Verschil zien tussen AMD processor type

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 14:08
Goeie middag,

Een vriend heeft laatst zijn PC geupgrade naar een Athlon 3000+, omdat ik deze erin heb gezet en wat andere hand en span diensten heb verleend mocht ik zijn ouwe proc hebben.
Een AMD Athlon 2400+ omdat ik nu op een 2000+ draai wil ik deze natuurlijk vervangen.
Dus eerst even het bios updaten van mijn 2 jaar ouwe AOPEN Ak77 Pro. Op de site las ik dat mijn mobo de Thoroughbred-B ondersteund.
En toch doet de computer helemaal niks als ik de 2400+ erin zet. Dus ik verder zoeken en toen kwam ik er achter dat er ook een Thorton versie is op deze snelheid en hierover staat niks dat deze word ondersteund.
Kan iemand me vertellen waar ik het verschil kan zien? Ik heb google als geprobeert en ook de hardware sectie van BalusC.
Alvast bedankt.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
pak er eens een programma bij als CPU-Z, CPUInfo of AIDA32.. met deze programma's zou je gemakkelijk moeten kunnen zien welk type je hebt.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52
De nummers die op de CPU staan even hiero invullen dan weet je alles ;

http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje vaag; als een T'bred-B werkt, dan moet een Thorton in principe ook werken.

Maargoed het verschil kun je zien aan de grootte van de CPU core. Een Thorton heeft een lange rechthoekige core net als de Barton en bij een T'bred-B is de core wat kleiner. De plaatjes op mijn site spreken voor zich :) Verder kun je met behulp van de CPU code ook onderscheid maken. Een decodeertabel is onderaan diezelfde page op mijn site te vinden B)

Verwijderd

Als je gewoon het model mobo post, een mobo dat TB ondersteund moet namelijk ook gewoon met thortons om kunnen gaan, dit zijn namelijk dezelfde processoren alleen met een gehalveerde L2 cache

btw
een athlon 3 ghz bestaat niet, de 2.4 ghz ook niet

je zult 3000+ en 2400+ bedoelen

edit:
zucht, wat sneller typen :x 4 posts in 1 minuut :x

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 13:53 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

De eerste Athlon 3GHz moet nog uitkomen, ik neem aan dat je een 3000+ bedoelt? Het kan zijn dat de 2400+ door jouw moederbord toch niet wordt ondersteund, misschien omdat het een oudere revisie is.

LinkedIn
Instagram

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
3 Ghz ?

Ik neem aan dat je 3000+ bedoeld.
Welke chipset zit er op je moederbord ?
Eventueel jumpers op het moederbord die hier iets mee te maken hebben ?

[ Voor 0% gewijzigd door harry64 op 24-05-2004 13:57 . Reden: idd ik zal ook nog even aan mijn typeskillz moeten werken :) ]

• Loev
Kan ook zijn dat die kapot is gegaan :( Bedankt iig voor de hulp
harry64 schreef op 24 mei 2004 @ 13:54:
3 Ghz ?

Ik neem aan dat je 3000+ bedoeld.
Welke chipset zit er op je moederbord ?
Eventueel jumpers op het moederbord die hier iets mee te maken hebben ?
Me vriend heeft een 3000+ gekocht en ik heb zijn ouwe 2400+ gekregen

[ Voor 73% gewijzigd door Loev op 24-05-2004 13:56 ]

Verwijderd

probeer eens een cmos reset met de nieuwe cpu erin!

• Loev
Core: Thoroughbred-B
Ik probeer het wel in een andere pc misschien werkt dat en anders is die kapot en kan ik hem weg flikkeren :(
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:57:
probeer eens een cmos reset met de nieuwe cpu erin!
HEY! Das een goed idee, stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht.

Ik heb het net nog even goed nagelezen maar mijn moederbord ondersteund Thoroughbred en niet de Thoroughbred-B. Nu is er haast geen verschil tussen beide processors maar kan dit het probleem misschien zijn? :?
Ik zal wel even een mailtje naar de tech support van AOPEN.

[ Voor 76% gewijzigd door Loev op 24-05-2004 14:09 ]

Verwijderd

Als je hem nu niet aan de gang krijgt dan mag je hem best naar mij opsturen hoor, er is volgens mij namelijk niets mis mee :).

volgens mij moet je moederbord deze cpu ook gewoon pakken als hij gewone TB's ook pakt.

Maar post je moederbord merk + model eens, daar komen we namelijk veel verder mee

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit de topicstart:
DarkJedi schreef op 24 mei 2004 @ 13:49:
Dus eerst even het bios updaten van mijn 2 jaar ouwe AOPEN Ak77 Pro. Op de site las ik dat mijn mobo de Thoroughbred-B ondersteund.
B)

• Loev
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:20:
Als je hem nu niet aan de gang krijgt dan mag je hem best naar mij opsturen hoor, er is volgens mij namelijk niets mis mee :).

volgens mij moet je moederbord deze cpu ook gewoon pakken als hij gewone TB's ook pakt.

Maar post je moederbord merk + model eens, daar komen we namelijk veel verder mee
AOPEN AK77 Pro (Via KT266 chipset)
De koelpasta is er een beetje op vast gebrand, hij ziet er nu zo uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Loev op 19-10-2017 11:58 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm? Je kunt ook gewoon de CPU codes op dat zwarte labeltje hier neerpennen en/of dat linkje van Willow Tien gebruiken :)

Aan zo'n brakke webcampic van een CPU heeft niemand wat. We kunnen we pics van CPU's opgooglen :+

[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 24-05-2004 15:07 ]

• Loev
Heb ik al gedaan en er kwam uit dat het een Thoroughbred-B core is.
Mijn moederbord ondersteund Thoroughbred cores maar er staat niks over de B variant.
offtopic:
Het is geen webcam! Het is een 3.3 mega pixel digitale camera!
Alleen de maker van de foto heeft geen stille hand :+

[ Voor 33% gewijzigd door Loev op 24-05-2004 15:11 ]

• Loev
Eindelijk ben ik er achter :)
Mijn moederbord ondersteund simpel weg de Thoroughbred-B cores niet :( Ik heb de processor vandaag in een andere pc getest en daar liep hij als een trein.
Dus er zit niet veel anders op dan een moederbord te kopen.
Iedereen bedankt voor alle hulp :*
Pagina: 1