Toon posts:

[SQL] Foutmelding bij select op illegale ranges *

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleempje. Ik ben met een database bezig voor ski verhuur. Het moet mogelijk zijn om alle gegevens in op te slaan over de verhuur sesies. (datums, persoons gegevens, artikel gegevens enz.)

Nu ben ik daar wel uit. Alleen moet er een zoek functie inkomen waarin alle beschikare ski's tevoorschijn komen. deze mogen dus niet verhuurt zijn.

Ik heb nu de volgende WHERE functie:

WHERE ((([Forms]![FOrder]![BeginDatum]) Not Between [begindatum] And [einddatum]) AND (([Forms]![FOrder]![EindDatum]) Not Between [begindatum] And [einddatum]));

Zal ff uitleggen: De begin datum uit het formulier FOrder (vakje BeginDatum) mag niet tussen de al bestaande begin en einddatums komen. Ditzelfde voor de einddatum.

Dit werkt allemaal prima! Alleen..............

Als de begindatum nou VOOR de al bestaande datums begint en de einddatum NA de al bestaande einddatums geeft ie geen foutmelding. Logish, die functie is nog niet ingebouwd. Daar zit dus het probleem.... 8)7

Hoe kan ik zorgen dat ik geen ski's tevoorschijn krijg als ik het bevengenoemde gebeuren uitvoer.

Als jullie iets niet snappen van mijn verhaal gewoon vragen!!

Alvast bedankt!!!!!!!

Verwijderd

je wilt dus de orders hebben die nog niet tussen een begin een einddatum staan ?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In /14 zijn hier al een aantal verschillende topics over geweest *klik*

[ Voor 6% gewijzigd door P_de_B op 24-05-2004 14:36 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee Rapt0r ik wil een nieuwe order aanmaken met ski's die dan nog niet bezet zijn

Bedankt P_de_B ik zal daar ff gaan rondneuzen!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets gevonden!! Maar ik zal de vraag ff het Programming & Webscripting zetten. denk dat het daar beter hoort

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:46:
Ik heb iets gevonden!! Maar ik zal de vraag ff het Programming & Webscripting zetten. denk dat het daar beter hoort
in dat geval kan je beter een move aanvragen ;)
crossposten wordt niet gewaardeerd :)
aanvragen doe je met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

>PW nu met gratis titeledit :*)

SQL zoekopdracht > [SQL] Foutmelding bij select op illegale ranges *
SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor deze service :*)

Inmiddels heb ik de functie OVERLAPS gevonden . Ik denk zomaar dat dit wel zou moeten werken. Maar nu geeft ie een fout:

sintaxfout (operator ontbreekt) in query expressie NOT begindatum, einddatum) OVERLAPS (:[Forms]![FOrder]![BeginDatum], :[Forms]![FOrder]![EindDatum])

Het komt uit deze topic: [rml][ SQL] Tussen datum's selecteren (niet between!)[/rml]

als ik de help functie in acces raadpleeg vind ie niks over OVERLAPS

Wie kan mij helpen

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe de OVERLAPS functie werkt?? Bestaat ie eigenlijk wel?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
Je periode in het formulier (p1) mag dus niet kruisen met de periodes dat er verhuurd wordt (p2,p3,...,px).
Dus p1 moet volledig VOOR p2 liggen, of p1 moet volledig ACHTER p2 liggen.
Dus einddatum p1 moet kleiner zijn dan begindatum p2 of begindatum p1 moet groter zijn dan einddatum p2.

code:
1
WHERE ([Forms]![FOrder]![EindDatum] < [begindatum]) OR ([Forms]![FOrder]![BeginDatum] > [einddatum]);

Waarbij ik ervanuit ga dat voor elke periode geldt: Begindatum < EindDatum

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1