Toon posts:

[htpc] Yamaha RX-V2400RDS & spdif?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe av-receiver te kopen nu is mijn oog op deze versterker gevallen de yamaha RX-V2400RDS
http://www.yamaha-hifi.co...=1088&archivset=&newsset=
Mijn huidige geluidskaart is een SB LIVE maar deze is niet naar wens. Ik heb veel last van die VIA bug en heb zin in iets nieuws :D

Ik heb al verschillende topics gelezen maar kan geen eenduidig antwoord vinden

Mijn vragen hierover:
- Is er kwaliteits verschil in de S/PDIF aansluitingen van verschillende geluidskaarten of is het digitaal = digitaal?
- Indien het mogelijk is wil ik dus alleen de digitale uitgang van mn nog te kopen geluids kaart gebruiken. Kan dit zowel voor mp3, cd, als film met ac3 of andere coderingen?
- Heb ik hier misschien iets extra's voor nodig?
- Mijn receiver ondersteund Dolby Pro Logic IIx 7.1 moet mijn audio kaart dit ook ondersteunen of niet?

Hartelijk dank voor al jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 14:24 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

er zijn mensen die zelfs beweren dat ze het verschil horen tussen 2 verschillende optische kabels..

ik spreek ze niet tegen maar ze spreken wel de natuurkunde tegen lijkt me, er gaan 1tjes en nulletjes door zo'n kabel

officieel zal er geen verschil zijn tussen de verschillende aansluitingen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Pixal schreef op 24 mei 2004 @ 15:25:
er zijn mensen die zelfs beweren dat ze het verschil horen tussen 2 verschillende optische kabels..

ik spreek ze niet tegen maar ze spreken wel de natuurkunde tegen lijkt me, er gaan 1tjes en nulletjes door zo'n kabel

officieel zal er geen verschil zijn tussen de verschillende aansluitingen
Klopt, er gaan idd eentjes en nullen door de kabel, maar het blijkt dat die niet altijd op dezelfde tijdinterval aankomen (jitter). Duistere oren beweren dat men dit kan horen.

Ik zeg: onzin: de DAC's hebben fifo's, waardoor de jitter wegvalt en het dus onhoorbaar is. Dat is zeker zo als er gebruikt wordt gemaakt van DD of DTS decoding, aangezien er dan een encoding gebruikt wordt voor het signaal.

Ga er dus vanuit dat ieder geluidskaart de zelfde kwaliteit SPDIF kan leveren. Je kunt ook gewoon mp3's films en cd's afspelen, omdat de computer dat toch wel omzet naar een formaat dat door de kabel kan (AC3 of PCM).

Voor DPL II(x 7.1) heb je geen extra zooi nodig, aangezien dit gewoon een toverspreuk is om van stereo (of meer kanaals geluid), 7.1 geluid te toveren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?