk-forum

Veel plezier verder in Apple Talk ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
;) >:)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt me op zich niet uit, waar jullie de discussie plaatsen, maar zouden jullie er wel voor kunnen zorgen, dat alle IPod-tpoic's bij elkaar kunnen blijven staan.
Ik ben sind de verplaatsingen(en) de "aansluiting" kwijtgeraakt.
Óf is de discussie van weken daarvoor nu ineens volledig stillgevallen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Het iPod topic is vrij dood op dit moment ja.

Komt omdat ie begraven is onder 3 kilo G4, iMac en powerbook...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En anders is ie begraven onder alle andere gadgets als er een paar uur (paar uur != dood) niet in gepost is. :)

Wat betreft aansluiting: ik kan me voorstellen dat het uitzoeken van alle ipod topics en die naar APL moven een behoorlijke klus is en dat crew daarom vooral actieve draadjes movet. Voor de search (als die weer werkt), is het misschien handig als je bij een ipod vraag zowel in APL als GT laat zoeken.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Crew: ik zal hier verder niet meer posten aangezien ik al een pushmessage gekregen heb...meedenken wordt blijkbaar niet gewaardeerd...so be it.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaakaq op 26-05-2004 19:31 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die er vaak reageren (vaste club) hebben 'm wel bij hun active topics staan. Voor het topic in APL stond werd er ook niet dagelijks op gereageerd, en dan nog. Jij als PC gebruikende Applefreak zou toch juist blij moeten zijn met een eigen forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Reageer ik tóch nog :P

Ik ben blij met APL. Maar niet met het iPod topic, dat moet in GT vind ik.

Ik ben dus NIET anti APL.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Na een flinke zut posts is dat wel duidelijk, en je mening staat genoteerd. We bezien wel hoe het allemaal loopt, en geef APL alsjeblieft even tijd om tot volle wasdom te komen. Zoals ik in de GT-sticky zeg, zien we wel na de evaluatie of de iPods in APL blijven, of weer terug naar GT gaan.

Over het Apple Talk-forum kan verder gediscussieerd worden in [rml][ REQ] Apple Forum?[/rml]. Deze doe ik iig dicht omdat een herhaling van meningen verspilde moeite en tijd is.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.