Toon posts:

[OC] p4p800D / 2.6c - Oc wil niet hoger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding

Doordat ik een tijdje terug ben gaan ocen wil ik maar eens hoger gaan, en dat lukt me dus niet meer!
Vandaar dit topic, omdat elke ocer weet dat hij hoger moet :P

Specs

P4 2.6C
Asus p4p800 deluxe (soon vdimm modded)
Corsair cmx256A-pc3500C2pt (xms3502v1.1) BH5 2x256mb

Koeling

Swiftech waterblokken
Black ice extreme radiator

Temps

26/27 idle
34/35 Full load

Probleemstelling

Nu wil ik dus hoger gaan klokken, ik kom niet hoger dan de 259 fsb.
offtopic:
zie wcpuid screenie

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4442sc3RZaYq.JPG

Wat allemaal al gedaan?

Agp/pci gelockt
Agp op 1.8v
vcore op 1.65 (visueel 1.7)
vdimm op 2.85 (max, vandaar binnenkort een vdimm mod)
Nieuw mem gekocht, Ik d8 dat het oude mem (corsair value ram) het gewoon niet kon trekken! (idd je leest het goed, splinternieuw bh5 mem)

Mijn nieuwe mem draait nu 2-2-2-5 op 214fsb 1:1 (215 is niet stabiel), Dit omdat ik van meerder mensen gehoord heb dat het eerst even moet inbranden!

Waarop kan ik draaien met mijn mem

Ik kan 3:2 draaien op 259 fsb (2.85v)
Ik kan 5:4 draaien op 259 fsb (2.85v)
Ik kan niet draaien op 1:1 259 fsb (nu alleen op 214 :w) @ 2.85v

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4442KSbeLaBi.JPG

Conclusie

Betekend dit dat mijn moederplank gewoon weg niet goed oc-baar is? of wat is er aan de hand? 8)7
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen,
offtopic:
en dat de moderator dit topicje open houdt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 15:45 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
2.6c @ 3.3 is toch niet verkeerd? Ik snap het probleem niet erg. Misschien kun je je temps eens posten, kan ook daaraan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 24 mei 2004 @ 15:32:
2.6c @ 3.3 is toch niet verkeerd? Ik snap het probleem niet erg. Misschien kun je je temps eens posten, kan ook daaraan liggen.
Als ik mensen met dezelfde hardware op de 3.6 of hoger zie wil ik dat ook gaan bereiken!
offtopic:
en we zitten hier toch niets voor niets op Die hard ocing!

offtopic:
temps @ start post!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:37:
[...]

Als ik mensen met dezelfde hardware op de 3.6 of hoger zie wil ik dat ook gaan bereiken!
offtopic:
en we zitten hier niets voor niets op Die hard ocing!

zie temps in start post!
Dat andere mensen hoge overclocks halen is geen garantie dat jij dat ook gaat halen, je kan net een slecht exemplaar hebben van je mobo of cpu, en dan kom je niet zo heel ver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:40:
[...]

Dat andere mensen hoge overclocks halen is geen garantie dat jij dat ook gaat halen, je kan net een slecht exemplaar hebben van je mobo of cpu, en dan kom je niet zo heel ver.
dat snap ik... maar mijn vraag is of iemand goede suggesties heeft, waardoor mijn oc hoger gaat!

Verwijderd

214 met 2.85V? Dat is wel heel slecht voor BH-5. Je hebt dat mem net nieuw?

Verwijderd

Topicstarter
jep. Maar ik hoor van veel mensen dat het eerst even moet inbranden?

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Dit zegt alles, je proc zit gewoon aan zijn max.

Bij je 3:2 setting is je men in iedergeval geen bottleneck, dan blijven er twee over je CPU en je MB. Je MB hebt je gemod voor extra voltage, dus voltages moeten geen problemen geven. Het is bekend dat het chipset met 'gemak' 260-270 mhz moet kunnen draaien (wat is de cooling van je south and north bridge?). Het meest logische is dus dat je CPU niet hoger kan met deze cooling.

Alleen een nog betere cooling gaat je helpen denk ik. Je kunt denken aan een pomp met een hogere waterflow, maar het zal niet al te veel extra performance opleveren.

[ Voor 82% gewijzigd door tHe_BiNk op 24-05-2004 16:24 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
tHe_BiNk schreef op 24 mei 2004 @ 16:08:

Kan je dit uitleggen?

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op 24 mei 2004 @ 16:08:

Ja dat dacht ik dus ook, maar er staat ook dat hij 1:1 maar 214Mhz kan. Nu is dat natuurlijk minder MHz op de core. Waarschijnlijk zitten hier dus 2 bottlenecks..

Ik twijfel er heel sterk aan dat dit mem BH-5 is. Net nieuw, das geen BH-5 dan. Word al tijden niet meer gemaakt. Welke timings staat er op het mem? 2-2-2 of 2-3-2?

Inbranden van mem is een theorie waar opzich een kern van waarheid inzit. Maar als je mem nu maar 214MHz haalt dan word het nooit wat. BH-5 doet op zn sloffen 240MHz namelijk.

Probeer eens 2-3-3 1:1 en kijk hoever je komt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Kan je dit uitleggen?
Nou kijk, als je met beide settings dezelfde FSB haalt dan zegt dat wat over je proc. Want bij een van de setting belast je het mem minder. Als het mem dus het probleem zou zijn dan zou je hoger moeten kunnen met 3:2, maar dat is dus niet zo en dus zit je proc max.

Zo achterhaal je dus wat er mis is :)

In jouw geval zeg je ook dat je mem 214MHz kan. Dat kan of een fout van jouw zijn of een ander probleem. En dat moeten we dus ff uitvinden.

Edit:
Woei een dubbelpost! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:27 ]

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

We weten al de max van zijn memory en dat is 213mhz (to be on the safe side) vervolgens met je verder testen met je 2:3 setting om te kijken waar andere bottlenecks zitten. Of het je MB is of je CPU is moeilijk te achterhalen.

Heb je andere MBs om je CPU op te testen? Zo niet, dan lijkt het erop dat je de maximale overclock van je computer hebt bereikt (nothing more you can do, without additional investment). Eventueel kan je de south and north bridge en MB beter koelen met goede koelbloken en een goede airflow over het MB heen met een grote fan.

[ Voor 45% gewijzigd door tHe_BiNk op 24-05-2004 16:33 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op 24 mei 2004 @ 16:26:
[...]

We weten al de max van zijn memory en dat is 213mhz (to be on the safe side) vervolgens met je verder testen met je 2:3 setting om te kijken waar andere bottlenecks zitten.
Ik zei dat om de volgende reden:

Ik denk dat hij CH-5 heeft. Tenzij hij de spreaders eraf heeft gehaald en zelf gezien heeft dat het BH-5 is twijfel ik heel sterk dat het BH-5 is. Het is net nieuw, BH-5 is al minstens 6 maanden uit productie en Corsair levert het al heel lang niet meer.

Daarnaast is van CH-5 bekend dat het niet lekker wil in P4 systemen en al helemaal niet op 2-2-2 (uitzonderingen daar gelaten).

Vandaar dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:19:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook, maar er staat ook dat hij 1:1 maar 214Mhz kan. Nu is dat natuurlijk minder MHz op de core. Waarschijnlijk zitten hier dus 2 bottlenecks..

Ik twijfel er heel sterk aan dat dit mem BH-5 is. Net nieuw, das geen BH-5 dan. Word al tijden niet meer gemaakt. Welke timings staat er op het mem? 2-2-2 of 2-3-2?

Inbranden van mem is een theorie waar opzich een kern van waarheid inzit. Maar als je mem nu maar 214MHz haalt dan word het nooit wat. BH-5 doet op zn sloffen 240MHz namelijk.

Owk op 2-3-3-6 draait hij vrolijk 220mhz 1:1

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4442641HjZrf.JPG
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:30:
[...]

Ik zei dat om de volgende reden:

Ik denk dat hij CH-5 heeft. Tenzij hij de spreaders eraf heeft gehaald en zelf gezien heeft dat het BH-5 is twijfel ik heel sterk dat het BH-5 is. Het is net nieuw, BH-5 is al minstens 6 maanden uit productie en Corsair levert het al heel lang niet meer.

Daarnaast is van CH-5 bekend dat het niet lekker wil in P4 systemen en al helemaal niet op 2-2-2 (uitzonderingen daar gelaten).

Vandaar dus :)
Corsair v1.1 is alleen bh5, pc3500 wordt ook al niet meer gemaakt door corsair! + dat salland deze 2 repen (waren de laatste) al een lange tijd in de winkel had liggen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Owk op 2-3-3-6 draait hij vrolijk 220mhz 1:1

[afbeelding]
Dank u ;)

Ws dus toch CH-5. CH-5 heeft ook als "bug" dat het slecht met dividers om kan gaan (5:4 en 3:2 dus). Ik zou zeggen kijk hoever je nu komt met die dividers.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:34 ]

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weegt een paar extra mhz op tegen de langzamere CAS? Denk het niet. Zeker gezien het feit dat hij met 213 mhz mem (4:5) een FSB van 265 mhz moet kunnen halen. Zolang hij geen 265 mhz haalt op 4:5 is zijn mem in iedergaval geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Owk. ik haal nu zonder problemen de 225 mhz op 1:1 @ 2-3-3-6

nu ook de 230. bij 235 kreeg ik zwart scherm dat weergaf dat windows een bestand miste!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:49 ]

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:47
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:00:
214 met 2.85V? Dat is wel heel slecht voor BH-5. Je hebt dat mem net nieuw?
Ik heb ook BH5 mem, en die gaan op 2.8v niet hoger dan rond de 210, dus wellicht willen ze gewoon meer prik... ?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:40:
Owk. ik haal nu zonder problemen de 225 mhz op 1:1 @ 2-3-3-6

nu ook de 230. bij 235 kreeg ik zwart scherm dat weergaf dat windows een bestand miste!
Zet je CAS eens op 2.5 of die andere op 4 ipv. 3.
Ik heb ook een P4 2.6C en die wil ook niet veel verder dan 255MHz FSB (luchtkoeling, standaard voltage en mem op 5:4, 2.5-3-3-7). Sommige procs hebben nu eenmaal een harde limiet waar ze moeilijk overheen te krijgen zijn. Bij mij helpt het verhogen van het voltage niet eens, heb tot 1.7v geprobeerd maar dan lijkt ie eerder onstabieler te worden dan stabieler :(

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op 24 mei 2004 @ 16:39:
Weegt een paar extra mhz op tegen de langzamere CAS? Denk het niet. Zeker gezien het feit dat hij met 213 mhz mem (4:5) een FSB van 265 mhz moet kunnen halen. Zolang hij geen 265 mhz haalt op 4:5 is zijn mem in iedergaval geen probleem.
Wie zei wat over CAS????? CAS is nog steeds 2 hoor.

Hij heeft een P4 systeem, dus ja, die MHzen tellen wel mee. Verder kan hij ws nu gewoon 2-3-2 draaien ipv 2-3-3. Het is CH-5. Iedereen weet dat CH-5 niet op ras2cas 2 kan draaien (het merendeel dan).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er eerst corsair value ram in en daar kon ik ook niet verder dan de 259 fsb :S vandaar dat ik deze mem sticks gekocht hebt! maar heeft iemand nog suggesties?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
volgens de specificaties kan de 2.6C niet eens hoger dan 3.4 ghz, dus je mag zeker wel tevreden zijn met deze oc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:23:
Ik had er eerst corsair value ram in en daar kon ik ook niet verder dan de 259 fsb :S vandaar dat ik deze mem sticks gekocht hebt! maar heeft iemand nog suggesties?
Die 259 is ws je cpu. Dat had ik al eerder gepost, dat je 2 bottlenecks hebt. Zet iets meer Vcore om te testen of het je cpu is.

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Ik snap het probleem niet echt, is toch een geode overclock ? 8)7

• Sartsj
dev icey schreef op 24 mei 2004 @ 21:26:
volgens de specificaties kan de 2.6C niet eens hoger dan 3.4 ghz, dus je mag zeker wel tevreden zijn met deze oc.
welke specificaties? ik wist niet dat er officiele specificaties waren over hoe ver je een cpu kan oc-en? :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Corsair v1.1 is alleen bh5, pc3500 wordt ook al niet meer gemaakt door corsair! + dat salland deze 2 repen (waren de laatste) al een lange tijd in de winkel had liggen
1.1 is idd BH-5, maar dat zou echt veel harder moeten gaan. Bijna elke BH-5 stick haalt wel 240 en de meeste gaan harder dan 250. Blijft een beetje raar dus.. Ik heb hier BH-5 dat 269MHz haalt bijv. Er zijn er nog een paar op got die 270 halen. 235 moet je dus zeker kunnen halen op 2-2-2..als het BH-5 is..

Als je het echt zeker wil weten moet je de heatspreaders eraf halen. Zonder heatspreaders is sowieso beter trouwens.
dev icey schreef op 24 mei 2004 @ 21:26:
:?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:31:
[...]

1.1 is idd BH-5, maar dat zou echt veel harder moeten gaan. Bijna elke BH-5 stick haalt wel 240 en de meeste gaan harder dan 250. Blijft een beetje raar dus.. Ik heb hier BH-5 dat 269MHz haalt bijv. Er zijn er nog een paar op got die 270 halen. 235 moet je dus zeker kunnen halen op 2-2-2..als het BH-5 is..

Als je het echt zeker wil weten moet je de heatspreaders eraf halen. Zonder heatspreaders is sowieso beter trouwens.

[...]

:?
Maar mijn vraag is dus nu.. waar ligt het aan? mobo / cpu want me mem kan het gewoon niet zijn.

• Sartsj
zoals ik eerder al zei, ik heb ook BH5 reepjes, en die gaan ook niet harder dan 210 op 2.8v, dus als ik jou was zou ik gewoon die vdimm mod doen die je van plan bent, en dan nog eens kijken hoe ver ze komen.. Die reepjes lusten iig aardig wat prik voor zover ik weet :)

Verwijderd

Topicstarter
ThaSarge schreef op 24 mei 2004 @ 23:16:
zoals ik eerder al zei, ik heb ook BH5 reepjes, en die gaan ook niet harder dan 210 op 2.8v, dus als ik jou was zou ik gewoon die vdimm mod doen die je van plan bent, en dan nog eens kijken hoe ver ze komen.. Die reepjes lusten iig aardig wat prik voor zover ik weet :)
Owk, net dus zitten trippen. wel of niet de heatspreader eraf.. maarja uiteindelijk maar gedaan met 2 pasjes! en wat zag ik :

Winbond BH-5

Ik zal morgen fotos posten! dus aan de mem zal het wel niet liggen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:33:
[...]

Owk, net dus zitten trippen. wel of niet de heatspreader eraf.. maarja uiteindelijk maar gedaan met 2 pasjes! en wat zag ik :

Winbond BH-5

Ik zal morgen fotos posten! dus aan de mem zal het wel niet liggen!
Nice :) Wel dikke mazzel dat ze die nog hadden dan. Honderden tweakers zoeken naar BH-5 namelijk :D Moeten dus ook al heel lang daar gelegen hebben.

Stukkie plastic werkt idd goed. Als je ze eraf laat word het mem niet zo warm.

Kon je nog hoger met 1:1 btw?
ThaSarge schreef op 24 mei 2004 @ 23:16:
Ze moeten idd een klap harder kunnen.

TS:
Het advies voltage van BH-5 is 3.3~3.6V dus je hebt aardig ruimte

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een optie!:

Mijn oude mobo + mijn oude mem ruilen voor een abit ic7max3 (splinternieuw uit de winkel + bonnetje en garantie)

Zou dit een betere oc kunnen geven? aangezien het abit plankje tot 3.2vdimm standaard aankan?

Ik ga vanmiddag ook even testen of 1 van de 2 reepjes brak is door ze gewoon single channel te testen en te ocen! als de een hoger wil dan de ander dan is het een simpele rma (ookal hebben ze geen bh5 meer)

Maar van het laatste ga ik niet uit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:22:
Ik heb nu dus een optie!:

Mijn oude mobo + mijn oude mem ruilen voor een abit ic7max3 (splinternieuw uit de winkel + bonnetje en garantie)

Zou dit een betere oc kunnen geven? aangezien het abit plankje tot 3.2vdimm standaard aankan?

Ik ga vanmiddag ook even testen of 1 van de 2 reepjes brak is door ze gewoon single channel te testen en te ocen! als de een hoger wil dan de ander dan is het een simpele rma (ookal hebben ze geen bh5 meer)

Maar van het laatste ga ik niet uit!
Het is geen slecht id opzich, maar persoonlijk zou ik eerst kijken wat nu echt het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:09:
[...]

Nice :) Wel dikke mazzel dat ze die nog hadden dan. Honderden tweakers zoeken naar BH-5 namelijk :D Moeten dus ook al heel lang daar gelegen hebben.

Stukkie plastic werkt idd goed. Als je ze eraf laat word het mem niet zo warm.

Kon je nog hoger met 1:1 btw?

[...]

Ze moeten idd een klap harder kunnen.

TS:
Het advies voltage van BH-5 is 3.3~3.6V dus je hebt aardig ruimte
Bh5 is opzich nog wel te vinden! je moet alleen de juiste partnummers/serie nummers hebben en dan gewoon veel online shops bellen die khx of corsair verkopen! (bel zaakjes waaraan je kan zien dat er geen reet word verkocht :D)
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:49:
[...]

Het is geen slecht id opzich, maar persoonlijk zou ik eerst kijken wat nu echt het probleem is.
Ik wil het probleem ook eerst vast stellen, (lees vorige post van mij)
ik heb zelf zoon gevoel dat het mijn mobo of cpu is. Dit omdat mijn vorige mem ook op geen enkele devider hooger ging dan 259 fsb. ik ga vanmiddag even mijn nieuwe mem testen, en hopen dat het daar niet aan ligt!

voor dat nieuwe mobo, het kost me helemaal niets. alleen mijn oude mem + oude mobo voor een abit ic7 max3. dus wat heb ik te verliezen!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 14:00 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:58

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:57:
[...]

Ik wil het probleem ook eerst vast stellen, (lees vorige post van mij)
ik heb zelf zoon gevoel dat het mijn mobo of cpu is. Dit omdat mijn vorige mem ook op geen enkele devider hooger ging dan 259 fsb. ik ga vanmiddag even mijn nieuwe mem testen, en hopen dat het daar niet aan ligt!

voor dat nieuwe mobo, het kost me helemaal niets.. dus wat heb ik te verliezen!
Toch vreemd dat je p4p er al zo snel mee stopt .. Als je in de buurt van Eindhoven woont kan je een keer langskomen en hem hier proberen.. ik heb een p4p die de 270 wel moet halen (alleen mijn cpu niet)

Verwijderd

Topicstarter
Wimo. schreef op 25 mei 2004 @ 14:00:
[...]

Toch vreemd dat je p4p er al zo snel mee stopt .. Als je in de buurt van Eindhoven woont kan je een keer langskomen en hem hier proberen.. ik heb een p4p die de 270 wel moet halen (alleen mijn cpu niet)
Wat voor mem / cpu?

en wat voor revisie p4p800-d?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:58

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 14:01:
[...]

Wat voor mem / cpu?

en wat voor revisie p4p800-d?
Ik heb de non deluxe p4p800-se (laatste revisie dus) Daarnaast heb ik een p4 3.0 @ 3.8 en 2x 256 twinmos bh5 wat niet echt z'n best doet met 2.85v

Ik weet 100% zeker dat ie de 4ghz ook kan halen (boot netjes maar onder load loopt ie vast, met 267 fsb dus) maar mijn 350w aopen voeding trekt het niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen zijn dat mijn voeding het is?
Ik heb een 360watt chieftec voeding.

edit:

Ik heb net wat zitten testen: namelijk de modules los van elkaar testen (single channel)

Test: 2.85v 1:1 2-3-3-6

Module 1: kapt ermee bij 237 fsb

Module 2: Kapt er mee bij 235 en draat wel op 230 fsb

Ook merkte ik bij module 2 dat me bios heel traag ging doen, nadat de pc vast sloeg bij 235 fsb ging ik terug naar bios.... allemaal raare tekens :S (foto van gemaakt, die ik zo snel mogelijk post) ik cmos gewist en alles was weer normaal.

Mayb is mijn bios gewoon brak. Ik heb mijn bios laatst geflashed naar 1016 omdat mijn oude bios niet hoger dan 1.6vcore ging.. kan het zo zijn dat mijn bios brak is?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:34 ]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb je al eens het AGP voltage verhoogd? Dit voltage stelt namelijk ook het voltage van de northbridge in en kan een positief effect hebben met een FSB van rond de 260 of hoger. Als ik hier namelijk met een AGP voltage van 1.5v (standaard) en een FSB van 260-265 in Windows wil komen dat loopt ie al bij het laadscherm vast. Met een voltage van 1.7v gaat het echter wel goed, maar loopt ie in Windows vast zodra ik ga stressen (CPU vindt het niet leuk >:))

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat je niet moet klagen... zie mijn specs!
Ik kan t/m 3.1GHz komen, maar dan moet ik in de BIOS mijn Vcpu @ 1.675 zetten. Terwijl voor 3.0GHz ik maar op 1.562V nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
Owk de abit ic7 max 3 wordt een feit! ik denk van de week al :D ik heb net een fsb van 260 behaalt 5:4. helaas niet stabiel 1 minuut in windows en knal. 262 t/m 265 is gewoon teveel.

Ik verdenk nu mijn voeding. cpu of mobo. Me mem kan het niet zijn, tis gewoon bh5!

- Er is een ander mobo onderweg.
- Voeding ? ff kijken waar ik een min 400watt kan lenen.
- cpu, owk ben bereid daar misshien geld voor neer te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog argument(en)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou het je MEM. niet kunnen zijn :? test eens je mem. tegen deze grens en kijk eens of er geheugenfouten ontstaan. Ook kan je northbridge te heet worden waardoor gewoon niet gaat. Je voeding denk ik zelf niet.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 26 mei 2004 @ 11:20:
Waarom zou het je MEM. niet kunnen zijn :? test eens je mem. tegen deze grens en kijk eens of er geheugenfouten ontstaan. Ook kan je northbridge te heet worden waardoor gewoon niet gaat. Je voeding denk ik zelf niet.
Mem is al getest! los van elkaar... ook heatspreaders eraf.. en was bh5, mem kan het niet zijn. Mijn northbridge is wc gekoelt... lijkt me niet dat ie te warm word als ik niet eens warmte voel ;( en jah hij zit er heel goed op!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja op een bepaald moment zul je altijd tegen de grenzen aanlopen... mijn grens van mijn CPU ligt helemaal belachelijk laag, ik zou blij zijn met jouw speeds :)

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 26 mei 2004 @ 11:29:
Tja op een bepaald moment zul je altijd tegen de grenzen aanlopen... mijn grens van mijn CPU ligt helemaal belachelijk laag, ik zou blij zijn met jouw speeds :)
ben ik niet. daarom startte ik dit topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft een raadsel. Morgen krijg ik iniedergeval mijn abit mobo :) en dan ff testen.

heeft iemand nog suggesties over de situatie van nu?

• Sartsj
Vooral die vdimm mod, ik heb em vandaag gedaan op mn plank (Abit IC7) en mem krijgt nu 3,2v, werkt als een speer, ze gaan nu zowiezo al 230mhz, morgen maar ff verder tweaken.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ThaSarge schreef op 27 mei 2004 @ 01:28:
Vooral die vdimm mod, ik heb em vandaag gedaan op mn plank (Abit IC7) en mem krijgt nu 3,2v, werkt als een speer, ze gaan nu zowiezo al 230mhz, morgen maar ff verder tweaken.. :)
Ik heb nu binne aantal dagen een gratis abit ic7 max3 die gaat standaard al tot 3.2v ;)
offtopic:
echt een uber bord
Pagina: 1