Toon posts:

Webcam wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een geruime tijd een webcam tot mijn beschikking, die het nagenoegen altijd gedaan heeft, tot gisteren. Ik zit hier op een netwerk, en heb m'n computer opnieuw geinstaleerd en ik werk via windows xp PRO. Als ik m'n webcam via msn wil starten geeft hij dit aan.
Afbeeldingslocatie: http://menno.biersoft.com/images/Screen2.JPG
Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen!!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
het je al op google gekeken of hier de search gebruikt?
wat voor webcam is het, systeem specs?

naar mij weten zijn der al meerdere topic over dit onderwerp

uhuuummm

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59
Welke versie van msn ?
Wat voor webcam ? en welke drivers heb je daarvoor geinstalleerd ?

/spuit 11 :P

[ Voor 9% gewijzigd door Galaxis op 24-05-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb
Sweex webcam
de driver heet Sweex USB2.0

Alleen ik heb het gevoel dat het er aan licht omdat het in een netwerk zit...
Wan ik gebruikte dezelfde webcam+driver als hiervoor en ook windows xp... Heb msn 6.2. Ik denk dat het aan een of andere netwerk instelling licht, maar weet niet welke misschien hebben jullie daar een idee van!!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
zit je achter een router/firewall ofzo?

uhuuummm

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59
heb je windows Firewall aanstaan ? zo ja zet die eens uit . Anders moet je opzoeken welke poorten je eventueel open moet zetten op je router om te webcammen via msn.,

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... we gebruiken win router... maar die gebruiken we altijd al... en de firewall zit er ook altijd nog op (deze zit echter alleen beneden op de pc)... En als ik poorten moet openzetten weet iemand welke ik open moet zetten dan.

Verwijderd

Dat met die firewall is volgensmij flauwekul (nofi)
Delete eerst alle drivers eens, dan opnieuw erop. Hierna pas de webcam aansluiten.

*Let er ook op dat je de webcam ook goed insteld in msn zelf! ;)

suc6 =)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:40 ]

Verwijderd

Hai!
Misschien dat ik ergens overheen gelezen heb. Maar doet je webcam het buiten msn nog wel? Dus met de software van de cam zelf? Zo ja, ligt het aan msn, ff nieuwste versie downen. Zo nee, ligt het aan je cam, mag je daarmee gaan voetballen O-)

Verwijderd

Topicstarter
m'n cam doet het erbuiten wel hoor!!
Het licht aan msn.... nog beter gezecht ik denk dat het er aan licht dat mijn computer een paar poorten niet wil openzetten (6891-6900)... via beneden benaderd hij deze wel naar boven, maar iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik ook daadwerkelijk hiervan gebruik kan maken

Verwijderd

5004 to 65535 (UDP) and port 3389 (TCP)
Die moet je open zetten; maar 5004 t/m 5010 werkt ook eenvoudig en poortje 3389

Verwijderd

Ligt denk ik niet aan zijn netwerk, want MSN geeft de melding al voordat degene met wie je het gesprek start op op "accepteren" heeft geklikt (dus voordat hij connectie met hem/haar maakt").

Als je MSN Start en je drukt op webcam zie je jezelf dan rechts onderin ?

Zoja, dan ligt het wellicht toch aan je verbinding/netwerk
Zonee, dan ligt het aan je drivers of MSN

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik deze het makkelijkte open zetten (heb beneden wintrouter).....

Verwijderd

Topicstarter
heb ze open gezet met z'n faq maar het werkt niet

Verwijderd

Is de standaard windows-firewall ingeschakeld op je NIC? Ken ut nergens uit halen...

Verwijderd

Topicstarter
geen id... hoe zou ik deze uit kunnen schakelen dan??

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... ik heb ff rondgevraagt en meerdere mensen hebben er lats van... ik heb bij winroute ingeschakeld, dat alle poorten gedeeld wordne. Maar ben nog niks wijzer geworden... m'n webcam doet het nog niet steeds dezelfde foutmelding... En op die andere computer waren alle instellingen het zeflde

Verwijderd

Bij de eigenschappen van je NIC is een tabje 'Geavanceerd' waar je de 'Firewall voor Internet-verbindingen' ken uitschakelen... de standaard-firewall van XP.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Ten eerste had je meteen in je startpost al gewoon genoeg info moeten geven. We moeten nu allemaal gissen naar waar je probleem ongeveer kan liggen.

Verder hoort dit topic niet in OH (Overige Hardware). Je webcam werkt tenslotte wel goed buiten MSN, ofwel het is geen hardwareprobleem. Dan hoort dit topic in Network Troubleshooting of Software Algemeen. Maar daar zal het ook geen kans maken met zo weinig informatie. Wij kunnen in onze glazen bol niet zien welke versie van MSN je hebt, wat voor webcam, welke poorten je al geforward hebt en wat je nog meer hebt geprobeerd. En ik twijfel er niet aan dat er ergens een hoe-krijg-ik-mijn-webcam-in-msn-aan-de-praat guide is te vinden of dat er niet eerder een topic over is geweest welke je met de search kan vinden. Als je er na verschillende dingen uitzoeken en uitproberen nóg niet uitkomt moet je een topic openen, en dan wel in het juiste forum, en met voldoende informatie over je setup en wat al zelf al geprobeerd hebt.

Bij gebrek aan informatie, verkeerde forum en een bitmap van 488.14 KB (!) in de startpost gaat deze dicht.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.