Java: Welke boek?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8525

Topicstarter
Ik zoek een goed boek om java te leren. Ik heb momenteel voor mijn studie: Java, an object-oriented language, M.A. Smith. Maar dit boek is zo bagger....

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15076

Ga naar http://www.javasoft.com en download de tutorial. Is compleet, gratis en duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199

Ik heb "En dan is er... Java" van Gertjan Laan. Dit boek gebruiken ze geloof ik ook voor HI op het HBO. Is in het Nederlands en echt heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Basiscursus Java van Academic Service (Leen Ammeraal, is een oud leraar van me :))

Teach yourself Java in 21 days van Sams Publishing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12915

Ben het met Paul eens. En dan is er Java is een goed boek.....

Maar.. het behandeld het oude event model en gaat niet al te diep op de onderwerpen in. Maar het is wel een van de beste boeken volgens mij om Java te leren.

En wordt inderdaad gebruik bij HIO op het HBO.

Sosume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
je moet idd goed kijken naar welke API versie het boek behandelt. da's belangrijk, want er zijn inmiddels een hoop methodes uit de oudere API's deprecated (=verouderd)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:12
Ik zit dus op het HIO en heb les gekregen uit dat boek. Is zeer goed leesbaar, met duidelijke voorbeelden, alleen zoals al opgemerkt wordt: maakt gebruik van oudere event-model, dus vaak depricated meldingen.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
HBO hio.. Boek: Java How to program van Deitel en Deitel..

De werkwijze van dit boek is erg grondig heel veel van Java wordt behandeld.. (1400 pagina's)

Je moet van de schrijfwijze houden.. (livecode voorbeelden = veel java code en uitleg van die java code)
Als je het boek leest en de opdrachtjes aan het einde van elk hoofdstuk maakt, dan ben je aan het eind van het boek al aardig bedreven in Java.

Het boek is in het engels, maar ja, als je de javadoc wil begrijpen moet je toch engels kunnen.

Anoniem: 11648

conan the librarian: Ik zoek een goed boek om java te leren.

Thinking in Java van Bruce Eckel, gratis te downloaden in PDF formaat bv. Zie www.bruceeckel.com.

Topicstarter
Ik zal eens kijken. Allemaal vast bedankt!
:)

Anoniem: 8685

Wacht!

MIJN boek is "Just Java" van Peter van der Linden. Is van Sun (zelfde serie als Core Java etc. de Java Bijbel dus) en dus altijd up to date.
Heerlijk lezen. Lekker duidelijk, goede praktijkvoorbeelden en leuk geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bert de Jong: MIJN boek is "Just Java" van Peter van der Linden. Heerlijk lezen. Lekker duidelijk, goede praktijkvoorbeelden en leuk geschreven.

Vond ik persoonlijk weer drie keer niks... Ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

Thinking in Java! Kun je ook gratis (als Ebook) downloaden. Verder is de tutorial op java.sun.com ook erg goed (is ook als boek verschenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaapf: Thinking in Java! Kun je ook gratis (als Ebook) downloaden.

Zal dan maar een directer linkje dan boven plakken: hier bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hee DDD, ik heb die boek gekocht, "How to program Java". Weet je misschien hoe je aan de antwoorden van die opdrachtjes achter elk hoofdstuk kan komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

EUh, damn, welk boek heb ik ook alweer... heb het laten liggen op m'n werk. Certified Java Developer ofzow...
naja... is wel goed boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Op vrijdag 26 januari 2001 19:38 schreef conan the librarian het volgende:
hee DDD, ik heb die boek gekocht, "How to program Java". Weet je misschien hoe je aan de antwoorden van die opdrachtjes achter elk hoofdstuk kan komen??
Zelf maken. :P

Of even een leraar zien te fixen die de antwoord bladen besteld bij Deitel.

't Is een boek voor onderwijs, dus die antwoorden zijn behoorlijk afgeschermd.

Wat je het beste kan doen is gewoon die opgaven maken. Het gaat erom dat je praktijk ervaring krijgt. En als je iets tegen komt waar je niet uitkomt, post het heir even, dan komen we er samen wel uit.

Enne, ik heb die antwoord bladen gezien, het stelt erg weinig voor.

Hoe weet je of je een opgave goed hebt gedaan? Als het werkt en alle in de opgave genoemde of gesuggereeerde technieken op een nette manier geimplementeerd bevat, dan zal het wel goed zijn toch?

En als je echt alle opgaven gaat maken, dan zul je naar mijn idee weinig problemen tegenkomen omdat ze perfect aansluiten bij de tekst van het hoofdstuk, de moeilijkheidsgraad is ook mooi gestaag stijgend.

En nog een laatste opmerking: Het gaat er niet om dat je de antwoorden goed hebt, het gaat erom dat je nadenkt over de stof in de hoofdstukken, en dat doe je perfect door die opgaven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Effe omhoog geropd.

Edit: "geropt" :? 't kofschip (8> "geropd" :? m'n gevoel zegt dat het fout is met een "d", vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18686

Data structures & Problem solving using Java

Engels boek, gebruiken we op het moment op school (Informatica & Informatiekunde, HHS) ook.

Op zich wel goed, maar ik vind java gewoon klote >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19737

Ik ben sinds dit schooljaar bezig met programmeren in Java. (ik doe HIO op hogeschool enschede). Kreeg als eerste corejava voor mijn neus gedrukt. Ik had toen totaal geen programmeerervaring en vond dat dus echt een crime. Heb toen snel ff java 2 in 24 uur gekocht. Twee middaagjes aan gezeten en toen verder gegaan met corejava.

Gewoon eerst vaststellen wat je wilt gaan programmeren en dan vervolgens op gaan zoeken hoe het moet (als je het nog niet weet) java.sun.com bied ook veel uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik doe HIO in den Bosch. En wij hadden in het jaar Java stap voor Stap gebruikt. Een erg duidelijk boek. In het Nederlands en legt de basis goed uit. Is ook niet zo duur +- 60. Verder gebruik ik voor mezelf als naslag Java in a Nutshell en Java Foundation classes in an Nutshell. Zeer aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 20:38

im_ik

dat ben ik dus

Heb ook een paar boekjes..:

"En dan is er Java" - Gertjan Laan (duidelijk boek, maar niet meer up to date :(
"Easy Computing Gids JAVA 2" - Data Becker (te kort en eenvoudig :(
"Core JAVA2 Fundamentals" vol.1 (Echt een goed boek.. heb veel van geleerd :)
"Core JAVA2 Advanced Features" vol.2 (Had het meeste al van java.sun.com maar is wel een lekker boek 8-)
"JAVA 2D API Graphics" - Hardy (erug handig als je met 2D aan de gang gaat (eigen button's enzo :)

Als je net begint zou ik een boek met opdrachten nemen.
En wat er niet instaat opzoeken op java.sun.com.
Wat wel belangrijk is, dat je gewoon naar de Boekhandel moet gaan en een paar boeken eve door kijken,
zodat je een boek heeft wat LEKKER leest en DUIDELIJK voor JOUW is :)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

De boeken die ik hier heb (hardcopy :P)

Java 2 Certification - ISBN 1562959505
Graphic Java 2 - Complete JFC Coverage! - ISBN 0130796670
Core Java 1.2, Volume 1 - Fundamentals - ISBN 0130819336
Java Look and Feel Design Guidelines - ISBN 0201615851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Thinking in Java
onlineversie: www.bruceeckel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20914

Ik heb The Java Programming Language (3rd Edit), van Ken Arnold, James Gosling e.a.

Het is een dik met veel voorbeelden, uitleg etc. in het Engels. Ik heb hem nog niet echt gelezen.

Voor de die-hards is er Data Structures and Problem Solving using Java, Addison Wesley. Dit boek gaat over belangrijke algorithmen uit de combinatoriek, de grafentheorie, backtracking, branch en bound, etc. B-)

Beide boeken worden gebruikt op de Erasmus Universit Rotterdam. Rond deze tijd zou ik het eerste boek doorgewerkt moeten hebben voor het tentamen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18091

Java; How to program van Deitel & Deitel

gebruik ik ook voor studie

goed boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

"Java in a nutshell" is misschien ook wel wat.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:55
Als je een aantal principes van Java al beheert, hoef je alleen nog maar de API-docs te hebben.

En dan af en toe wat bijleren over:
- JDBC-ODBC koppelingen
- Multithreading
- RMI

etc etc :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Thinking in Java vind ik best een slecht boek. Veeeel te langdradig. Ik heb een paar honderd blz gelezen, maar nu ben ik bezig met Java in a nutshell en die leest stukken fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
JDK 1.3 API ! :p

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een grote kick geven.

Ik wil na een paar jaar weer de draad oppakken. Natuurlijk is er ondertussen veel nieuwe boeken bij gekomen. Dus weet iemand nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

[search=java boeken]

Nogal nutteloze kick van 3 jaar dus... :/

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.