Maxtor 120GB stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Topicstarter
[Info]
Sinds december 2002 heb ik 2 Maxtor 120 Gb schijven.
Al vanaf het begin heb ik merkwaardige problemen gehad, die ik ook eerder via GoT heb geprobeerd op te lossen, helaas niet met positief resultaat.

Het opstarten van Partition Magic in WinXP met deze schijven in mijn pc, resulteerde in een direct vastloper, als oplossing heb ik maar Windows 2000 als dual-boot erop gezet, zodat ik eventuele aanpassingen via Win2K kan doen.

[Het Probleem
Nog een probleem dat ik met deze schijf had, is dat mijn secondairy schijf zo nu en dan, zonder aanleiding, uitvalt.

Mijn pc stond net 10 minuten aan, tijdens het browsen herstartte mijn pc zonder waarschuwing en in bios was te zien dat mijn 2e schijf niet te vinden was.
10 minuten later weer opgestart en het werkt weer.
Ik koel beide harddisks, maar door de plaatsing van mijn 2e schijf wordt die niet zo goed gekoeld. Momenteel zijn mijn schijven 30 en 22 graden, met kast open en maximale koeling van de fan. Maar met de kast dicht en de fan op silent mode (hele pc is silent), zijn de temps zeg maar 40-43 en 30-35.

[Al geprobeerd]
Enkele maanden geleden wilde ik mijn schijven al omruilen omdat ze niet werkten met partion magic in winXP maar wel in win2K. Maar de verkopers vertelden dat als de harddisk werd nagekeken en er was geef fout te vinden, dat ik mogelijk moest opdraaien voor de kosten EN ik zou mijn schijf een maand lang kwijt zijn.

Ik heb toen al met de tool van Maxtor mijn schijven getest, geen enkele fout. Alle andere test-programma's vinden ook geen enkele fout op mijn harddisks.
Mijn voltages zijn vrijwel perfect, maximaal 1% verschil met de normale waarde.

What 2 do ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Als vanaf het begin al problemen zijn, moet je toch echt bij de fabrikant zijn. Je kan ook zonder de verkopers contact opnemen met Maxtor. Je zal hem dan inderdaad wel een tijdje kwijt zijn... maar das het risico van het vak... Verder is het echt een super slechte service dat die verkopers zo reageren... het zou gewoon een standaard service moeten zijn.

Verwijderd

Aantal vragen die je zeker moet kunnen beantwoorden:

- Heb je de problemen ook als je andere schijven in je systeem hebt ?
- Heb je spanningsverschillen gemeten ?
- Heb je nog andere problemen met dit systeem ?
- Heb je al gekeken naar de bekabeling ( voeding en ATA )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 17:21 ]

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:20:
Aantal vragen die je zeker moet kunnen beantwoorden:

- Heb je de problemen ook als je andere schijven in je systeem hebt ?
- Heb je spanningsverschillen gemeten ?
- Heb je nog andere problemen met dit systeem ?
- Heb je al gekeken naar de bekabeling ( voeding en ATA )
- Met andere schijven kwam dit probleem nooit voor.
- Spanningverschillen meten heb ik nooit gedaan, heb ik (voor zover ik weet) ook de spullen niet voor
- Op de harddisk problemen na is mijn pc helemaal perfect
- Aan de bekabeling is geen zichtbare schade, ik heb nu om te testen de IDE kabels vervangen en andere molex'en gebruikt

Momenteel werkt alles weer, maar soms duurt 't een half uur voordat hij ermee stopt en soms duurt 't 3 maanden.

De fabrikant geeft bij RMA aan, dat je eerst met die tool van maxtor de foutmelding moet aangeven, gezien het feit ik uit de test te horen krijg, dat er helemaal niets mis mee is, ben ik bang dat ik m'n schijf dan voor niets een maand kwijt ben en dat ik dezelfde schijf weer teruggestuurd krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door Centaur op 24-05-2004 21:25 ]

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Ik heb zojuist op de site van Maxtor gekeken tot wanneer ik garantie had, helaas is mijn garantie op 14 januari verlopen.
Ik heb de schijf op 27 december 2002 gekocht en op de bon staat "een jaar garantie plus eventuele fabrieksgarantie"

Ik kan me nog vaag herrineren dat 120 Gb schijven van maxtor 2-3 jaar garantie hadden, en dat dat sinds een paar maanden voor nieuwe schijven is teruggebracht naar 1 jaar.

Kan iemand mij hier meer informatie over gegeven, zodat ik misschien toch m'n schijf nog kan terugbrengen.

Zo nee, weet iemand wat 't zou kosten om die schijf op eigen kosten te laten repararen/vervangen/whatever

Verwijderd

Als jij toender tijd 2 / 3 jaar garantie hebt gekregen, dan heb je dat nog steeds.
Ookal hebben ze dat nu veranderd.
Dat is dan voor de schijven die vanaf de nieuwe regeling in productie gaan.
Jij hebt je garantie gewoon die je toen heb gekregen.
Daar veranderd opsig niets aan.
Om hem te laten vervangen / repareren of whatever, raad ik je aan om 2 nieuwe te kopen aangezien de kosten van een 120gb hdd al snel onder de 100,- euro liggen, en geen bedrijf die hem denk ik goedkoper kan repareren ;).
Om te vervangen wordt dat ongeveer 180 euro ofzo ;).
Dan heb je 2 x 120gb.
Zie ook http://www.tweakers.net/pricewatch enzo ;).
Veel succes.
Pagina: 1