Toon posts:

[W2K] slikt geen SWAp file op RAMDISK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een RAMDISK (superspeed.com) aangemaakt zodat ik de SWAP file van Win2K-Pro daarop kan planten, maar windows wil het niet slikken.

Ik krijg de melding dat de swap file niet bestaat of te klein is.
Dat terwijl het wel gewoon lukt om deze, met een voldoende grootte aan te maken op de RAMdrive. Als ik echter een verplichte reboot moet geven, krijg ik de foutmelding, terwijl de 'juiste' instellingen er nog steeds instaan (Deze Comp> Geavanceerd> Instellingen voor prestaties). De grootte moet wel voldoende zijn, want ik gebruik hetzelfde bereik -> 64 Mb -128Mb als voorheen toen de SWAP file nog op de HDD stond.
Heb tevens andere groottes geprobeerd, mocht niet baten.

Wie kan mij helpen ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je pagefile is al vroeg in het boot process nodig - op dat moment zal je ramdrive device driver nog niet bestaan.

Mag ik je verder vragen wat je in hemelsnaam beweegt om je pagefile op een RAM disk te zetten? :X

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Kun je dan niet beter je pagefile uitzetten?
Dat bereikt geloof ik ook het effect dat ie alles in het geheugen zal laden ipv op de harde schijf.

XBO: Michaël#3318

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Je snoept geheugen weg om een ram disk aan te maken ... En dit terwijl de ramdisk alleen gebruikt wordt indien er geswapt moet worden omdat er een geheugentekort is ...

-

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:24
Nefiorim schreef op 24 mei 2004 @ 20:17:
Dat bereikt geloof ik ook het effect dat ie alles in het geheugen zal laden ipv op de harde schijf.
Sommige programma's werken kennelijk niet helemaal lekker zonder swapfile...

Maar het idee van een swapfile op een ramdisk vind ikzelf ook vreemd ja :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 24 mei 2004 @ 20:18:
Je snoept geheugen weg om een ram disk aan te maken ... En dit terwijl de ramdisk alleen gebruikt wordt indien er geswapt moet worden omdat er een geheugentekort is ...
Nou dat klopt dus echt voor geen meter! Heb heel vaak nog ZAT geheugen (doorgaans is alleen 1/3 van 768Mb in gebruik) en dan loopt Win2k nog steeds te 'swappen' als een gek. Met de taskmangr kun je zien hoeveel er in gebruik is.
Nefiorim schreef op 24 mei 2004 @ 20:17:
Jah idd! Alleen kan dat jammer genoeg niet in Win2K :O in WinXP wel, maar dat systeem(XP) op zich vind ik een achteruitgang tov W2k.
elevator schreef op 24 mei 2004 @ 20:14:
Je pagefile is al vroeg in het boot process nodig - op dat moment zal je ramdrive device driver nog niet bestaan.

Mag ik je verder vragen wat je in hemelsnaam beweegt om je pagefile op een RAM disk te zetten? :X
Damn dat wist ik niet.
Het gaat dus niet werken neem ik aan om die pagefile te dumpen in je werkgeheugen? I/O naar de HDD is veel trager en HDD 'slijt' veel sneller met dat geswap. Swappen was vroeger handig/noodzakelijk met kleine geheugenmodules maar tegenwoordig hoeft dat echt niet meer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows swapt niet - Windows paged :)
Ik denk dat in bijna alle situaties het niet wenselijk is je pagefile uit te zetten maar de meningen daarover zijn verdeeld :)
Pagina: 1