[HTPC] Combinatie van Pinnecle PCTV met welke HTPC software?

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Sinds ik op avondschool zit heb ik toegang tot de MSDNAA++ (M3AD) site, waarvan je perfect legal de Windows XP Media Center kan downloaden en testen.

Nu bleek dat deze kaart natuurlijk niet compatible is met Windows XP MCE.

Toch vond ik de windows XP MCE knap gedaan en natuurlijk begonnen mijn gedachte al direct naar zo een systeem te gaan.

Dus zou ik graag willen weten dat er "hacked" drivers zijn voor windows xp mce die mij toelaten deze te gebruiken hiervoor of dat er een programma is dat WEL compatible is met mijn TV kaart!

Heb hier al wat zitten rondzoeken maar dat bleek geen antwoord te geven om mijn specifieke vraag.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• tc982
iemand?

• tc982
:'( Niemand? :'(

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarom wil je precies die Media Center gebruiken ?
probeer anders een linux distro met mythpc of Windows met htpc

:*)

• tc982
Windows met htpc heb ik geprobeerd maar kreeg mijn kaar daar ook al niet aan de praat....

Verwijderd

dat komt omdat mce alleen werkt met de hauppauge pvr250/350 of eentje van avermedia... deze kaarten hebben aparte pvr mogelijkheden en mpeg chip waar mce gebruik van maakt

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en daarom geef ik dit topic maar eens een kick:
ik heb een amd1700, asus l7s7a2 mobo, 512 MB DDR, radeon 9000 64mb, pinnacle pctv rave tv-kaart.

Ik wil graag een goede htpc oplossing voor mn pc, maar alles wat ik in het verleden heb geprobeerd wilde niet echt werken. IK heb een maand of 2 geleden winXP pro NL sp2 na een format erop gezet, en het probleem blijft: ik kan geen software vinden die ECHT goed werkt. En als ik iets vind, neemt ie bijvoorbeeld het geluid niet simultaan met de video op, of de video schokt. Ik hoef in eerste instantie niet per se een NL tv-gids erin, maar uiteindelijk wel. Ook met mn vorige videokaart werkte het niet goed genoeg. IK had destijds een geforce II Ti en ook hierbij schokte het beeld meestal, met alle codecs (mpeg 2 schokte, net als xvid, divx en windows media video).
ik heb de volgende programma's geprobeerd:

showshifter - te streng qua eigen codecs en erg lelijk

windvr 3 - alleen pvr, schokte in mpeg2

mediaportal - leek perfect, maar op de een of andere manier stuurt ie mn pctv rave niet goed aan, kan niet van kanalen wisselen en hij eist ook een xmltv of EPG listing, erg dom want je kunt toch ook gewoon met de hand die zenders instellen?

pctv vision - wil niet draaien, altijd een hardware initialisation error

Dscaler - geen geprogrammeerde recordings

KtvXP met plugin - kon opnemen maar beeld schokte

WinVodio (toen t nog gratis was) - goede oplossing qua tv-gids op internet, maar beeld nooit synchroon met geluid

en nog wel wat pogingen.

IK gebruik momenteel de conexant generic drivers omdat de pinnacle drivers altijd gedoe opleveren tijdens setup.

Het mooist lijkt me de oplossing die mediaportal biedt (freeware, alles in 1: weer, nieuws, dvd, recorder), maar daar willen de zenders niet verspringen), of windows media center edition 2005 (maar die ondersteunt mijn tv-kaart weer niet)

wat kan ik nou het beste doen: een mpeg2-kaartje kopen? een nieuwe videokaart icm windows MCE2005? andere drivers icm mediaportal?
of heb ik misschien nog goede software gemist?

ik had gehoopt dat het wel te doen zou zijn om een eenvoudige PVR of zelfs HTPC te fixen, maar dat valt tot nu toe vies tegen!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
@knuppelhout:

Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben: Op dit moment is versie 0.1.0.2 van MediaPortal gelanceerd. Hierin zijn veel problemen met betrekking tot TV kijken opgelost. :)

-

Verwijderd

ah, senk joe
zallem eens downloaden en testen deze week

Verwijderd

Even ter informatie voor diegene die een Pinnacle PCTV kaart (of andere kaart met BT878 cipset gebruiken). Ik heb met verschillende drivers de kaart onder media center (niet Windows MCE, maar die open source variant) aan de praat proberen te krijgen, maar tevergeefs. De computer hangt volledig wanneer ik probeer naar kanalen te scannen of TV te kijken.

Met de 'Pinnacle' software werkt de kaart, vanzelfsprekend, wel gewoon. Het is erg jammer dat deze 'oudere' kaarten niet goed ondersteund worden....

Ik ben nu vol verwachting aan het wachten tot de Hauppauge PVR-500 MCE bij me wordt thuis bezorgd; in de hoop dat die wel goed werkt.... :)

• tc982
Ik ben zelfs op het punt dat ik het opgeef.

Zonder die paar kaarten die je maar kan gebruiken ben je blijkbaar niets

Verwijderd

op dat forum wordt er veel gekletst over de bug die ervoor zorgt dat je tv-beeld zwart is.
zou in deze versie verbeterd moeten zijn, maar zal dus wel in de volgende update komen...
ik vind t in ieder geval ERG irritant dat ze een TV-recorder uitbrengen waarop je geen tv kan kijken!

naja, t is gratis natuurlijk, maar ook behoorlijk kloterig

de buglist (6 pagina's!)
http://nolanparty.com/med...tis/view_all_bug_page.php

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 19:39 ]

Verwijderd

@knuppelhout:
Ik heb zelf niet zoveel ervaringen met HTPC's, een collega van mij is hier mee bezig. Hij kon met MCE2005 ook zijn tvkaart niet vinden.
Het gratis programma mediaportal wat je geprobeerd heb, heeft ook hij geinstalleerd. ondanks dat hij ook nog niet met dit programma uit de voeten kan wil hij dit programma nog niet afkraken.
Het is volop in ontwikkeling, ook getuige het feit dat een maand geleden versie 0.1 uit was, en nu al versie 0.1.0.3.
ik denk dat dit een goed programmaatje wordt, alleen dan moet je nog wel (een paar weken/maanden) geduld hebben.

Verwijderd

precies, ik heb ook vertrouwen in het progje maar ik zou persoonlijk gewacht hebben met het uitbrengen van een beta als ie zn hoofdfunctie nog niet kan vervullen.
Voorzover ik kan zien is dit project een heel goed alternatief voor MCE en ik hou t ook zeer nauwlettend in de gaten. Ook vanwege de mogelijkheden voor plugins zou het wel eens kunnen zijn dat dit uiteindelijk meer functionaliteit gaat bieden dan de windows versie (en je hoeft er geen nieuwe tv-kaart voor te kopen).
ik vind t zowiezo erg raar dat microsoft maar een paar kaarten certificeert. ik zou denken: wil je de markt veroveren, maak dan het aantal mogelijke klanten zo groot mogelijk, maar ach, wie ben ik? in ieder geval geen medewerker bij MS
Pagina: 1