Normaal gesproken is het heel makkelijk en kun je met smbpasswd -a <gebruiker> een samba user aanmaken. Alleen wanneer ik dit wil gaan doen onder FreeBSD krijg ik de volgende fout:
Ik heb het ook gebprobeerd via webmin te doen maar dan krijg ik ook een hele error output.
man smbpasswd werkt wel alleen daar vond ik ook niet echt een oplossing.
Als ik "ee smbpasswd" intype dan gaat freebsd flippen en verwijderd zelf praktisch de hele inhoudt van het bestand. Ik kan het bestand wel gewoon bekijken met "vi" alleen daar kan ik weinig mee.
Ik kan dus nix beginnen met smbpasswd omdat ik volgens dat ding geen permissies heb. Ik ben als superuser ingelogged via putty, maar als ik gewoon achter de server als root inlog dan krijg ik dezelfde fout.su: /usr/local/bin/smbpasswd: Permission denied
Ik heb het ook gebprobeerd via webmin te doen maar dan krijg ik ook een hele error output.
man smbpasswd werkt wel alleen daar vond ik ook niet echt een oplossing.
Als ik "ee smbpasswd" intype dan gaat freebsd flippen en verwijderd zelf praktisch de hele inhoudt van het bestand. Ik kan het bestand wel gewoon bekijken met "vi" alleen daar kan ik weinig mee.
Signature