Toon posts:

[Flash MX] framewerk bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een interactieve dynamische presentatie. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van Flash MX en MySQL 4.0.18

De presentatie zal bestaan uit een aantal vaste onderdelen en één onderdeel naar keuze en zal binnen basisscholen gedraaid worden. De keuze van het onderdeel naar keuze wordt van te voren vast gesteld door de basisschool zelf.

Binnen de presentatie kunnen leerlingen (2 per computer) hun naam invullen en het programma door stappen; hierin gaan ze korte filmpjes, muziekfragmenten, spelletjes en teksten (met voice-over) zien, horen en doen...

Daarnaast moet het geheel binnen een vaste tijd worden gerealiseerd. Als je eerder klaar bent met de presentatie kunnen ze nog extra spelletjes doen.

Ik ben bekend met een aantal programmeertalen, maar met Flash ben ik redelijk onbekend. Wat ik zelf in gedachte had was het volgende:

- ik bouw een swf als frame die alles regelt wat in de db staat; welke onderdeel eerst komt, wat de totale tijd van het programma is; etc.
- binnen dat framewerk worden dan steeds andere swf-jes geladen die behoren bij het onderdeel

De vraag is: Is dit te realiseren binnen Flash? Zal ik hierdoor niet steeds mn scherm zien flitsen bij het laden van een nieuwe swf? en hebben jullie tips of hele andere ideeën om dit netjes en flexibel op te zetten?

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb... anders roept u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

in principe kun je alles intern in flash bouwen. In 1 swf bestandje vinden dan uiteindelijk alle handelingen plaats. Je zal dus niks zien "flitsen" Loop je tegen bepaalde beperkingen van flash aan dan kun je nog met director aan de slag gaan maar dat ligt eraan wat je wilt. Een meer dan gemiddelde presentatie met wat interactie is prima in flash te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door under-world op 24-05-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, inprincipe kan ik dus gewoon een soort van framewerk bouwen waar ik alles dynamisch in kan zetten a.d.h.v. wat ik in de database heb gezet. Maar zal dit de meest overzichtelijke manier zijn om mee te werken? Het is nml belangrijk dat het geheel goed overzichtelijk zal blijven aangezien..

Voor de geïnteresseerde en voor de mensen die graag wat meer inzicht in het dbmodel willen hebben bij deze het model

[edit]
Ben eens opzoek gegaan naar wat zinnige voorbeelden over het importeren van .swf in een .swf, maar kan daar niks zinnigs over vinden... mocht iemand een leuke tutorial kennen, dan hou ik me aanbevolen!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Met actionscript die swf laden en zorgen dat een object hem aanroept zodat je hem op een bepaalde plaats kan tonen.

Werkt Flash met SQL? Je moet volgens mij eerst een tussenliggend iets hebben zoals asp pages waarvan je de variabelen laadt in je flash movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm daar zal ik eens mee aan de slag gaan. Verder maak ik gebruik van PHP om mn MySQL database te raadplegen.

Nog opbouwende / afbrekende tips wat betreft het ideetje van het framewerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ik gebruik puur die basic achtige actionscripjes in flash, voor een interactieve presentatie is dit prima maar jij wil meer. Jij wil ook output genereren naar 3e partij software. Ik denk dat je eens moet kijken wat de mogelijkheden van fireworks zijn. Dat is een applicatie van macromedia om databases aan flash te hangen. Ikzelf heb deze applicatie nog nooit gebruikt maar ik meen dat dat iets is wat jij zoekt....

/edit Hier nog een linkje met wat mogelijkheden m.b.t PHP/ASP en Flash
http://www.fwzone.net/index.asp?TypeId=2&CatId=550

[ Voor 46% gewijzigd door under-world op 24-05-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er al standaard frameworks beschikbaar in de diverse bekende patterns. Kun je die niet beter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 17:49

Guldan

Thee-Nerd

je zou eventueel natuurlijk ook via php de aansturing van flash kunnen doen. Hoewel dit niet echt veilig is.dus dat je flash alleen gebruikt voor de output.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@under-world: op zich kom ik denk ik wel redelijk ver in Flash; ik ga natuurlijk wel even kijken naar FireWorks. Verder heb ik al gekeken naar Director; maar dat leek er op dat dat een behoorlijke overkill was voor dit project...

@Gordijnstok: daar heb ik nog niks over gevonden; is wel het zoekenwaard als het een schaalbaar framework is...

@guldan: ik wil flash idd voornamelijk gebruiken voor output. De schaalbaarheid / flexibiliteit wil ik voornamelijk in de database stoppen. Op die manier kan ik snel en eenvoudig van alles wijzigen en hoef ik niet meer aan mn swf-jes te komen... Waarom is het overigens niet veilig om PHP de aansturing te laten doen?

Bruikbare tips blijven natuurlijk welkom!!!

iig al bedankt voor het meedenken tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:56:
Volgens mij zijn er al standaard frameworks beschikbaar in de diverse bekende patterns. Kun je die niet beter gebruiken?
praat geen poep en noem ze eens :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld hier, http://www.macromedia.com...articles/simulations.html, wordt veel ingegaan op de MVC en MVP patterns (of anderen vinden het weer een model).

Hier heb je een voorbeeld van een Decorator pattern in Flash, http://www.m14studio.com/decorator.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Een implementatie van een Decorator Pattern maakt nog geen framework. Betreffende pattern is vooral code-gerelateerd, en al helemaal niet direct toepasbaar hier. En het is zeker al niet 'een standaard framework die zo te implementeren is'.

Tijd voor 'Bullshit Bingo' :P

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh,when? schreef op 25 mei 2004 @ 11:22:
Tijd voor 'Bullshit Bingo' :P
Je bent wel op dreef, wat heb je gegeten :P

Maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets als Flash geen standaard frameworks heeft liggen gemaakt door fanatiekelingen, of dat er geen bedrijven zijn die een standaard framework verkopen. Ik weet er zelf zo geen een te noemen, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet bestaat voor Flash, het is namelijk zo iets algemeens.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat de vraag algemeen is, is de toepassing van het frame werk dat volgens mij niet. Misschien leeft er bij mij wel een ander idee van framewerk dan dat wat het in feite is; vandaar dat ik niets kan vinden wat aansluit bij mijn idee en wensen. Dat wordt dan dus zelf wat fabriceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 14:38

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:17:
...

[edit]
Ben eens opzoek gegaan naar wat zinnige voorbeelden over het importeren van .swf in een .swf, maar kan daar niks zinnigs over vinden... mocht iemand een leuke tutorial kennen, dan hou ik me aanbevolen!
http://www.flashkit.com

Check de tutorials section :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hans.Solo op 26-05-2004 10:01 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Pagina: 1