Na veel gezocht te hebben op google en op GOT is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik heb wat ervaring met draadlozen netwerken dit blijft bepert tot één router met 4 pc's waar allemaal een draadloos netwerkkaartje inzit. maar nu wil ik er wat meer over weten en wat meer mee doen. Ik heb al wat gelezen over firmware tweaks, richtantennes en over het plaatsen van accespoits en versterkers. maar wie kan mij nu eens duidelijk vertellen wat wanneer de goede oplossing is. Hoe het plaatsen van een accespoint werkt. en eigenlijk dus niet de werking maar de toepassing van wat gecomplicieerde netwerken uitleggen en of verduidelijken.
volgens mij sluit je een access point aan op het bedrade gedeelte van de wlan router of niet
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
geen ideespone schreef op 24 mei 2004 @ 15:03:
volgens mij sluit je een access point aan op het bedrade gedeelte van de wlan router of niet
schets is een sitiatie zoals jij je die voor steld en wat wil je nog meer met draadloos?
roaming? bridging? clients onderling verbinden(ad-hac)?
roaming? bridging? clients onderling verbinden(ad-hac)?
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:58:
Hoe het plaatsen van een accespoint werkt. en eigenlijk dus niet de werking maar de toepassing van wat gecomplicieerde netwerken uitleggen en of verduidelijken.
- Haal 'm uit de doos
- Zet 'm neer
- Steek de stekker in het stopcontact
- Sluit eventueel een uplink naar je vaste LAN op de LAN aansluiting
- Surf naar het IP adres van je AP om 'm te configureren.
Tijd voor een nieuwe sig..
ja dat kan ik allemaal al. dat is niet het probleem. Mijn vraag is eigenlijk van hoe kan ik nu een verbinding maken die beter sterker en groter is.Koffie schreef op 24 mei 2004 @ 15:48:
[...]
Wat is daar zo moelijk en 'diep' aan ?
- Haal 'm uit de doos
- Zet 'm neer
- Steek de stekker in het stopcontact
- Sluit eventueel een uplink naar je vaste LAN op de LAN aansluiting
- Surf naar het IP adres van je AP om 'm te configureren.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 15:50 ]
natuurlijk niet vergeten wap/wpa en mac aan te zetten/in te stellen.
volgens mij heb je die vraag al beantwoord in je start post.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:49:
[...]
ja dat kan ik allemaal al. dat is niet het probleem. Mijn vraag is eigenlijk van hoe kan ik nu een verbinding maken die beter sterker en groter is.
firmware hack, richt antenne, versterker, repeater.
Ap is denk niet wat je zoekt, een bridge lijkt me beter, daarme verbeter je je bereik. Een bridge pakt een draadloos signaal op, en verstuurt dat weer, waardoor de te behalen afstand theortisch gezien 2x zo lang word. Nadeel is dat je 50% van je snelheid kwijt bent.
Mogelijkheiden:
Versterkers / Boosters: veelal illegaal, of _net_ legaalm rond de 600 euro.
Bridge/Repeater: Zet je in het midden als een soort van verlengstukje, je raak wel 50% van je netwerk snelheid kwijt, maar verbeterd je verbinding, rond de 100 euro
Antennes: Is een oplossing voor een stabielere verbinding, je bundeld het signaal in 1 richting ipv rondom. Kan vanaf 0 euro (zelfbouw) tot achter in de 100 euro.
Een kabel naar een andere plek trekken, tot de 1e verdieping bijv, en daar een Accespiont neerzetten, zodat je dichter in de buurt zit van waar je veel draadloos werkt.
Tevens, 128bit encryptie uit, tussen 64 en 128 zit geen groot verschil, tussen 128 en uit wel.
Mogelijkheiden:
Bridge/Repeater: Zet je in het midden als een soort van verlengstukje, je raak wel 50% van je netwerk snelheid kwijt, maar verbeterd je verbinding, rond de 100 euro
Antennes: Is een oplossing voor een stabielere verbinding, je bundeld het signaal in 1 richting ipv rondom. Kan vanaf 0 euro (zelfbouw) tot achter in de 100 euro.
Een kabel naar een andere plek trekken, tot de 1e verdieping bijv, en daar een Accespiont neerzetten, zodat je dichter in de buurt zit van waar je veel draadloos werkt.
Tevens, 128bit encryptie uit, tussen 64 en 128 zit geen groot verschil, tussen 128 en uit wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Icey op 24-05-2004 15:53 ]
ben het over het bridge gedeelde niet echt met je eens.Icey schreef op 24 mei 2004 @ 15:52:
Ap is denk niet wat je zoekt, een bridge lijkt me beter, daarme verbeter je je bereik. Een bridge pakt een draadloos signaal op, en verstuurt dat weer, waardoor de te behalen afstand theortisch gezien 2x zo lang word. Nadeel is dat je 50% van je snelheid kwijt bent.
Mogelijkheiden:
een bridge is meer dat je twee netwerken aan elkaar kopel en een repeater om je netwerk te vergroten zo zie ik het meer
Maar zet ik mijn encriptie uit is het signaal wel sterk maar niet echt veilig.Icey schreef op 24 mei 2004 @ 15:52:
Mogelijkheiden:
Moet een accespiont aan een kabel? of kan hij gewoon een draadloos signaal oppikken en deze versterken?
Zo'n externe antenne, welke is dan het beste voor mijn wrt54g linksys router en waar staat hoe je zo'n ding zelf kan bouwen?
Klopt idd, maar veel bridges zijn vaak ook repeaters. vrij multifunctioneel.
Tevens is het een beetje kansloos om mijn hele tekst te qoute ipv enkel dat deel ofzo, vind je ook niet?
Tevens is het een beetje kansloos om mijn hele tekst te qoute ipv enkel dat deel ofzo, vind je ook niet?
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:00:
[...]
Maar zet ik mijn encriptie uit is het signaal wel sterk maar niet echt veilig.
Staat in je router/ap/watever, veiligheid kan je op andere manieren oplossen, mcadres filtering, ssid broadcasting uit, niet alles sharen, acounts etc
Moet een accespiont aan een kabel? of kan hij gewoon een draadloos signaal oppikken en deze versterken?
ap hangt aan een ethernet kabel ja, om een draadloos signaal op te pikken en door te sturen heb je een repeater nodig
Zo'n externe antenne, welke is dan het beste voor mijn wrt54g linksys router en waar staat hoe je zo'n ding zelf kan bouwen?
Als jou wrt54g een externe antenne heeft kan er een andere op... Soms met een verloopstukje. Let er wel op wat voor antenne je maakt, je heb verschillende soorten met verschillende doelen... google is je vriend.
[ Voor 73% gewijzigd door Icey op 24-05-2004 16:07 ]
zoek maar is op bi-quad en omni antenneVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:00:
[...]
Maar zet ik mijn encriptie uit is het signaal wel sterk maar niet echt veilig.
Dit doe je met een repeater.
en voor de wrt54g heb je een rp-bnc conector voor nodig als ik het goed heb.
Voor derest kan je denk ik zelf nog wel veel info op het ienternet vinden
oke ik weet genoeg. bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:21 ]
zoek eens op wireless hacking of zo.
Daaruit komen wat pagina's naar boven die meer technisch ingericht zijn.
Kan ze hier niet echt posten. Wordt volgens mij niet echt gewardeerdt.
Vandaar af aan kun je weer verder spitten. Of is dit niet wat je bedoelt?
Wil je de techniek weten van de installatie of echt de techniek weten van hoe de wireless techniek werkt? Misschien faq/manual/howto voor je zoekopdracht neerzetten? (in google natuurlijk)
Daaruit komen wat pagina's naar boven die meer technisch ingericht zijn.
Kan ze hier niet echt posten. Wordt volgens mij niet echt gewardeerdt.
Vandaar af aan kun je weer verder spitten. Of is dit niet wat je bedoelt?
Wil je de techniek weten van de installatie of echt de techniek weten van hoe de wireless techniek werkt? Misschien faq/manual/howto voor je zoekopdracht neerzetten? (in google natuurlijk)
Eerlijk gezegt gaat het er zo op got niet aan toe, we zijn er hier voor de community, niet alleen voor jou. Het feit dat er ergens een antwoord op gegeven is betekend niet dat hij op slot hoeft, immers willen we liever dat de informatie bewaard blijft. Het lijkt me namelijk leuk dat mijn moeite die in jou gestoken is ook door andere mensen als nuttig zou kunnen worden ervaart.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:10:
oke ik weet genoeg. bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg.
slotje.
Tevens is got niet een Plek waar je zomaar je vragen neer kunt plompen, er word een klein beetje moeite van je verwacht, zoals bijvoorbeeld onze Frequently Asked Questions. Dit is een verzameling van links, info, etc.
Daarin had je bijv kunnen vinden:
Wireless lan FAQ
Waarin alles staat uitgelegd wat je wilt weten.
Als je een technische vraag heb, waar je na een paar uur proberen/ zelf initiatief in heb gestoken nog niet uitkomt, dan wil iedereen je graag helpen (ik zoek nog een uitdaging)... Maar het is hier niet de plek om andere jou zoekwerk/huiswerk te laten maken.
Dank je
p.s. klik Xandrios in "-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :..." Daar staat echt ALLES in de startpost, over antennes, beveiliging, technieken etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 24-05-2004 16:24 ]
Nou het was niet zo helemaal de bedoeling ik heb idd een paar uur op internet gezocht en daarna pas de vraag erop gepoot maar ik kan nergen overzichtelijk uitleg vinden.
Pagina: 1