Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Telfort] GSM tracker?

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik kan mij herinneren dat Telfort ooit een mogelijkheid had om via een 3 puntsmeting een GSM te lokaliseren. Ik zelf vond dit wel een handige optie, maar kan deze nergens meer terugvinden. Ik kan mij niet voorstellen dat men toendertijd een heel systeem ingericht had hiervoor en de administratie voor aangepast had om dit vervolgens overboord te gooien :?

Natuurlijk kan ik de klantenservice bellen, maar dit doe ik liever niet. mijn ervaring met de klantenservice van TF is namelijk niet zooo geweldig ;) (men spreekt zich nogal vaak tegen).

Weet iemand of deze functie nog beschikbaar is en zoja waar deze dan te vinden is :?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
op een nokia tenminste (3310/3410) zit het onderdeel Netmonitor, te activeren met datakabel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
:+ dat is niet wat ik bedoel ;)

Die GSM tracker doet een 3 puntsmeting en kan de locatie daarmee bepalen van een GSM toestel. Met de functie op de TF website kon men dan een telefoonnummer van een TF klant invullen en daarbij grofweg de locatie met een leuk plattegrondje krijgen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idd. ja dat is het :)
Alleen http://www.online.o2.nl/spotter is down, omdat alles weer naar TF was gemigreerd

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:51
Zou dit (inmiddels) misschien om privacy-redenen uit de lucht gehaald zijn? Kan me situaties voorstellen waarbij het niet gewenst is dat jan en alleman effe op i-net kan zien waar jij bent op dat moment...

Mams:"Waar was jij vanmiddag?"
Zoonlief:"Op school."
Mams:"Nietes, volgens telfort.nl was je <be creative en vul zelf maar in...>"

Ik heb hier btw nog nooit van gehoord, dus kan je verder geen goed antwoord geven...

Flickr

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er meer informatie beschikbaar hierover? Vooral de techniek erachter vind ik wel interessant. Ik neem aan dat het werkt op basis van SMS Query, of worden LAI en CI gebruikt om de MS in het netwerk te lokaliseren?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Basje2001 schreef op 24 mei 2004 @ 15:06:
Zou dit (inmiddels) misschien om privacy-redenen uit de lucht gehaald zijn? Kan me situaties voorstellen waarbij het niet gewenst is dat jan en alleman effe op i-net kan zien waar jij bent op dat moment...

Mams:"Waar was jij vanmiddag?"
Zoonlief:"Op school."
Mams:"Nietes, volgens telfort.nl was je <be creative en vul zelf maar in...>"

Ik heb hier btw nog nooit van gehoord, dus kan je verder geen goed antwoord geven...
wat ik me er van herinerde (toen het gratis was :P) moet je zelf eerst aangeven dat het bekeken mocht worden door anderen, en je kon ook zien wie had gekeken enzo. Of het nog bestaat? geen idee.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

techniek is heel simpel. Politie kan daar mee onderzoeken waar criminelen zich bevinden en zo. (globaal dan).

De provider kijkt gewoon op welke zendmast je sim voor het laatst is aangemeld.

Het "slachtoffer" moest hier wel toestemming voor geven, dus zo privacygevoelig was het niet.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Inderdaad er is geen sprake van privacyschending aangezien iedereen deze functie vrij kon activeren en deactiveren, waarbij de standaard waarde gedactiveerd was.
Daarnaast kreeg de "gezochte" persoon een SMS, dat deze persoon getracked werd met de vermelding van de persoon die hem zocht.

Verder werd deze meting niet gedaan op de laatste zendmast waarbij aangemeld was, dan zou de nauwkeurigheid echt mega laag zijn... bv 10KM :D

• Dr. Malsain
De ontwikkeling gaat de laatste tijd wat harder, dit wordt o.a. gepushet door hulpdiensten als '112'. Vaak wordt door een hulpdienst het telefoonnummer gebruikt om de lokatie te verifiëren van een ongeval. Vroeger was dat meestal vrij eenvoudig omdat men toen vooral met vaste toestellen belde.

Aangezien tegenwoordig bijna meer dan de helft van de hulpvragenden met een mobiel toestel belt is het dus nodig deze techniek, om dit ook voor het mobiele netwerk te ondersteunen, een schopje in de rug te geven.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Daarom snap ik ook niet waarom niet elke provider dit commercieel aanbiedt. Maar mijn vraag nog steeds: bestaat deze dienst nog bij TF :? want kan het echt nergens meer terugvinden.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

bestaat dus niet meer naar mijn weten

• Dr. Malsain
n00bs schreef op 24 mei 2004 @ 15:20:
Daarom snap ik ook niet waarom niet elke provider dit commercieel aanbiedt. Maar mijn vraag nog steeds: bestaat deze dienst nog bij TF :? want kan het echt nergens meer terugvinden.
Niet alle providers hebben de techniek geïmplementeerd voor commercieel gebruik neem ik aan. Naast de hardware die nodig is in de Base Stations en het netwerk moet je ook de hele reutemeteut opzetten voor Billing en je afvragen als provider of je er wel echt geld aan over gaat houden.

Ga maar na, hoeveel mensen zouden dit echt gaan gebruiken in het dagelijks leven. Volgens mij zullen dat er veel te weinig zijn om er als providers iets aan te gaan verdienen.
Pagina: 1