Toon posts:

SQL zoekopdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleempje. Ik ben met een database bezig voor ski verhuur. Het moet mogelijk zijn om alle gegevens in op te slaan over de verhuur sesies. (datums, persoons gegevens, artikel gegevens enz.)

Nu ben ik daar wel uit. Alleen moet er een zoek functie inkomen waarin alle beschikare ski's tevoorschijn komen. deze mogen dus niet verhuurt zijn.

Ik heb nu de volgende WHERE functie:

WHERE ((([Forms]![FOrder]![BeginDatum]) Not Between [begindatum] And [einddatum]) AND (([Forms]![FOrder]![EindDatum]) Not Between [begindatum] And [einddatum]));

Zal ff uitleggen: De begin datum uit het formulier FOrder (vakje BeginDatum) mag niet tussen de al bestaande begin en einddatums komen. Ditzelfde voor de einddatum.

Dit werkt allemaal prima! Alleen..............

Als de begindatum nou VOOR de al bestaande datums begint en de einddatum NA de al bestaande einddatums geeft ie geen foutmelding. Logish, die functie is nog niet ingebouwd. Daar zit dus het probleem....

Hoe kan ik zorgen dat ik geen ski's tevoorschijn krijg als ik het bevengenoemde gebeuren uitvoer.

Als jullie iets niet snappen van mijn verhaal gewoon vragen!!

Alvast bedankt!!!!!!!

Dit heb ik in het software algemeen forum geplaats maar ik denk dat het hier beter thuishoort. Ik heb daar wel antwoord gekregen die naar ander topics linken. Daar vond ik de functie overlaps. Ik denk zomaar dat dit wel zou moeten werken. Maar nu geeft ie een fout:

sintaxfout (operator ontbreekt) in query expressie NOT begindatum, einddatum) OVERLAPS (:[Forms]![FOrder]![BeginDatum], :[Forms]![FOrder]![EindDatum])

Het komt uit deze topic: [rml][ SQL] Tussen datum's selecteren (niet between!)[/rml]

als ik de help functie in acces raadpleeg vind ie niks over OVERLAPS

Wie kan mij helpen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je vorig topic is toch niet dicht: SQL zoekopdracht

Gewoon daarin verder gaan. Is hij niet op de juiste plek, dan moved een Mod hem wel voor je. Je kan eventueel deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif gebruiken, om het topic te markeren.

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 24-05-2004 15:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:58:
Dit heb ik in het software algemeen forum geplaats maar ik denk dat het hier beter thuishoort.
Vraag dan even via topic report (handje bovenin) of een topic in Schop een Modje een topicmove aan, dan hebben we tenminste maar 1 topic, krijgen we geen dubbele antwoorden, geen geirriteerde users etc. die hun nuttige bijdrages zien verdwijnen :)

In short: crossposten is niet handig en daarom niet toegestaan ;) Vraag even een move van die ander.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.