Ik wil een bios uitlezen. Nou ben ik opzoek naar een applicatie voor het uitlezen en eventueel aanpassingen kan maken in het bios. Weet iemand hiet misschien een tool of applicatie voor.
Staat hier wat tussen ?
edit:
2de hulppoging : hier dan.....
2de hulppoging : hier dan.....
[ Voor 42% gewijzigd door glashio op 24-05-2004 14:35 . Reden: Second Resource ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Deze tools zijn voornamelijk voor het maken van screenshots van je BIOS enz. Het gaat er mij meer om dat ik de source van het bios kan uitlezen. Het gaat hiet om een AMI bios
Met awdflash kan je toch gewoon je bios uitlezen?? Als hij vraagt of hij een backup van het huidige bios moet maken, gaat ie toch je bios uitlezen als ie dat doet.... En dan kan je dat aanpassen... jawel, met een hexeditor
beetje meer info? AMI, dus zal wel bios van je mobo zijn? Wat voor mobo? Kan je de bios niet zo downloaden van internet?
Ik weet niet wat je precies wil, en misschien heb je wel een zeer antiek systeem staan, maar een systeem met een flashbios zou je toch redelijk simpel moeten kunnen capturen: je kan bij elke fatsoenlijke flashtool je huidige bios 'backuppen'. Is dat wat je zoekt?
[sakkerloot]
was me SirDupre me toch net voor
[/sakkerloot]
Ik weet niet wat je precies wil, en misschien heb je wel een zeer antiek systeem staan, maar een systeem met een flashbios zou je toch redelijk simpel moeten kunnen capturen: je kan bij elke fatsoenlijke flashtool je huidige bios 'backuppen'. Is dat wat je zoekt?
[sakkerloot]
was me SirDupre me toch net voor
[/sakkerloot]
[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan_ op 24-05-2004 14:39 ]
Je zoekt gewoon een BIOS mod-tooltje voor een AMI BIOS?
AMIBCP is het juiste tool hiervoor
Te vinden met Google.
AMIBCP is het juiste tool hiervoor
Het uitlezen is niet het probleem dit kan ik doen met Winhex 11.5. Het maken van een backup is ook geen probleem kan met afudos. Het gaat om asus p4vp-mx mobo.
Ik moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik makelijk de hexadecimale waardes van het gebackupte BIOS kan aanpassen. Weet iemand daar nog een makelijk bruikbaar tooltje daarvoor
Ik moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik makelijk de hexadecimale waardes van het gebackupte BIOS kan aanpassen. Weet iemand daar nog een makelijk bruikbaar tooltje daarvoor
hou er rekening mee dat er vaak gewerkt wordt met een checksum, die dus niet meer klopt als jij data gaat aanpassen. Wellicht moet je de 'losse' modules eruit halen (voor award kan dat bv met Awardmod, misschien heb je er iets aan) en die aanpassen, om ze vervolgens weer te combinen tot een 'nieuwe' bios. Zomaar hex aanpassen kan problemen geven!
Ik heb van een Abit BH6, dat was award, met een hex edit wat aangepast omdat er een typo instond. Die gaf aan 'ACPI sytsem' ipv system. Na de edit kon ik niks meer beginnen als een bios-recovery uitvoeren.
Be warned
Ik heb van een Abit BH6, dat was award, met een hex edit wat aangepast omdat er een typo instond. Die gaf aan 'ACPI sytsem' ipv system. Na de edit kon ik niks meer beginnen als een bios-recovery uitvoeren.
Be warned
Rataplan: dat soort dingen kun je dus met MODBIN aanpassen
Een vergelijkbaar tooltje voor AMI is dus de eerdergenoemde AMIBCP.
ah ok
ben alleen bekend met sleutelen aan awards, zeker sinds ik per release mijn plank dien te 'modden' naar full-raid, omdat er zo'n hellish promise-lite op zit. MODBIN ken ik wel, ben ik vroeger wel eens tegen gekomen. Is dat onderdeel van AMIBCP dan? Dan moet ik die maar eens plukken, kan altijd van pas komen.
Nope, MODBIN is Award-specifiek en AMIBCP is AMI-specifiek. Da's het enige verschil 
Let wel dat er een heleboel verschillende versies zijn. MODBIN77.EXE werkt het beste met v4.51PG en MODBIN6.EXE met v6.00PG
Let wel dat er een heleboel verschillende versies zijn. MODBIN77.EXE werkt het beste met v4.51PG en MODBIN6.EXE met v6.00PG
Pagina: 1