Toon posts:

[ASP.net/MS acces] Database corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik leg via een aspx script connectie met een Microsoft Acces database.
Nu komt het om de zoveel tijd voor dat de database connectie verkeerd gaat waardoor de database corrupt word en data verliest.

Ik maak verbinding met het volgende stukje script
code:
1
2
3
4
'db Connection
dbconn = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; 
      data source=" & server.mappath("database\db.mdb"))
dbconn.Open()

Is het mogelijk dat mijn connectie string niet goed is waardoor mijn database corrupt raakt of is er een andere oorzaak voor mijn probleem?

Alvast bedankt voor al jullie reactie's

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56
Wat is 'verkeerd gaan'? Wat gebeurd er dan ?

Ik zou zowiezo m'n connection-string in de web.config neerzetten. (Zie ook de P&W FAQ voor meer info daarover)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 24 mei 2004 @ 15:15:
Wat is 'verkeerd gaan'? Wat gebeurd er dan ?

Ik zou zowiezo m'n connection-string in de web.config neerzetten. (Zie ook de P&W FAQ voor meer info daarover)
Sorry voor mijn onduidelijkheid

Verkeerd gaan is een error geven
[url] Unrecognized database format 'C:\Cyberguide\site\database\cyberguide.mdb'. Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Unrecognized database format 'C:\Cyberguide\site\database\cyberguide.mdb'. [/url]

Vervolgens is de database corrupt en ben ik van een specifieke tabel de helft van de invoer kwijt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56
De oorzaak van de corrupte DB zal wel niets met de connection string te maken hebben.

Hoeveel concurrent users heb je zo in je applicatie ? Access heeft nu eenmaal geen goed locking mechanisme voor multiple concurrent users.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 24 mei 2004 @ 15:21:
De oorzaak van de corrupte DB zal wel niets met de connection string te maken hebben.

Hoeveel concurrent users heb je zo in je applicatie ? Access heeft nu eenmaal geen goed locking mechanisme voor multiple concurrent users.
Maar 1 gebruiker, het is een standalone applicatie welke niet vrijgegeven wordt over internet en alleen lokaal gedraaid kan worden

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

MS Access is nooit gemaakt voor een webomgeving. Dat het daar misbruikt voor wordt, is een tweede. MS Access is niet zo dol op meerdere gebruikers en op niet afgesloten connecties.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Psst, het is geen Access DB, het is een Jet DB. Access is een programma van MS en geen database engine ;)

TS: wet let je om MSDE te gebruiken als je geen geld hebt voor MS SQL server?

日本!🎌

Verwijderd

Is het niet andersom? Is niet eerst je DB corrupt, en daarom krijg je die foutmelding?

Maak je bv. veel gebruik van autoinc velden?
Pagina: 1