[Outlook] 2 IMAP accounts op de zelfde server wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:31

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik draai hier Outlook 2003 (voorheen 2002) en zit met een probleem.

Ik heb op de zelfde server (Debian ism Courier-Imap) 2 IMAP accounts.

Toen ik nog 1 account had was er niets aan de hand, IMAP werkte lekker, echter nu ik een tweede IMAP account heb toegevoegd aan mijn outlook wil het niet lekker.

Ik krijg steeds "Kan geen verbinding maken met <adres van IMAP server>"

Ik had gehoopt dat Outlook 2003 een uitkomst zou bieden, echter dat was verloren hoop bleek later.

Situatie schets in het kort:
Ik heb 2 IMAP accounts in Outlook welke beide op de zelfde server draaien.
Ik krijg steeds de volgende error:
Bij taak Bezig met zoeken naar nieuwe e-mail in mappen op Wido waarop u bent geabonneerd . is een fout (0x8004DF0B) opgetreden: De map (null) voor de account Wido kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: De verbinding met de server is niet beschikbaar. Outlook moet on line zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Dat bericht krijg ik dan twee keer.

Als ik dan klik op Verbinding maken is het maar hopen dat je na 5 minuten een keer verbinding hebt.

Als ik op de webmail inlog gaat alles wel in 1x goed

Wie weet wat dit probleem is? Is dit een hele vervelende bug in Outlook of ligt het aan de mailserver?

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

nrg

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met dezelfde combo (Outlook 2k3 met Debian en courier-imap 2x).

Is er geen patch beschikbaar?

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik heb hier Outlook 2003 en Kerio mailserver met 2 IMAP accounts, en het werkt prima. Heeft het niet met de server te maken ipv met Outlook? Dat die bijvoorbeeld maar 1 verbinding tegelijk van een client accepteert, en dat Outlook daarom niet kan connecten ofzo?